Half-Life 2 modu için fikir önerisi

Hikayede ne gibi şeyler olsun istersiniz, ona göre bende düşünebilirim.

Bir fikir buldum ama ne kadar iyi olur bilmiyorum.
Karakter uzun zaman sonra ıssız bir alanda bulunan evine geliyor. Sonra uyuyup uyuduğu sırada uyandığı ile alakalı bir rüya görüyor, sonra evinin altına düşüp oradan kurtulmaya çalışıyor. Kurtulduktan sonra uyanıyor.
 
Bir fikir buldum ama ne kadar iyi olur bilmiyorum.
Karakter uzun zaman sonra ıssız bir alanda bulunan evine geliyor. Sonra uyuyup uyuduğu sırada uyandığı ile alakalı bir rüya görüyor, sonra evinin altına düşüp oradan kurtulmaya çalışıyor. Kurtulduktan sonra uyanıyor.
Evinin altınada neler yaşayacakta kurtulacak, labirent falan mı olacak yani?
 
Bulmacalar üstüne gelen zombiler vb. Bence çok iyi olur.
Dediğiniz fikri güzel işleyebilirseniz mükemmel olur, ilk başta prototipini yapın. Prototipte bulduğunuz eksiklikleri modun tam sürümününde düzeltirsiniz, fakat bana göre tek eksik hikayesi biraz klişe ve basit kalmış, aynı hikaye üzerinden biraz daha etkileyici şeyler daha eklerseniz çok hoş olur.
 
Dediğiniz fikri güzel işleyebilirseniz mükemmel olur, ilk başta prototipini yapın. Prototipte bulduğunuz eksiklikleri modun tam sürümününde düzeltirsiniz, fakat bana göre tek eksik hikayesi biraz klişe ve basit kalmış, aynı hikaye üzerinden biraz daha etkileyici şeyler daha eklerseniz çok hoş olur.

Hikaye biraz düşünülebilir. Yakın dövüş tabanlı olacak oyun, silah bulunacak mermi az olacak ve silahlar çok sekecek. Evin altından kaçmak yerine karakterin test edildiği ve sürekli tehdit edildiği bir rüya olabilir veya rüya da olmak zorunda değil. Bu fikri düşünürken biraz Portal serisinden ilham aldım.
 
Hikaye biraz düşünülebilir. Yakın dövüş tabanlı olacak oyun, silah bulunacak mermi az olacak ve silahlar çok sekecek. Evin altından kaçmak yerine karakterin test edildiği ve sürekli tehdit edildiği bir rüya olabilir veya rüya da olmak zorunda değil. Bu fikri düşünürken biraz Portal serisinden ilham aldım.
Resident Evil gibi mekanikleri var gibi, ortamı çok daha gergin yapar yani güzel fikir. Test edilme olayı da çok hoş dediğiniz gibi Portal'a çok benziyor ve güzel bir hikaye olur.
 
Resident Evil gibi mekanikleri var gibi, ortamı çok daha gergin yapar yani güzel fikir. Test edilme olayı da çok hoş dediğiniz gibi Portal'a çok benziyor ve güzel bir hikaye olur.

En korktuğum şeylerden 3'ü HUD, eller (HEV Suit gözükürse battım demektir) ve eklediğim mekaniklerin diğer şeyler ile uyumsuz çalışması. Onun dışında mappingi yaparken öğrenirim zaten.
 
En korktuğum şeylerden 3'ü HUD, eller (hev suit gözükürse battım demektir) ve eklediğim mekaniklerin diğer şeyler ile uyumsuz çalışması. Onun dışında mappingi yaparken öğrenirim zaten.

HUD nasıl yapılıyor diye araştırman lazım, diğer türlü Half-Life'nin orijinal HUD'u ile kalması cidden kötü olur. Elleri saklamak için mutlaka bir yol vardır diye düşünüyorum. Uyumsuz çalışması şahsen benim de en büyük korkum çünkü birçok farklı kaynaktan toplayacaksınız kullanacağınız şeyleri ve bu da uyumsuzluk yapar muhtemelen. Ama kötü düşünmeyelim umarım böyle bir şeyle karşılaşmazsın.
 
HUD nasıl yapılıyor diye araştırman lazım, diğer türlü Half-Life'nin orijinal HUD'u ile kalması cidden kötü olur. Elleri saklamak için mutlaka bir yol vardır diye düşünüyorum. Uyumsuz çalışması şahsen benim de en büyük korkum çünkü birçok farklı kaynaktan toplayacaksınız kullanacağınız şeyleri ve bu da uyumsuzluk yapar muhtemelen. Ama kötü düşünmeyelim umarım böyle bir şeyle karşılaşmazsın.

Nasıl yapıldığına dair Wikisi var, Wiki mod yaparkene en iyi kaynak olacaktır ama İngilizcem yetersiz ve çoğu kod için C++ gerekiyor.
Kolay olmasını beklemiyorum zaten, mod yapmak sıfırdan oyun yapmaktan daha zor diye biliyorum. Black Mesa 10+ yıl gibi bir sürede geliştirilmiş.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı