Hz ve FPS neden aynı olmalı?

MrRRecepp

Picopat
Katılım
22 Haziran 2023
Mesajlar
18
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Arkadaşlar kafama takıldı.
Hz ile FPS neden aynı olmalı?
Mesela ben bir oyunda 80 FPS alıp 240Hz de oynarsam ne olur?
 
Hz = ekranın saniyede gösterebiliceği maksimum kare sayısı.
FPS = saniyede üretilen kare sayısı.

240Hz bir monitörde 80 FPS oyun oynarsanız 80 Hz monitörden bir farkı kalmaz.
 
Aynı olursa görsel yırtılma azalır, fakat aynı olmalı diye bir şey yok ne kadar fazla FPS olursa senin vereceğin tepkilerde o kadar hızlı olur. Saniyede 60 kare gören birisi ile 120 kare gören birisi aynı tepki ile hareket etmez. Benim şahsi düşüncem rekabetçi oyunlarda monitörün Hertz değeri ne ise en az onun iki katı FPS olmalı. 60 Hertz bir monitörde 500FPS almak çok mantıksız zaten monitör o hızı gösteremiyor 😅
 
Merhaba, Hz ve FPS arasındaki ilişkiyi merak ediyorsun. Hz, monitörün saniyede kaç kere görüntüyü yenilediğini gösterir. FPS ise bilgisayarın saniyede kaç kere yeni bir kare oluşturduğunu gösterir. Eğer FPS, Hz'den düşükse, monitör aynı kareyi birden fazla kez gösterebilir. Bu da görüntüde yırtılma veya takılma gibi sorunlara yol açabilir. Eğer FPS, Hz'den yüksekse, monitör her kareyi gösteremeyebilir. Bu da görüntüde atlama veya kayma gibi sorunlara yol açabilir. Bu yüzden Hz ve FPS'nin aynı olması, en iyi görüntü kalitesi için idealdir. Mesela sen bir oyunda 80 FPS alıp 240 Hz'de oynarsan, monitörün her üç kareden birini gösterecektir. Bu da oyun deneyimini olumsuz etkileyebilir.
 
Merhaba, Hz ve FPS arasındaki ilişkiyi merak ediyorsun. Hz, monitörün saniyede kaç kere görüntüyü yenilediğini gösterir. FPS ise bilgisayarın saniyede kaç kere yeni bir kare oluşturduğunu gösterir. Eğer FPS, Hz'den düşükse, monitör aynı kareyi birden fazla kez gösterebilir. Bu da görüntüde yırtılma veya takılma gibi sorunlara yol açabilir. Eğer FPS, Hz'den yüksekse, monitör her kareyi gösteremeyebilir. Bu da görüntüde atlama veya kayma gibi sorunlara yol açabilir. Bu yüzden Hz ve FPS'nin aynı olması, en iyi görüntü kalitesi için idealdir. Mesela sen bir oyunda 80 FPS alıp 240 Hz'de oynarsan, monitörün her üç kareden birini gösterecektir. Bu da oyun deneyimini olumsuz etkileyebilir.

Forumda ChatGPT ile yanıt vermek yasak.
 
Merhaba, Hz ve FPS arasındaki ilişkiyi merak ediyorsun. Hz, monitörün saniyede kaç kere görüntüyü yenilediğini gösterir. FPS ise bilgisayarın saniyede kaç kere yeni bir kare oluşturduğunu gösterir. Eğer FPS, Hz'den düşükse, monitör aynı kareyi birden fazla kez gösterebilir. Bu da görüntüde yırtılma veya takılma gibi sorunlara yol açabilir. Eğer FPS, Hz'den yüksekse, monitör her kareyi gösteremeyebilir. Bu da görüntüde atlama veya kayma gibi sorunlara yol açabilir. Bu yüzden Hz ve FPS'nin aynı olması, en iyi görüntü kalitesi için idealdir. Mesela sen bir oyunda 80 FPS alıp 240 Hz'de oynarsan, monitörün her üç kareden birini gösterecektir. Bu da oyun deneyimini olumsuz etkileyebilir.

Kesinlikle katılıyorum ve ekliyorum. Bu durumda varsa monitörde GSync ya da Freesync açılabilir. Bu da ekranı gelen fps kadar yenileyerek bu sorunların önüne geçer.
 
Aynı olursa görsel yırtılma azalır, fakat aynı olmalı diye bir şey yok ne kadar fazla FPS olursa senin vereceğin tepkilerde o kadar hızlı olur. Saniyede 60 kare gören birisi ile 120 kare gören birisi aynı tepki ile hareket etmez. Benim şahsi düşüncem rekabetçi oyunlarda monitörün Hertz değeri ne ise en az onun iki katı FPS olmalı. 60 Hertz bir monitörde 500FPS almak çok mantıksız zaten monitör o hızı gösteremiyor 😅

Sahsen MSI Afterburner gibi 3. parti yazilimlarla FPS'in monitorun Hertz degerine sabitlemeyi daha mantikli buluyorum. Cunku oyun daha akici oluyor ve ayni zamanda FPS cok yuksek olmadigindan bilgisayar daha az isiniyor.
 
Sahsen MSI Afterburner gibi 3. parti yazilimlarla FPS'in monitorun Hertz degerine sabitlemeyi daha mantikli buluyorum. Cunku oyun daha akici oluyor ve ayni zamanda FPS cok yuksek olmadigindan bilgisayar daha az isiniyor.

Yıllardır rekabetçi dışında ki tüm oyunlar bu şekilde oynarım, bence de ucu açık FPS çok mantıksız.
 

Geri
Yukarı