i3 12100F RTX 3050 Sistemde DLSS Açıkken Oyunlarda Görüntü Kötü Gözüküyor

İşletim sistemi
Windows 11
Katılım
4 Şubat 2023
Mesajlar
36
RAM
GoodRam 8GB IRDM X 3200MHz CL16 DDR4 2x8 RAM 16 GB
Ekran kartı
ASUS Phoenix GeForce RTX 3050 8GB GDDR6 128 Bit
Anakart
ASUS PRIME H610M-K 3200MHz DDR4
İşlemci
Intel Core i3 12100F 4.3GHz 12MB Önbellek
Merhaba.
Daha önce bu site ve diğer siteler üzerinden konuyu detaylıca araştırdım fakat henüz net bir sonuca/cevaba ulaşabilmiş değilim. Hata şu; oyunların içerisinde karakter saçları, hayvan kürkleri/kuyrukları, elektrik telleri ve bulutlar pikselli gözüküyor. Dikkatli bakınca sanki 800x600 çözünürlükte oynuyormuş hissi veriyor. İşin garipliği şu ki bu hata her oyunda, her dokuda meydana gelmiyor. Farklı farklı oyunlarda, farklı farklı dokularda karşılaşıyorum. Örneğin Forza Horizon 5'te bulutlar, araç tekerlek dumanı vs güzel gözükürken akşam vakti yarışlarda yolda çıkan kırmızı duman çok pikselli gözüküyor.

Bazı oyunlarda (Red Dead Redemption 2, Forza Horizon 5, Call of Duty Warzone 2.0, Cyberpunk 2077) özellikle de son yıllarda çıkan oyunlarda bu sorun sıkça karşıma çıkıyor ve bazen fazlaca rahatsızlık duyuyorum. Grafiklere genelde çok önem veririm, hikayeli oyunları sevdiğim için de çözüme ulaşmak istiyorum ama bir türlü net bir şekilde pikselleşme sorununu çözemedim. Bazı çözümler ise performans kaybına yol açtı. Örneğin MSAA, TXAA gibi özellikleri açınca sorun çözülüyor fakat FPS kaybı fazlaca oluyor. RDR 2'de bu özellikleri açmadan 80-100 arası FPS alırken, açtıktan sonra bazen FPS 60'dan aşağıya düşebiliyor. Pikselleşme sorununun tam olarak neden dolayı gerçekleşmiş olduğunu anlamış değilim. Ama sanırsam DLSS sorunun kaynağı. Bazı sayfalarda DLSS/1080p monitör ile çok da uyumlu olmadığını okumuştum.

CoD Warzone oyununda da bu sorunu yaşadım fakat DLSS kapatıp, YouTube'dan bulduğum bazı NVIDIA Denetim Masası ayarlarını yaparak çözdüm. Fakat yine dediğim gibi FPS kaybı yaşadım. FPS kaybı yaşamadan normal değerler ile pikselleşme sorununu nasıl çözebilirim bilmiyorum. Bu konuda fikri veya tavsiyesi olan varsa düşüncesini bilmek isterim. Artık yeni aldığım bilgisayarımda sorun olduğunu da düşünmeye başladım. Ancak öyle olsa oynadığım diğer oyunlarda da aynı sorunla karşılaşırdım. Mesela Battlefield 1 ve 5'i bitirdim ikisinde de DLSS olmadan piksel sorunu yaşamadım.

Sizce pikselleşme sorunu neden kaynaklanıyor?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
İşin garipliği şu ki bu hata her oyunda, her dokuda meydana gelmiyor.
DLSS zaten oyun yapımcısına bağlı olarak değişiklik gösteren bir özellik, FSR da öyle. Oyun yapımcısı kasarsa güzel gözükür, baştan savma yaparsa dediğiniz gibi bozulmalar olabilir. Bir de çok sık kullanmadım ama genel olarak 1080p'de upscale tekniklerinin pek de iyi çalışmadığını duydum hep. Sebepleri arasında bunlar sayılabilir. Sorun başka bir şeyden de kaynaklanıyor olabilir tabii.
 
Performans modunda kullanılıyorsa kalite düşmesi normal, DLSS/FSR'nin olayı zaten bu. Bazı oyunlarda kalite modunda bile çamur gibi oluyor. Sisteminizle alakalı bir durum değil.
Sorun kalitenin düşmesi değil, DLSS zaten görüntüyü zayıflatıyor biliyorum fakat bazı dokuların pikselleşmesi canımı sıkıyor.

DLSS zaten oyun yapımcısına bağlı olarak değişiklik gösteren bir özellik, FSR da öyle. Oyun yapımcısı kasarsa güzel gözükür, baştan savma yaparsa dediğiniz gibi bozulmalar olabilir. Bir de çok sık kullanmadım ama genel olarak 1080p'de upscale tekniklerinin pek de iyi çalışmadığını duydum hep. Sebepleri arasında bunlar sayılabilir. Sorun başka bir şeyden de kaynaklanıyor olabilir tabii.
Sanırım dediğiniz gibi yapımcı oyunu DLSS'e ne kadar entegre eder ve uyumlu çalıştırırsa o kadar az sorun ortaya çıkar ve görüntü bozulması azalır. Ama 1440p ve üstünde bu sorunu hiç görmedim, daha çok 1080p de piksel sorunu mevcut.
Dlss otomatikteyse performansa alıp denedinizmi? ben bile 3090 ile bazı oyunlarda dlss i kapatıyorum :D
DLSS kalite moduna alıyorum yine aynı. Kalite ya da performans olması pikselleşme sorununa hiç etki etmiyor. Hatta Nvidia denetim masasından yüksek kaliteye alıyorum özellikleri, yine aynı. DLLS kapatmaktan başka çözüm bulamadım.
 
Sanırım dediğiniz gibi yapımcı oyunu DLSS'e ne kadar entegre eder ve uyumlu çalıştırırsa o kadar az sorun ortaya çıkar ve görüntü bozulması azalır. Ama 1440p ve üstünde bu sorunu hiç görmedim, daha çok 1080p de piksel sorunu mevcut.
Eğer 1440p'de bozulmalar azalıyorsa o zaman dediğim gibi anormal bir durum yok bunları herkes yaşıyor.
 
Eğer 1440p'de bozulmalar azalıyorsa o zaman dediğim gibi anormal bir durum yok bunları herkes yaşıyor.
Monitörüm 1080p 144hz.
2k ekran almayı düşünüyorum ama yine aynı sorunla karşılaşırım diye çekindiğim için almak istemiyorum açıkcası. Başka bir arkadaşımda 3060'lı laptop var God of War oynadı, baktığımda baya bir pikselleşme vardı oyunda. DLSS performansta da olsa kalitede de olsa bariz bir şekilde belli oluyor. Onu rahatsız etmiyor ama benim dikkatimi çok çekiyor. DLSS'in çokta faydalı olduğunu düşünmüyorum açıkcası artık.
 
Monitörüm 1080p 144hz.
2k ekran almayı düşünüyorum ama yine aynı sorunla karşılaşırım diye çekindiğim için almak istemiyorum açıkcası. Başka bir arkadaşımda 3060'lı laptop var God of War oynadı, baktığımda baya bir pikselleşme vardı oyunda. DLSS performansta da olsa kalitede de olsa bariz bir şekilde belli oluyor. Onu rahatsız etmiyor ama benim dikkatimi çok çekiyor. DLSS'in çokta faydalı olduğunu düşünmüyorum açıkcası artık.
Hocam 60 fps bana yeter diyorsanız zaten DLSS'e pek de ihtiyacınız yok 3050 hemen her oyunu 60 fps açabilecek bir kart çünkü. Zorunda kalmadıkça açmaya değmez.
 
Hocam 60 fps bana yeter diyorsanız zaten DLSS'e pek de ihtiyacınız yok 3050 hemen her oyunu 60 fps açabilecek bir kart çünkü. Zorunda kalmadıkça açmaya değmez.
Mecbur görüntü ayarlarından biraz kısmak durumundayım. Anladığım kadarıyla DLSS denen teknoloji sadece en yüksek seviye bilgisayarlar için tasarlanmış. Ultra, 4k veya 8k oynamadığımız sürece yüksek performans almamızın önemi kalmıyor çünkü görüntü kötü olduktan sonra 10-20 fps fazla almanın bir manası yok bence.
 

Geri
Yukarı