i5-2400 ve GTX 1650 sistem RDR2 kaldırır mı?

ddarkbrother20

Hectopat
Katılım
16 Kasım 2019
Mesajlar
139
Bilgisayarım RDR2 kaldırır mı?

Sistem özelliklerim:
  • İşlemci: Intel(r) Core(tm) i5-2400 CPU @ 3.10GHz
  • RAM: 8 GB
  • Ekran kartı: NVIDIA GeForce GTX 1650 (4095MB)
 
akıcı bir şekilde oynamam mümkün mü?
ÖNEMLİ NOT !
Bunları uygulayabilmek için ram miktarının fazla olması gerekiyor çünkü yüksek ayarlarda ve çözünürlükde muhtemelen ram kullanımın artacaktır.Ve 8gb ram yetersiz kalır.



Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Videodaki adam darboğaz yaşamamış ve bence sebebide yorumda yazdığım gibi çözünürlükle alakalı bir durum çözünürlüğü yüksek oynabilecek bir monitöre sahipsen muhtemelen işlemcine düşen yük azalacak ve çok rahat oynayacaksındır. Bu videonun başka bir açıklamasıda olamaz varsada ben bilmiyorum bende aynı sistem 1050 Ti ile 1600X900'de darboğaz yaşatıyor çünkü.
Aslında ekran kartı ayarını yükselterek oyununuzun performansını arttırmazsınız. Sadece işlemciden dolayı kullanılmayan ekran kartı gücünü devreye alırsınız.

Kısaca şöyle anlatayım;
Bir oyunun yapay zeka ve oyun fiziği hesapları yapıldıktan sonra sahne hesaplanır. Sonra hesaplanan sahne bilgisi ekran kartına iletilir, ekran kartı da sahneyi çizer. Yani;

1) Oyunun yapay zekası
2) Oyunun fizik işlemleri
3) Oyunun -varsa- hile/kopya korumaları
4) O an gerekli olan sürücü (ses-ekran gibi) çağırma işlemleri
5) Sahnenin ve sahnede olacak şeylerin (karakter, nesne gibi) hesapları hep işlemci tarafından yapılır. Daha sonra tarifi oluşmuş olan sahne ("tam şurada bir adam var, vuruldu, düşüyor, arkada ağaç var, solda bir ev var vs gibi) ekran kartına iletilir. Ekran kartı da tarife göre bu sahneyi çizer.

Kısaca, işlemciden sipariş gelmezse ekran kartı çizim yapmaz.

Bir oyunda işlemci üst limitinizi görmek için bütün ayarları en düşüğe alın. Çözünürlüğü de 1280x720 gibi düşük bir değer seçin. Varsa oyunun benchmark'ını çalıştırın, yoksa referans olarak kullanabileceğiniz bir bölümü biraz oynayın. Aldığınız "en düşük" FPS'î kaydedin. Bu, işlemcinizin size sunabileceği en kötü senaryo. Yani oyundan konfor beklentiniz bu civarda olmalı.

Şimdi bütün ayarları en yüksek değere getirin (Anti-Aliasing ayarları kapalı olabilir), çözünürlüğü de aynı şekilde arttırın. Aynı testi gerçekleştirin. Eğer ilk testte not ettiğinizden daha düşük bir FPS almadıysanız bu şartlar altında/bu oyunda ekran kartınız zorlanmıyor ve işlemcinizin üstünde demektir. Bu durumda işlemcinizle sınırlısınız ve oyunu oynama sınırınızı bu FPS'e göre seçmeniz gerekiyor demektir.

Eğer daha düşük bir FPS aldıysanız, bu sefer ekran kartınız fazlaca zorlandı daha da aşağı düştünüz demektir. Bir kaç ayarı kısarak kolayca ilk testteki en düşük değerinizi yeniden yakalayabilirsiniz.

Bir de özel bir durum var. Eğer LOD, distance scaling, Level of Detail, Draw distance, NPC number, Crowd, character detail gibi ayarlar görüyorsanız, bu ayarlar hem işlemciyi hem de ekran kartını aynı anda yoran ayarlardır. Çünkü ekrandaki nesne ve karakter sayısının artması 5. numaralı maddede anlattığım "sahne tarifini" işlemci için zorlaştırır.

Bu özel durumu da yine ilk önerdiğim en düşük ayar testinde anlarsınız. Diyelim ki normalde bir oyunda sık sık 40 FPS'e düşüyorsunuz, en düşük ayar testinde ise 80'in altına hiç inmediniz ve sorun ekran kartında değil. Demek ki yukarıda bahsettiğim ayarlardan biri ya da bir kaçı devrede ve işlemciye fazladan yük bindiriyor.

Örneğin GTA V'te distance scaling en yüksekteyken benim bilgisayarımın FPS'i 40'lara düşüyor ve işlemci yükü %100 oluyor. En düşüğe alınca 70 FPS'lerin altına inmiyor. Çünkü uzak mesafelerdeki otu, ağacı çizmek için fazla mesai yapmıyor.

İdeal bir sistemde ekran kartının %100 zorlanması sorun değildir. Çünkü ekran kartının tek bir işi vardır; oyununuzu çizmek. Ama işlemcinin %100'lere gelmesi, sürücüleri çağırması ve diğer Windows işlemleri için kaynak kalmaması anlamına gelebilir. Bu da beraberinde takılmaları getirebilir, oyun akıcılığını öldürür. Bu yüzden FPS'i sınırlayıp, "konfor değeri" dediğim değerin altında kalmak akıcı bir oyun için önemlidir. Örneğin işlemciniz yüzünden 40-70 FPS arası kalıyorsanız oyunu 30 FPS'e sabitlemek (biliyorum hoş değil ama sürekli %100'de çalışan işlemci de hoş bir şey değil) sürekli aynı tutarlı FPS'te kalmanız ve arka plandaki anlık oluşabilecek yüklere işlemci kaynağı kalması açısından sağlıklı bir davranış olacaktır.
Bak burdaki konudan alıntı yaptım bu açıklama çok güzel olmuş
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı