(Iddia) Assassin's Creed Shadows'un ana karakterlerinin ikisi de LGBT'li

Her oyunu sevmek zorunda değilsiniz. Oynamadım, sevmedim dersiniz. Kimse de bir şey demez ancak çoğunluk tarafından beğenilen bir oyuna balon söyleminde bulunmak hoş değil. Demek istediğim buydu. @Grim Reaper.
 
Siyahi Samuray ilgimi çeken bir tema. Ayrıca gerçek bir siyahi samuraydan esinlenilmiş, insanlar neden bu kadar tetiklendi anlamadım.

Çünkü esinlenilen kişi bir samuray bile değil, köle. Sırf bu volk akımı yüzünden olmayan yerlere olmayan karakterler sokuşturuyolar.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Her oyunu sevmek zorunda değilsiniz. Oynamadım, sevmedim dersiniz. Kimse de bir şey demez ancak çoğunluk tarafından beğenilen bir oyuna balon söyleminde bulunmak hoş değil. Demek istediğim buydu. @Grim Reaper.
Herkese her şey çöp, balon, rezalet deyip geçiyor. Eleştiri kültürü yok çoğu insanda, çok umursamayın.

Çöp veya balon deyince bir şeye eleştiri yaptığını sanıyor çoğu kişi :D
 
Ac'deki birbirinin çakması görevleri Rdr'den üstün gören de ilk defa gördüm. Eleştirmenler şirketler ve kullanıcılar ne hikmetse aksini söylüyor ama siz haklısınızdır kesin. Ayrıca Arthur ve Dutch teorinize kahkaha attım ne alaka dostum? Bu şey gibi Rıza baba ve Mesut komser dizide hiç belli etmiyorlar ama kesin birbirlerine aşıklar demek gibi birşey. Oyun sana onu çıtlatmıyorsa ya da açıkça göstermiyorsa kafana göre bu karakterler gay vb diyemezsin. İki oyun serisinin de aldığı notlar ortada ayrıca. Bu kadar kurum ve eleştirmenler boşa vermemiştir herhalde bu notları değil mi?
Eleştirmenler kullanıcılar ne diyor benim için önemli değil çünkü hepsi biased. Taraflı yaklaşıyorlar. "uBi BAd" algısına sahipler.

AC ana görevlerini birbirinin çakması diyorsanız muhtemelen oynamamışsınızdır. AC Valhalla mesela gelmiş geçmiş en iyi ana görev çeşitliliğine sahip oyunlardan birisi. RDR 2 gibi lineer cover shooter değil. Aksine RDR 2 oyuncuya özgürlük vermeyen vasat görev dizaynı ile hem ana hem yan görevlerde kendini çok daha fazla tekrar ediyor.

Oyunda açık açık adeta mala anlatır gibi Arthur'un kişiliği hakkında bilgi verecek değiller. Üstelik 1899 yılında. Bunu sizin anlamanız gerekiyor. Oyun çıtlatıyor diyebiliriz kısaca.

Eleştirmenler "Rockstar good, Ubi bad" ön yargısına sahip moronlar. Kaliteden ve oyun dizaynından anlamazlar. Bizim gibi hakiki oyuncular sektörde azınlık maalesef.
 
Son düzenleme:
Bu ubi beter olsun. İnşallah patlatlar yine bu AC oyununda.
 
Eleştirmenler kullanıcılar ne diyor benim için önemli değil çünkü hepsi biased. Taraflı yaklaşıyorlar. "uBi BAd" algısına sahipler.

AC ana görevlerini birbirinin çakması diyorsanız muhtemelen oynamamışsınızdır. AC Valhalla mesela gelmiş geçmiş en iyi ana görev çeşitliliğine sahip oyunlardan birisi. RDR 2 gibi lineer cover shooter değil. Aksine RDR 2 oyuncuya özgürlük vermeyen vasat görev dizaynı ile hem ana hem yan görevlerde kendini çok daha fazla tekrar ediyor.

Oyunda açık açık adeta mala anlatır gibi Arthur'un kişiliği hakkında bilgi verecek değiller. Bunu sizin anlamanız gerekiyor. Oyun çıtlatıyor diyebiliriz kısaca.

Eleştirmenler "Rockstar good, Ubi bad" ön yargısına sahip moronlar. Kaliteden ve oyun dizaynından anlamazlar. Bizim gibi hakiki oyuncular sektörde azınlık maalesef.
Görevleri o kadar da çeşitli değil ki. Aklımda kaldığı kadarıyla söyleyeyim, oyunda 16 bölge vardı galiba, bunların her birine ana köydeki haritadan işaretleyerek gidiyorduk sırayla. Hepsinde de lidere yardım ediyorduk bir şey yaparak dost oluyorduk sonra diğer bölgeyi işaretleyip oraya gidiyorduk. Sürekli bu şablonla devam ediyordu. Tamam bölgedeki görevler biraz farklılık gösteriyor da yani o dandik sürekli haritaya bıçak sokma animasyonu ve o sürekli yaptığım şey hala aklımda. Haritadan seçtikten sonra da eğer orada bölgeyi açmadıysan atla bilmem kaç metre gitmen gerekiyor. Sonra da görev bitince "Winds call me back to Randvi" diyordu yine aynı şeyi yapmak için dönüyorduk yani. He bir de görevler için de level sınırı veya güç sınırı vardı. Mecbur yan görev vesaire yapmak zorundaydın ana görevleri yapmak için, önceki oyunlarla aynı mantık yine. Oyun süresini uzatma çabaları. Ana görevlere de teker teker bakamayacağım şimdi ama çok da bir farklılıkları yok gibiydi, Wiki'sinden sırf sizi ikna etmek için bakamayacağım yani, kusura bakmayın.

Bu aynı şablon yerine bir ulak vesaire gelseydi mesela onunla sonraki ana göreve gitseydik olmaz mıydı?

Aynı combat önceki oyunda da vardı bu arada. Odssey'ten çok farklı gelmedi combat'ı. AC Valhalla'da combat açısından özel saldırı var, güçlü saldırı var, ok atabiliyoruz, bir de yetenekler var. Bir de silahlara göre hareketler değişiyordu. O yetenekleri de açık dünyadan topluyoruz, sürekli uğraş gerektiren ve zaman kaybı bir olay. Yeteneklerin çoğu da kullanması keyifli olmayan yetenekler. 2-3 tanesini sürekli kullanıyordum sadece. Zıplayarak dalma, balta saplayıp tekme atma, bir de hook atma gibi bir şey.

Odssey ve Origins'ten sonra kısacası çok farklı gelmedi yani. Atmosfer, hikayenin karakterleri, hikaye ve harita farklıydı sadece. Diğer çoğu şey aynıydı. Cult adamlarını öldürme olayı bile aynıydı.

Oyun zevkiniz falan yok derseniz de deyin yani, bana aynı geldi ve bütün AC oyunlarını oynadım. Kör değilim, taraflı da değilim. Aylarca ara vere vere oynadım ancak bitirebildim.
 
Son düzenleme:
Yeter artık! Şu LGBT temasını gözümüze gözümüze sokmayın ya. The Last of Us Part 3 için de LGBT temalı karakter olacağı söyleniyordu sanki. Tek bu oyun değil, LGBT temalı karakter yapmak isteyen başka oyun da var.
Yani evet ne yazık ki, Bu temayı bildiğin propaganda aracı olarak kullanıyorlar. Anlamıyorum da bir oyun karakterini neden gay veya top yapmaya çalışırlar.
 
Görevleri o kadar da çeşitli değil ki. Aklımda kaldığı kadarıyla söyleyeyim, oyunda 16 bölge vardı galiba, bunların her birine ana köydeki haritadan işaretleyerek gidiyorduk sırayla. Hepsinde de lidere yardım ediyorduk bir şey yaparak dost oluyorduk sonra diğer bölgeyi işaretleyip oraya gidiyorduk. Sürekli bu şablonla devam ediyordu. Tamam bölgedeki görevler biraz farklılık gösteriyor da yani o dandik sürekli haritaya bıçak sokma animasyonu ve o sürekli yaptığım şey hala aklımda. Haritadan seçtikten sonra da eğer orada bölgeyi açmadıysan atla bilmem kaç metre gitmen gerekiyor. Sonra da görev bitince "Winds call me back to Randvi" diyordu yine aynı şeyi yapmak için dönüyorduk yani. He bir de görevler için de level sınırı veya güç sınırı vardı. Mecbur yan görev vesaire yapmak zorundaydın ana görevleri yapmak için, önceki oyunlarla aynı mantık yine. Oyun süresini uzatma çabaları. Ana görevlere de teker teker bakamayacağım şimdi ama çok da bir farklılıkları yok gibiydi, Wiki'sinden sırf sizi ikna etmek için bakamayacağım yani, kusura bakmayın.

Bu aynı şablon yerine bir ulak vesaire gelseydi mesela onunla sonraki ana göreve gitseydik olmaz mıydı?

Aynı combat önceki oyunda da vardı bu arada. Odssey'ten çok farklı gelmedi combat'ı. AC Valhalla'da combat açısından özel saldırı var, güçlü saldırı var, ok atabiliyoruz, bir de yetenekler var. Bir de silahlara göre hareketler değişiyordu. O yetenekleri de açık dünyadan topluyoruz, sürekli uğraş gerektiren ve zaman kaybı bir olay. Yeteneklerin çoğu da kullanması keyifli olmayan yetenekler. 2-3 tanesini sürekli kullanıyordum sadece. Zıplayarak dalma, balta saplayıp tekme atma, bir de hook atma gibi bir şey.

Odssey ve Origins'ten sonra kısacası çok farklı gelmedi yani. Atmosfer, hikayenin karakterleri, hikaye ve harita farklıydı sadece. Diğer çoğu şey aynıydı. Cult adamlarını öldürme olayı bile aynıydı.

Oyun zevkiniz falan yok derseniz de deyin yani, bana aynı geldi ve bütün AC oyunlarını oynadım. Kör değilim, taraflı da değilim. Aylarca ara vere vere oynadım ancak bitirebildim.

Bir bölümde kaleden kaçıyorsunuz, diğerinde ormanda ordu kovalıyorsunuz,bir bölümde kar fırtınasında güneş doğarken hücum yapıyorsunuz vs. oyun en çeşitli aksiyona sahip. Ana görevlerde polisiyeden girip büyük savaşlara, unity'i hatırlatan suikastlerden politik çatışmalara herşeye girip çıkıyorsun. Ve olay örgüsü bırakın bir oyunu vikings-the last kingdom'dan bile çok daha az tekrar ediyor ve daha inandırıcı yazılmış.
Aynı şekilde yan görevleri de oyun tarihinin en çeşitlisi. Toplam içerik çeşitliliğine değinmiyorum bile. world events,raids, roguelike vs. Bu oyun en az tekrar eden açık dünya oyunlarından biridir. (dizi yapısıyla kurgulanması, world eventslerin çeşitliliği ve hiçbirinin fetch quest olmaması, ana görevlerin hem level dizaynı, hem senaryo, hem de nonscript hissi müthiş şekilde dengelemesi ve her karşılaşmanın özgün bir karşılaşma gibi hissettirmesi açısından)

Combatı For Honor harici en iyi animasyonlu kombat. Odyssey'den daha iyi. Odyssey combatı Valhalla ve Unity'den geride. (Seri içinde en iyi 2 kombat bunlar). Valhalla'nın combat yönündeki eksiği 90 saatten sonra kolaylaşması ama bunun 90 saatten sonra olması ve eğlenceyi hiç bırakmaması sebebiyle problem olarak görmüyorum.

Odyssey ve Origins'den sonra pek farklı gelmedi demişsiniz. Yani o kadar farklı oyunlar ki üçü de. Hikaye anlatımı, ana ve yan görevler, mekanlar, müzikler, sinematikler, içerikler vs. çok farklılar. Detaylı analiz yapabilirim üçü hakkında da ama hem çok uzun olur, okuması da sizi sıkar. Gerek yok destan yazmaya.
 
Asla homofobik değilim ama artık oyunlarda ve dizilerde eş cinsellik görmekten ciddi mana da sıkıldım, yani neden gözümüze sokuyorsunuz bro? Kendi halinizde takılın yeter la.
 
Hanımefendi profiline de she/her
Pronouns zaten o değil mi?

Asla homofobik değilim ama artık oyunlarda ve dizilerde eş cinsellik görmekten ciddi mana da sıkıldım, yani neden gözümüze sokuyorsunuz bro? Kendi halinizde takılın yeter la.
Asla heterofobik değilim ama artık oyunlarda ve dizilerde hetero ilişki görmekten ciddi manada sıkıldım, yani neden gözümüze sokuyorsunuz bro?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı