Indie oyun yapmak için tüm alanlar öğrenilebilir mi?

Önce yatkınlığın önemli. Kod tabanlı grafik mi animasyon mu ses mi bu konuda netleştirmen lazım. Ardından bu alanların başlangıç ve ileri düzeylerinde çalışmalar yapmalısın. Hem kod yaz hem animasyon hem ses hem görselle bu alanda yol alamazsın. Oyun sektörü çok zor bir sebebi çok uzun soluklu. Bir yılda iyi bir yere gelemezsin ama geleceğinin tecrübesini kazanırsın.
Animasyon yapmak hoşuma gider. Görselikte iyi iş çıkartırım.

Soruyu sen sormadın ki?
Olsun ne fark eder ki ?
 
Gayet gelebilir bu şekilde de sektöre açılan birçok kişi var, yeni teknolojiler ve kaynaklar artık tek kişinin bile yapabileceği işi bir hayli arttırdı. Ama tabi bu iş bir yere kadar kalkıp da tek başına GTA yapamazsın, şirketler hepsi için ayrı gruplar oluşturur çünkü kalite arttıkça iş yükü çok artar ve bunun için böyle birden çok işi yapan değil uzman kişiler gerekir. Neden böyle bir şey yaparsın? Çünkü tutacağına inandığın ve 1-2 kişi için absürt olmayan bir fikrin vardır ve uğraşırsın ama hayatın boyu bütün bu işleri kendin yürütemezsin.
 
Bir geliştirici olarak söylüyorum. Gelemezsin. Zorluk vahabında değil zaman yetmez. Boşa kürek çekersin. Bu alanda yapacağın en doğru adım en yatkın olduğun kısımda uzmanlaşmak. Ardından bir ekibe dahil olmak.

Cevabın için teşekkür ederim. Örnek olarak BattleBit oyununu 3 kişi geliştirdi programcı modelleme ve ses üzerinde olan kişiydi sanırım modelleme olan kişi efekt animasyon ve 3D modelleme ile ilgilendiğinden eminim. Yani hedefim GTA 5 gibi bir oyun değil ancak gerçekten güzel bir şey ortaya koymak 2 kişiyiz diğer arkadaşım Unreal Engine adına çalışmalar yapıyor. Şu anda yabancı kurslar görüyorum. Konsept sanatımı geliştirmek için uğraşıyorum. Aynı zamanda maya kursunu ilerletiyorum. Bir kursun programı 8 hafta sürüyor. Hedefimiz AAA seviyesinde bir oyun değil, Inside, limbo tarzı bir şey ortaya koymak istiyoruz. Bu mümkün olamazmı.
 
Animasyon yapmak hoşuma gider. Görselikte iyi iş çıkartırım.


Olsun ne fark eder ki ?
O zaman başlaman gereken yer. Önce görsel ve renk uyumluluğu gibi eğitimler. Ardından herhangi bir animasyon programı başlangıç düzeyinde. Spine olabilir. Ae olabilir cinema4D olabilir. Önce efektle başla sonra rig sonra hareketlendirmeler optimizasyon gibi şeylere doğru.
 
Cevabın için teşekkür ederim. Örnek olarak BattleBit oyununu 3 kişi geliştirdi programcı modelleme ve ses üzerinde olan kişiydi sanırım modelleme olan kişi efekt animasyon ve 3D modelleme ile ilgilendiğinden eminim. Yani hedefim GTA 5 gibi bir oyun değil ancak gerçekten güzel bir şey ortaya koymak 2 kişiyiz diğer arkadaşım Unreal Engine adına çalışmalar yapıyor. Şu anda yabancı kurslar görüyorum. Konsept sanatımı geliştirmek için uğraşıyorum. Aynı zamanda maya kursunu ilerletiyorum. Bir kursun programı 8 hafta sürüyor. Hedefimiz AAA seviyesinde bir oyun değil, Inside, limbo tarzı bir şey ortaya koymak istiyoruz. Bu mümkün olamazmı.
Limbo ve inside tarzı oyunlar için maya ve unreal engine öğrenmeniz komikmiş.
 
O zaman başlaman gereken yer. Önce görsel ve renk uyumluluğu gibi eğitimler. Ardından herhangi bir animasyon programı başlangıç düzeyinde. Spine olabilir. Ae olabilir cinema4D olabilir. Önce efektle başla sonra rig sonra hareketlendirmeler optimizasyon gibi şeylere doğru.
Hocam dediğiniz programlar hepsi ücretli ücretsiz olanı yok mu ?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı