İşlemciyle ve ekran kartıyla yayın yapma nedir?

Şu an Cyberpunk ile ilgili net bir şey söylemek güç. Söyleyenler olur ise de falcılıktan daha ileri gidemez. Ancak elimizdeki verilere dayanarak bazı tahminlerde bulunabiliriz. Zira Cpdr'nin yaptığı Red Engine 3 motorunu kullanamayız açıklamasından sonra Cyberpunk tarafında işler biraz daha sarpa sardı. Her ne kadar minimum ve önerilen sistem gereksinimlerini açıklasalar da, optimizasyonunu bilmediğimiz Red Engine 4 oyun motorunu kullanacak olan bir oyun ve yayınlanma tarihi keçiören metrosunun açılış tarihine döndü. Bu da Red Engine 4 hakkında çok fazla soru işaretine neden oluyor.

Demem o ki, tek bir oyun özelinde yayın gereksinimin olduğu için, bu oyunun gerekliliklerini netleştirmeden sistemini dizayn etmeni tavsiye etmem. Biraz daha beklersen hem Cyberpunk hakkındaki veriler daha netleşir, hem de sistemine Ryzen 5000 ailesinden bir işlemci seçme imkanın olur. Zira 5000 serisindeki işlemci çekirdeklerinin önbelleklere erişimi konusundaki inanılmaz hızlanmalar, özellikle yayıncılar açısından bulunmaz hint kumaşı.

Bütün bunlar kısıtlı bütçenin olduğunu düşündüğüm için yazdıklarım. Tabii ki her oyuna göre işlemciyi veya ekran kartını özelleştirmek zorunda değiliz. Keşke herkesin bütçesi izin verse de R9-5950X ve RTX 3090'lı sistem toplayıp işlemcimi mi yükselteyim ekran kartını mı derdi yaşamadan pata küte dalabilsek bütün oyunlara.

Anladım hocam, çok teşekkür ederim cevabınız için. Cyberpunk'ı düzgün bir şekilde oynatıp yayın yapabileceğim umudu ile dediğim gibi R5 3600XT sipariş ettim. Olur da oyun yine ertelenmez ise oyun çıktığı gibi yayınını yapmak istiyorum. Şu an halihazırda R5 3400G ile ETS 2 ve CS:GO yayınları yapmaktayım. Açıkçası X264 ve bitrate ayarlarına hiç dokunmamıştım, biraz bilinçsizce yayın yapmaya başladım, ama daha iyi nasıl olabilirim diye araştırdıkça video kalitesinin video çözünürlüğünden farklı olduğunu, 720P bir yayının 1080P bir yayından daha yüksek kalitede olabileceğini öğrendim. Bu doğrultuda şu an partner olmadığım için video kalitesi seçme özelliğinin geldiği sabah saatlerinde 1080P, o özelliğin gelmedigi akşam saatlerinde 720P yayın yapıyorum. Sizce CS:GO ve ETS 2 için 720P ve 1080P'de şu anki işlemdim R5 3400G'de hangi ayarlarda, gelecek olan R5 3600XT'de hangi ayarlarda yayın yapmam daha iyi olur? Ayrıca yayın bilgisayarı olarak i7 9750H işlemcili laptopumu da kullanabilirim ama ne kadar bir artısı olur bilemiyorum.
 
Anladım hocam, çok teşekkür ederim cevabınız için. Cyberpunk'ı düzgün bir şekilde oynatıp yayın yapabileceğim umudu ile dediğim gibi R5 3600XT sipariş ettim. Olur da oyun yine ertelenmez ise oyun çıktığı gibi yayınını yapmak istiyorum. Şu an halihazırda R5 3400G ile ETS 2 ve CS:GO yayınları yapmaktayım. Açıkçası X264 ve bitrate ayarlarına hiç dokunmamıştım, biraz bilinçsizce yayın yapmaya başladım, ama daha iyi nasıl olabilirim diye araştırdıkça video kalitesinin video çözünürlüğünden farklı olduğunu, 720P bir yayının 1080P bir yayından daha yüksek kalitede olabileceğini öğrendim. Bu doğrultuda şu an partner olmadığım için video kalitesi seçme özelliğinin geldiği sabah saatlerinde 1080P, o özelliğin gelmedigi akşam saatlerinde 720P yayın yapıyorum. Sizce CS:GO ve ETS 2 için 720P ve 1080P'de şu anki işlemdim R5 3400G'de hangi ayarlarda, gelecek olan R5 3600XT'de hangi ayarlarda yayın yapmam daha iyi olur? Ayrıca yayın bilgisayarı olarak i7 9750H işlemcili laptopumu da kullanabilirim ama ne kadar bir artısı olur bilemiyorum.
Öncelikle imkanın olduğu için direkt çift bilgisayar konusuna değineyim. Yayın ve oyun bilgisayarlarını birbirinden ayırmanın artıları saymakla bitmez. Senin için oyun deneyimini kat kat iyileştireceği gibi izleyiciye daha stabil bir yayın izleme imkanı sunar. Sisteminin tüm kaynaklarını tek bir işleme vererek gecikmeleri, paket kayıplarını, droplara neden olabilecek hataları ortadan kaldırabilirsin. Zira Cyberpunk için, oyun motorundan kaynaklı işlemci konusunda hassas olabileceği düşüncesi oluştu. Yakalama aygıtın varsa vakit kaybetmeden diğer bilgisayarını yayın bilgisayarı olarak kullanmaya başlamanı tavsiye ederim. Yakalama aygıtın yoksa da alternatif olarak NDI yazılımlarını kullanarak yerel ağ üzerinden iki bilgisayarın haberleşmesini sağlayabilirsin.

Şimdiki durumda, yayınını yaptığın oyunlar sistem kaynaklarını fazla zorlamadığı için, render amacıyla işlemci veya ekran kartının her ikisi de tercih edilebilir. Yine de tavsiyem orantılı sistemlerde renderin kesinlikle her koşulda ekran kartı tarafından yapılması yönünde. Oyunlarda işlemcinin yüklü olmasının getirdiği hatalar, gecikmeler, droplara ve paket kayıplarına neden olur. Ekran kartının yüklü olması ise sadece normalden daha düşük kare hızları üretmesine neden olur. Şu anki durumu özetlersek, yayını işlemciye yaptırarak ekran kartı üzerine hiç yük bindirmeyip CS:GO'da 300 FPS alırken, 100'de 1 ve 1000'de 1 paket kayıplarını çok fazla yaşayarak oyun esnasında hissedilen veya hissedilmeyen çok sayıda drop görebilirsin. Yayını ekran kartına yaptırarak ise saniyede 200 kare üreterek çok daha düşük paket kayıplarıyla daha akıcı ve takılmalar olmadan yumuşak bir oyun deneyimi yaşayabilirsin. Bu bütün oyunlar için geçerlidir.

Şunu unutma, 720p çözünürlükte 60 FPS bir yayın, izleyiciler açısından istisnasız her durumda 1080p çözünürlükte 30 FPS yayından daha kaliteli ve daha akıcıdır. Önerim, OBS ayarlarını defaulta çevirdikten sonra her iki işlemcide de render donanımı olarak ekran kartını tercih edip, her zaman için 3500-3800 aralığında bitrate ile 720p 60 FPS yayın yapman olacak. Herhangi bir konuda daha detaylı bir desteğe ihtiyacın olursa, ekran görüntüleri ile elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
 
Öncelikle imkanın olduğu için direkt çift bilgisayar konusuna değineyim. Yayın ve oyun bilgisayarlarını birbirinden ayırmanın artıları saymakla bitmez. Senin için oyun deneyimini kat kat iyileştireceği gibi izleyiciye daha stabil bir yayın izleme imkanı sunar. Sisteminin tüm kaynaklarını tek bir işleme vererek gecikmeleri, paket kayıplarını, droplara neden olabilecek hataları ortadan kaldırabilirsin. Zira Cyberpunk için, oyun motorundan kaynaklı işlemci konusunda hassas olabileceği düşüncesi oluştu. Yakalama aygıtın varsa vakit kaybetmeden diğer bilgisayarını yayın bilgisayarı olarak kullanmaya başlamanı tavsiye ederim. Yakalama aygıtın yoksa da alternatif olarak ndı yazılımlarını kullanarak yerel ağ üzerinden iki bilgisayarın haberleşmesini sağlayabilirsin.

Şimdiki durumda, yayınını yaptığın oyunlar sistem kaynaklarını fazla zorlamadığı için, render amacıyla işlemci veya ekran kartının her ikisi de tercih edilebilir. Yine de tavsiyem orantılı sistemlerde renderin kesinlikle her koşulda ekran kartı tarafından yapılması yönünde. Oyunlarda işlemcinin yüklü olmasının getirdiği hatalar, gecikmeler, droplara ve paket kayıplarına neden olur? Ekran kartının yüklü olması ise sadece normalden daha düşük kare hızları üretmesine neden olur? Şu anki durumu özetlersek, yayını işlemciye yaptırarak ekran kartı üzerine hiç yük bindirmeyip CS:GO'da 300 FPS alırken, 100'de 1 ve 1000'de 1 paket kayıplarını çok fazla yaşayarak oyun esnasında hissedilen veya hissedilmeyen çok sayıda drop görebilirsin. Yayını ekran kartına yaptırarak ise saniyede 200 kare üreterek çok daha düşük paket kayıplarıyla daha akıcı ve takılmalar olmadan yumuşak bir oyun deneyimi yaşayabilirsin. Bu bütün oyunlar için geçerlidir.

Şunu unutma, 720P çözünürlükte 60 FPS bir yayın, izleyiciler açısından istisnasız her durumda 1080P çözünürlükte 30 FPS yayından daha kaliteli ve daha akıcıdır. Önerim, OBS ayarlarını defaulta çevirdikten sonra her iki işlemcide de render donanımı olarak ekran kartını tercih edip, her zaman için 3500-3800 aralığında bitrate ile 720P 60 FPS yayın yapman olacak. Herhangi bir konuda daha detaylı bir desteğe ihtiyacın olursa, ekran görüntüleri ile elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Çok çok çok teşekkür ederim hocam. Gerçekten paha biçilmez bilgiler veriyorsunuz. İnşallah karşınıza hep sizin gibi iyi insanlar çıkar. Sizin verdiğiniz bilgiler doğrultusunda ekran kartı ile default ayarları kullanarak 3800 bitrate ile sabahları 720P 60FPS olarak akşamları ise 720P 30FPS olarak yayın açacağım.
Öncelikle imkanın olduğu için direkt çift bilgisayar konusuna değineyim. Yayın ve oyun bilgisayarlarını birbirinden ayırmanın artıları saymakla bitmez. Senin için oyun deneyimini kat kat iyileştireceği gibi izleyiciye daha stabil bir yayın izleme imkanı sunar. Sisteminin tüm kaynaklarını tek bir işleme vererek gecikmeleri, paket kayıplarını, droplara neden olabilecek hataları ortadan kaldırabilirsin. Zira Cyberpunk için, oyun motorundan kaynaklı işlemci konusunda hassas olabileceği düşüncesi oluştu. Yakalama aygıtın varsa vakit kaybetmeden diğer bilgisayarını yayın bilgisayarı olarak kullanmaya başlamanı tavsiye ederim. Yakalama aygıtın yoksa da alternatif olarak ndı yazılımlarını kullanarak yerel ağ üzerinden iki bilgisayarın haberleşmesini sağlayabilirsin.

Şimdiki durumda, yayınını yaptığın oyunlar sistem kaynaklarını fazla zorlamadığı için, render amacıyla işlemci veya ekran kartının her ikisi de tercih edilebilir. Yine de tavsiyem orantılı sistemlerde renderin kesinlikle her koşulda ekran kartı tarafından yapılması yönünde. Oyunlarda işlemcinin yüklü olmasının getirdiği hatalar, gecikmeler, droplara ve paket kayıplarına neden olur? Ekran kartının yüklü olması ise sadece normalden daha düşük kare hızları üretmesine neden olur? Şu anki durumu özetlersek, yayını işlemciye yaptırarak ekran kartı üzerine hiç yük bindirmeyip CS:GO'da 300 FPS alırken, 100'de 1 ve 1000'de 1 paket kayıplarını çok fazla yaşayarak oyun esnasında hissedilen veya hissedilmeyen çok sayıda drop görebilirsin. Yayını ekran kartına yaptırarak ise saniyede 200 kare üreterek çok daha düşük paket kayıplarıyla daha akıcı ve takılmalar olmadan yumuşak bir oyun deneyimi yaşayabilirsin. Bu bütün oyunlar için geçerlidir.

Şunu unutma, 720P çözünürlükte 60 FPS bir yayın, izleyiciler açısından istisnasız her durumda 1080P çözünürlükte 30 FPS yayından daha kaliteli ve daha akıcıdır. Önerim, OBS ayarlarını defaulta çevirdikten sonra her iki işlemcide de render donanımı olarak ekran kartını tercih edip, her zaman için 3500-3800 aralığında bitrate ile 720P 60 FPS yayın yapman olacak. Herhangi bir konuda daha detaylı bir desteğe ihtiyacın olursa, ekran görüntüleri ile elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Hocam tekrardan merhabalar, kusura bakmayın sizi tekrar rahatsız ediyorum. Söylediğim gibi 3800 bitrate de 720P 60 FPS olarak sorunsuz bir şekilde yayın yaptım. Yoğun bir saatte yayın yaptığım için izleyicilere video kalite ayarı gelmedi. Bende yayını 720P 30FPS olarak tekrardan açtım. Merak ettiğim şey FPS'yi 60'dan 30'a çektiğimde bitrate 3800 olarak bıraksam benim için veya izleyiciler için ne gibi artıları ve eksileri olur? Mesela ben 3800 ile yayın yaptığımda 720P 30FPS veya 720P 60FPS fark etmeksizin kalite kontrol seçeneği çıkmıyor ise onlarda olduğu gibi 3800 download hızına mı ihtiyaç duyarlar? Bir de yeni işlemcim 2 gün içerisinde gelecek OC yapmayı planlıyorum. OC edilmiş R5 3600XT ile hangi ayarlarda yayın açmam daha doğru olur? Şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Hocam tekrardan merhabalar, kusura bakmayın sizi tekrar rahatsız ediyorum. Söylediğim gibi 3800 bitrate de 720P 60 FPS olarak sorunsuz bir şekilde yayın yaptım. Yoğun bir saatte yayın yaptığım için izleyicilere video kalite ayarı gelmedi. Bende yayını 720P 30FPS olarak tekrardan açtım. Merak ettiğim şey FPS'yi 60'dan 30'a çektiğimde bitrate 3800 olarak bıraksam benim için veya izleyiciler için ne gibi artıları ve eksileri olur? Mesela ben 3800 ile yayın yaptığımda 720P 30FPS veya 720P 60FPS fark etmeksizin kalite kontrol seçeneği çıkmıyor ise onlarda olduğu gibi 3800 download hızına mı ihtiyaç duyarlar? Bir de yeni işlemcim 2 gün içerisinde gelecek OC yapmayı planlıyorum. OC edilmiş R5 3600XT ile hangi ayarlarda yayın açmam daha doğru olur? Şimdiden çok teşekkür ederim.
Öncelikle bunun için bitrate'in ne anlama geldiğini açıklayayım. Amatör tabirlerle resim piksellerinde bulunan bilgilerin yoğunluğunu ele aldığımız işleme bit oranı denir. Gereğinden az bitrate kullanmak piksel kayıplarına neden olduğu gibi, gereğinden fazla kullanmak ise boş piksel üretimine neden olur. İzleyiciler de dolu piksellerle birlikte boş pikselleri de indireceği için, birbirine çok yakın indirme hızlarına ihtiyaç duyarlar. Bu boş pikseller ise üretilen içeriğin yumuşaklığını gidererek daha keskin hale gelmesine ve izleyici açısından rahatsız edici göz yorulmalarına sebebiyet verir. Bu istenilmeyen bir durumdur. Profesyonellikte her zaman daha yumuşak ve akıcı içerik üretmeyi hedefleriz. Mesela ekran kartlarının kontrol merkezi uygulamalarında bulunan "Kenar Yumuşatma" ayarları da bu şekilde çalışarak keskinliği gidermeye yardımcı olur ve rahatsız edici görüntülerin önüne geçer. Bu yüzden 720p 30 FPS ayarlara geçtiğin zaman 2800-3000 bitrate aralığını tercih etmen daha sağlıklı olur.

R5 3600XT, default frekans ayarlarında çok rahatlıkla RX 590 ekran kartını besleyebilecek kapasitede bir işlemci. OC yapma nedenini bilmemekle birlikte, eğer amacın oyunlarda daha fazla performans elde etmek ise, bunu şuanki sisteminde işlemcini OC yaparak elde edemezsin. RX 590 ekran kartı ile birlikte kullanırken R5 3600XT işlemciye OC uygulamak oyunlarda hiçbir işine yaramayacağı gibi sadece gereksiz enerji tüketimine, işlemcinin ve PSU'nun ömürlerinin kısalmasına neden olur. Daha dengeli bir sistemin olsaydı OC tavsiyesinde bulunabilirdim ancak bu durumda anlamsız olur. Yine de her iki durumda da ayarlarda herhangi bir değişiklik yapmana gerek olmaz. Aynı ayarlar sistemin daha kararlı ve sakin çalışmasını sağlayacaktır.
 
Hocam merhaba veriğiniz bilgiler cidden cok iyi ben 8 upload hızım Ryzen 9300X işlemci 3070 ekran kartım 32 GB RAM var chating PUBG Mobile PUBG yayını acmayı düşünüyorum neler önerirsiniz uploadı 20'ye kadar cıkarabilirim ayriyeten yayın PC'simde var Ryzen 5 1500X 1050 Ti 16 GB RAM neler önerirsiniz cevaplarınız bekliyorum çok teşekkür ederım.
 
Öncelikle bunun için bitrate'in ne anlama geldiğini açıklayayım. Amatör tabirlerle resim piksellerinde bulunan bilgilerin yoğunluğunu ele aldığımız işleme bit oranı denir. Gereğinden az bitrate kullanmak piksel kayıplarına neden olduğu gibi, gereğinden fazla kullanmak ise boş piksel üretimine neden olur. İzleyiciler de dolu piksellerle birlikte boş pikselleri de indireceği için, birbirine çok yakın indirme hızlarına ihtiyaç duyarlar. Bu boş pikseller ise üretilen içeriğin yumuşaklığını gidererek daha keskin hale gelmesine ve izleyici açısından rahatsız edici göz yorulmalarına sebebiyet verir. Bu istenilmeyen bir durumdur. Profesyonellikte her zaman daha yumuşak ve akıcı içerik üretmeyi hedefleriz. Mesela ekran kartlarının kontrol merkezi uygulamalarında bulunan "Kenar Yumuşatma" ayarları da bu şekilde çalışarak keskinliği gidermeye yardımcı olur ve rahatsız edici görüntülerin önüne geçer. Bu yüzden 720p 30 FPS ayarlara geçtiğin zaman 2800-3000 bitrate aralığını tercih etmen daha sağlıklı olur.

R5 3600XT, default frekans ayarlarında çok rahatlıkla RX 590 ekran kartını besleyebilecek kapasitede bir işlemci. OC yapma nedenini bilmemekle birlikte, eğer amacın oyunlarda daha fazla performans elde etmek ise, bunu şuanki sisteminde işlemcini OC yaparak elde edemezsin. RX 590 ekran kartı ile birlikte kullanırken R5 3600XT işlemciye OC uygulamak oyunlarda hiçbir işine yaramayacağı gibi sadece gereksiz enerji tüketimine, işlemcinin ve PSU'nun ömürlerinin kısalmasına neden olur. Daha dengeli bir sistemin olsaydı OC tavsiyesinde bulunabilirdim ancak bu durumda anlamsız olur. Yine de her iki durumda da ayarlarda herhangi bir değişiklik yapmana gerek olmaz. Aynı ayarlar sistemin daha kararlı ve sakin çalışmasını sağlayacaktır.
Merhabalar. Telefon ekranını bilgisayara Elgato HD60s üzerinden yansıtarak yayın yapıyorum. Upload hızım 9.60-9.80 arasında. Sistem özelliklerim:

Ryzen 3200G
Gigabyte A320M-H
Corsair 2x8GB Vengeance LPX 3000 MHZ CL16
MSI AMD Radeon RX 570 ARMOR 4G OC 4GB

Bir süredir ekran kartı ile yayın açıyorum ancak yayınlarımı uploadım yetmesine rağmen 1080p-60Fps seviyesine çekemiyorum. Konuyla ilgili detaylı yardımcı olma şansınız varsa çok sevinirim. Teşekkürler.
 
Şu an Cyberpunk ile ilgili net bir şey söylemek güç. Söyleyenler olur ise de falcılıktan daha ileri gidemez. Ancak elimizdeki verilere dayanarak bazı tahminlerde bulunabiliriz. Zira CPDR'nin yaptığı Red Engine 3 motorunu kullanamayız açıklamasından sonra Cyberpunk tarafında işler biraz daha sarpa sardı. Her ne kadar minimum ve önerilen sistem gereksinimlerini açıklasalar da, optimizasyonunu bilmediğimiz Red Engine 4 oyun motorunu kullanacak olan bir oyun ve yayınlanma tarihi Keçiören metrosunun açılış tarihine döndü. Bu da Red Engine 4 hakkında çok fazla soru işaretine neden oluyor.

Demem o ki, tek bir oyun özelinde yayın gereksinimin olduğu için, bu oyunun gerekliliklerini netleştirmeden sistemini dizayn etmeni tavsiye etmem. Biraz daha beklersen hem Cyberpunk hakkındaki veriler daha netleşir, hem de sistemine Ryzen 5000 ailesinden bir işlemci seçme imkanın olur. Zira 5000 serisindeki işlemci çekirdeklerinin önbelleklere erişimi konusundaki inanılmaz hızlanmalar, özellikle yayıncılar açısından bulunmaz hint kumaşı.

Bütün bunlar kısıtlı bütçenin olduğunu düşündüğüm için yazdıklarım. Tabii ki her oyuna göre işlemciyi veya ekran kartını özelleştirmek zorunda değiliz. Keşke herkesin bütçesi izin verse de R9-5950X ve RTX 3090'lı sistem toplayıp işlemcimi mi yükselteyim

Öncelikle bunun için Bitrate'in ne anlama geldiğini açıklayayım. Amatör tabirlerle resim piksellerinde bulunan bilgilerin yoğunluğunu ele aldığımız işleme Bit oranı denir. Gereğinden az bitrate kullanmak piksel kayıplarına neden olduğu gibi, gereğinden fazla kullanmak ise boş piksel üretimine neden olur? İzleyiciler de dolu piksellerle birlikte boş pikselleri de indireceği için, birbirine çok yakın indirme hızlarına ihtiyaç duyarlar. Bu boş pikseller ise üretilen içeriğin yumuşaklığını gidererek daha keskin hale gelmesine ve izleyici açısından rahatsız edici göz yorulmalarına sebebiyet verir. Bu istenilmeyen bir durumdur. Profesyonellikte her zaman daha yumuşak ve akıcı içerik üretmeyi hedefleriz. Mesela ekran kartlarının kontrol merkezi uygulamalarında bulunan "Kenar Yumuşatma" ayarları da bu şekilde çalışarak keskinliği gidermeye yardımcı olur ve rahatsız edici görüntülerin önüne geçer. Bu yüzden 720P 30 FPS ayarlara geçtiğin zaman 2800-3000 bitrate aralığını tercih etmen daha sağlıklı olur.

R5 3600XT, default frekans ayarlarında çok rahatlıkla RX 590 ekran kartını besleyebilecek kapasitede bir işlemci. OC yapma nedenini bilmemekle birlikte, eğer amacın oyunlarda daha fazla performans elde etmek ise, bunu Şu anki sisteminde işlemcini OC yaparak elde edemezsin. RX 590 ekran kartı ile birlikte kullanırken R5 3600XT işlemciye OC uygulamak oyunlarda hiçbir işine yaramayacağı gibi sadece gereksiz enerji tüketimine, işlemcinin ve PSU'nun ömürlerinin kısalmasına neden olur? Daha dengeli bir sistemin olsaydı OC tavsiyesinde bulunabilirdim ancak bu durumda anlamsız olur. Yine de her iki durumda da ayarlarda herhangi bir değişiklik yapmana gerek olmaz. Aynı ayarlar sistemin daha kararlı bir soru soracağı

Öncelikle bunun için Bitrate'in ne anlama geldiğini açıklayayım. Amatör tabirlerle resim piksellerinde bulunan bilgilerin yoğunluğunu ele aldığımız işleme Bit oranı denir. Gereğinden az bitrate kullanmak piksel kayıplarına neden olduğu gibi, gereğinden fazla kullanmak ise boş piksel üretimine neden olur? İzleyiciler de dolu piksellerle birlikte boş pikselleri de indireceği için, birbirine çok yakın indirme hızlarına ihtiyaç duyarlar. Bu boş pikseller ise üretilen içeriğin yumuşaklığını gidererek daha keskin hale gelmesine ve izleyici açısından rahatsız edici göz yorulmalarına sebebiyet verir. Bu istenilmeyen bir durumdur. Profesyonellikte her zaman daha yumuşak ve akıcı içerik üretmeyi hedefleriz. Mesela ekran kartlarının kontrol merkezi uygulamalarında bulunan "Kenar Yumuşatma" ayarları da bu şekilde çalışarak keskinliği gidermeye yardımcı olur ve rahatsız edici görüntülerin önüne geçer. Bu yüzden 720P 30 FPS ayarlara geçtiğin zaman 2800-3000 bitrate aralığını tercih etmen daha sağlıklı olur.

R5 3600XT, default frekans ayarlarında çok rahatlıkla RX 590 ekran kartını besleyebilecek kapasitede bir işlemci. OC yapma nedenini bilmemekle birlikte, eğer amacın oyunlarda daha fazla performans elde etmek ise, bunu Şu anki sisteminde işlemcini OC yaparak elde edemezsin. RX 590 ekran kartı ile birlikte kullanırken R5 3600XT işlemciye OC uygulamak oyunlarda hiçbir işine yaramayacağı gibi sadece gereksiz enerji tüketimine, işlemcinin ve PSU'nun ömürlerinin kısalmasına neden olur? Daha dengeli bir sistemin olsaydı OC tavsiyesinde bulunabilirdim ancak bu durumda anlamsız olur. Yine de her iki durumda da ayarlarda herhangi bir değişiklik yapmana gerek olmaz. Aynı ayarlar sistemin daha kararlı ve sakin çalışmasını sağlayacaktır.

Şimdi bende Intel Pentium E6700 3.20GHz OC'la 3.6GHz oldu işi 50 dereceyi gecmiyor stres testinde. Bu islemci ile R7 240, 6 GB DDR3 1333MHz'lik RAM. 2upluad ile PUBG Mobile yayını yapabir miyim? Bunun yanı sıra RX 550 ile darboğaz yapar mı yayını GPU ya yaptıracağım. Video çekerken CPU ile %30kulaniyor 1080P 2 GB RAM ile yayın yapılmıyor ekran kartsiz drop cok fazla oluyor bende olmuyor yayında oluyor eğer ekran kartı olursa bu sıkıntı gider mi Zula yayını yaptım 25FPS alıyorum. Ama yayın kotu
 
Yayın kalitesine etki eden birçok faktör var. Bunları çok net anlayabilmen için işin içinde olman gerekiyor ama özet geçeyim. Temel faktörlerin başında senin ekranına verdiğin görüntüyü işleyip, paketleyip, yayın yapacağın sunucuya gönderecek bir donanıma ihtiyacın var. Bu donanım işlemci, ekran kartı olabileceği gibi harici olarak bilgisayara takılan yayın için üretilmiş render cihazları da olabilir. Bunların devamında, işlenen görüntünün, izleyiciye sunumu sırasındaki kalitesini sınırlandıracak diğer bir faktör olarak upload hızın geliyor. Upload hızın, işlenmiş görüntüyü yayın sunucusuna aktarırkenki bitrate aralığını belirliyor. Örnek olarak 720p 30 FPS bir içeriği 1500-1800 bitrate aralığında sunucuya kaliteli bir şekilde aktarabilirken, çözünürlük 1080p ve üzerine çıktığında yayınının bozulmalar, takılmalar olmadan akıcı bir şekilde ilerleyebilmesi için 2000+ bitrate gerekiyor.

Bilgisayarında ne kadar üst düzey çözünürlükte ve kare hızında içerik üretirsen üret, upload hızın bu içeriği sunucuya göndermek için yetersiz olduğu sürece ürettiğin içeriği yayın sunucusuna gönderirken çözünürlüğünü ve saniyedeki kare sayısını bitrate'ine uygun şekilde düşürmek zorundasın. Aksi halde, yani 1080p 60 FPS bir içeriği 1500 bitrate ile yayınlamaya çalışırsan, yayının sürekli donacak veya çözünürlükte izleyici açısından sinir bozucu düşüşler olacaktır.

İşlemci ve ekran kartı arasındaki farka gelecek olursak; günümüz teknolojisinde ekran kartlarının görüntü işleme performansı işlemcilere kıyasla kat kat daha fazla olduğu için yayın donanımı olarak çok yüksek oranlarda ekran kartı tercih edilir. İstisnai durumlarda yani ekran kartının 2005'li yıllardan kalma aşırı kötü ve işlemcinin son model i9-9900k olduğunu varsayarsak işlemci tercih edilebilir.

Gelelim şuanki senin durumuna. Upload hızın 720p 30 FPS akıcı bir yayın için yeterli durumda. Tabi donanımlarını ve yayınlayacağın içeriği belirtmediğin için, bu yayını sınırlandıracak başka etkenlerin olup olmadığını bilemiyorum. Daha detaylı bilgi alabilmen için senin de daha detaylı bilgi vermen gerkiyor.
Hocam 3 upload ile 720p 30 FPS 1500-2000 bitrate yayın yapılır mı?
 
Sistemin güzel ve burada seni sınırlandıracak herhangi bir donanım yok. Yayını ekran kartına yaptırman gerekiyor. 5 Mbps upload ve bu donanımlarla birlikte 3500-3800 bitrate aralığında 720p 60 FPS veya 1080p 30 FPS yayını sorunsuzca izleyicileri rahatsız etmeden yapabilirsin. Verdiğim bitrate aralığı, çözünürlüğü ve FPS değerleri dışında sana illaki "5000, 6000 hatta 10.000 bitrate ver, 1080p 60 FPS yayın yaparsın bro" diye öğüt verenler olacaktır. Bunlar doğaldır. Aynı zamanda kendileri bir iki defa LOL yayını açıp kapatmış, yayıncılık hayatı bu geçmişe dayalı kişiler olacaktır. Yayın konusunda daha detaylı teknik desteğe ihtiyacın olursa elimden geldiğince yardımcı olurum.
Selamlar yayın açma hakkında problem yaşıyorum eğer imkanınız olursa bana mesaj atabilir misiniz? Çok teşekkür ederim.
 
RTX serisi çıkmadan önce yayın yapılırken performans kaybı fazla ve yayın kalitesi düşük mü oluyordu?

Bu yanlış bir genelleme ve aynı zamanda yanlış bilgilendirmedir.

Merhaba ben bir sistem alacaktım ekran kartı stoğunu bekliyicektim mevzular biraz karışık buraya bırakıyorum linki bakmak isterseniz bakarsınız ******** 3060 sistemi almak mı? 3060 Ti'ı beklemek mi? *** konu o değil konu şu ben 3060 Ti alacaktım ama şu an galiba 3060 almak dayım ama çok da istemiyorum 3060ı çünkü performansı 2070 le aynı neredeyse hatta bazı oyunlarda 2070 bile geçiyor da neyse bu başka konu sorun şu yayın açacağım NVIDIA böyle bir teknolojisi var nvenc özelliği u özellikle OBS de yayını ekran kartından verirsen oyunlarda FPS kaybı az oluyormuş bazı örnekler:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
bu yüzden bende de 3000 serisi ekran kartı olacak ama attığım forumda adamlar bana AMD ekran kartı gönderiyor AMD ekran kartı üzerinden yayın açarsam kötü oluyormuş öyle dediler ve NVIDIA gibi özel çekirdekleri yokmuş falan dediler yani NVIDIA mı almalıyım yoksa AMD mi ben pek AMD taraftarı değilim yayın için sizlerin bir bilginiz varsa yardımcı olur musunuz yayın için AMD ekran kartımı yoksa NVIDIA ekran kartımı.
 

Dosya Ekleri

  • nvıdıa.png
    nvıdıa.png
    40,2 KB · Görüntüleme: 41

Yeni konular

Geri
Yukarı