Kar veya beyaz kaplı oyunlarda kar genellikle zemini ve çoğu modellerin detaylarını kapatır. Oyun motorları oyun çalışırken bir obje başka bir şeyin altında gömülüyse (arkasında kalıyorsa - ekranda doğrudan gözükmüyorsa) bunu ekran kartına çizdirmez. Dolayısıyla performansta gözle görülür bir artış olabilir.
Karla kaplı olan bütün alan tek bir materyal kullanır. Materyal objelerin üzerinde renklerini, ışığa vereceği tepkileri ayarlayan elementtir. Bir harita karlarla kaplı değilken birçok yeri farklı renklerde farklı materyallerle doludur. Bu materyal ve objelerin her bir için ışık hesaplamaları yapılır ve renkler ayarlanır. Ama kar olduğu zaman bütün kar genelde tek bir renk olduğu için hesaplamalar çok daha kolaydır.
Yani kısacası evet karlı oyunlarda FPS artabilir. Ama burada keramet karda ya da beyazda değil de bu karın zemindeki ve çevredeki detayları kapatmasındadır. Sahnede ne kadar az detay ve ne kadar az obje olursa bir kareyi çizmek o kadar kısa sürer. Dolayısıyla ekran kartı bir saniyede daha fazla kare çizebilir ve saniyede çizilen kare sayısı ->FPS artar.