Oyunun temel mantığını biliyorsundur. 5 kişi ile rakibin ana üssünü yıkan kazanıyor. En çok kullanılan ve bilmen gereken temel terimler var. Bunları oyun esnasında kimse açıklamaz ne demek bu desen.
Minyon (Creep) : LoL de ağırlıklı olarak minyon kullanılıyor. Aslında orijinali, evrensel dili creep'tir. Bunlar belirli zaman aralıklarında 3 koridora da (lane) otomatik olarak gelen basit yaratıklar. Son vuruşu yaptığında altın kazanırsın.
Carry (Taşıyıcı) : Takımda rakibe kısa sürede ciddi hasarlar verebilen şampiyona denir. Carry diyince herkes ADC der. Yanlış bilgidir. Carry bir pozisyon değildir. Carry bir eylemdir. Oyunu taşımak diyebilirim en basit tanımıyla. Top lane de oynayan bir oyuncu iyi kastıysa oyunu taşıyabilir yani carrylik yapabilir.
Tower (Kule) : 3 Koridorda da bulunan 3'er tane bulunan, rakibin dilediğince koridorlara girip çıkmasını engelleyen, haritada geniş bir görüş açısı sağlayan ve oyun başında ciddi hasarlar verebilen yapılardır. Kuleler senin güvencendir. Her koridorda böyledir. Kule yıkıldığında, yıkan takıma bir miktar para verir. Ama bundan çok daha önemlisi geniş bir hareket alanı sağlar. Kuleler oyunda hayati önem taşıyan unsurlar. Bunu unutma. Kulelerini verdiğinde, başka bir deyişle haritada takım olarak sahip olduğun alan azalır.
Mid lane: Orta koridor demektir. Mid lane'de oynamak için oyun bilginin üst düzey olması gerekir. En azından oynadığın sınıfa göre üst düzey olması gerekir. 3 koridoru baz aldığında birim sürede en fazla minyon gelen koridordur. Bu nedenle minyon kesme konusunda sıkıntısı olmayan ve harita kontrolü olan oyuncular mid lane de oynamalıdır.
Top lane: En serbest koridor bu denebilir. Serbestten kasıt, tank kasılabilir, zed, yasuo gibi oyunu ciddi anlamda taşıyabilecek şampiyonlar için oynanış tarzına göre uygun olabilir. Top lane de amaç kişiden kişiye değişse de genelde rakibi öldürmekten ziyade, güvenli bir biçimde rakibe minyon sayısında olabildiğince fark atmaktır ve rakibi olabildiğince minyonlardan uzak tutmaktır. Rakipten daha fazla para kazanarak, daha fazla item yapmaktır. Oynama tarzımıza ve rakibinizin yeteneğine göre agresiflik derecesi arttırılarak rakibi peş peşe öldürme yoluna da gidilebilir. Top lane de "minyon tutma" terimi sıkça uygulanır. (minyon tutma: gelen minyon dalgasını aşağı yukarı hep aynı konumda tutma olayıdır.)
Jungle (Ormancı): Oyun başında gerekli seviyeyi orman yaratıklarından (natural creep) alan roldür. Koridorunda zorlanan oyuncuların oyunu eşitlemesinde, yada başa baş giden koridorun kazanılmasında etkin rol oynamak ZORUNDADIR. Ne yazık ki Türkiye serverinde bu etik kurala uyma biraz kısıtlı. Genellikle olabildiğince fazla orman yaratığı kesme yolu tercih ediliyor. Rakibi sürekli tedirgin halde bırakan, parasını bol bol totemlere harcatan, rakibi açılırken iki defa düşündüren jungle genel olarak başarılı bir jungledir. Oynaması en zor rollerden biridir aslında.
Bottom lane (bot lane): Türkiye serverinin mid lane ile en belalı koridorudur. Arkadaşların VAZGEÇİLMEZ yeridir. Support (destekçi) ve ADC (attack damage carry) pozisyonlarından oluşur.
Support (Destekçi) : Amaçları çok belli ve basit olup, en az tercih edilen rollerden biridir. Görevi rakip adc nin minyon almasını mümkün olduğunca engellemek ve en kısa tanımla takımının adc'sini başta olmak üzere, takım üyelerini olabildiğince uzun süre hayatta tutmaktır. Bunu satın aldığı itemlerle yada kullandığı totemlerle yapar. ADC nin güvenli bir şekilde minyon biçmesini sağlamalıdır.
ADC(Genel tabiriyle "Taşıyıcı"): Olabildiğince fazla para kazanarak, satın aldığı itemlerin de yardımıyla birim zamanda en yüksek hasarı vermeyi hedefleyen roldür. Takım savaşı (team fight) denilen oyunun kaderini belirleyen savaşlarda mümkün olan en uzun süre hayatta kalmalıdır. Rakibe hasar vermelidir. Kabataslak bakıldığında en önemli rol diyebiliriz.
Diğer kalıplaşmış terimler de ;
Push - Pushlamak : Gelen rakip minyon dalgasını rakibin koridoruna doğru, minyonları hızlıca biçmek suretiyle ittirmek demektir.
Pull : Rakip minyon dalgasını, kendi kulelerimizin olduğu tarafa doğru çekmek demektir. Genellikle "last hit" denilen, minyona son vuruşu yapmak suretiyle uygulanır.
Gank: En kısa tanımla, koridora ani baskın anlamına gelir.
Counter Gank: Rakibin koridora ani baskınını baskınlama durumudur. Yani bir nevi "ava giderken avlama" durumudur.
Aklıma gelenler bunlar. Takıldığın bir şey olursa yaz.