Lua öğrenmek

Yapılmaması gereken bir harekettir. MTA: San Andreas veya FiveM gibi bir platformda eklenti kodlamak istiyorsunuz sanırım. Yapmayın. Oturun Python öğrenin, JavaScript kabiliyetinizi geliştirin ama sarmayın Lua'ya. Ben yaptım bu hatayı.

Öncelikle dilde yazıp yazamamanın bir anlamı yok. Kullandığın oyuna aşina olup olmadığının önemi var. Yani MTA: San Andreas'da geçerli olan kodlar Garry's Mod üzerinde hiçbir etkiye sahip değil. Yani platform değiştirmek, Lua'yı baştan öğrenmek gibi oluyor.

İkinci olarak, optimize yazmak kadar sinir bozucu bir iş yok. Kısa da yazsan, uzun da yazsan, aynı veriyi çekmenin on dört yolu var ve senin en optimize olanı seçmen lazım. MTA üzerinde mesela, 'dbConnect' şeklinde bir eklenti yazarsan 'query' kullanan sunucular bunu kullanamaz. Veya Garry's Mod üzerinde MySQL'e aşırı bağlı bir eklenti yazarsan kullanılmaz. Bunun gibi, çok renkli bir dil ve bu renkler sadece kafa karıştırmaya yarıyor. Kendim MTA ve Garry's Mod üzerinde dile hakimim, ama FiveM kodlarına bön bön bakıyorum.

Anlayacağın, yapma. Yine de kaynakları vereyim.

MTA öğreneceksen kendi kendine öğren. Bir yerden sonra da zaten adını duyacağın adamlardan ders al ücretli.

Garry's Mod için, Code Blue'ya ait rehber serisine bakabilirsin.

Genel olarak hepsinde işime yarayacak bir şey istiyorum diyorsan, yine Code Blue'ya ait olan rehber serisine bakmanı öneriyorum.
 
Server scripti yazmayı öğrenmek isteyip daha hangi altyapının sorunlu hangisinin sorunsuz çalıştığını bilmemek büyük başarı. Millet altv'ye ragemp'ye yöneliyor sen gelmişsin lua nası öğrenirim diyorsun.
 
Server scripti yazmayı öğrenmek isteyip daha hangi altyapının sorunlu hangisinin sorunsuz çalıştığını bilmemek büyük başarı. Millet altv'ye ragemp'ye yöneliyor sen gelmişsin lua nası öğrenirim diyorsun.
Öğrenmek adı altında açılmış bir başlıkta bir şey bilmemin gerekli olduğunu düşünmüyorum(?)
 
Biraz gereksiz bi' tepki vermişim özür dilerim, lua öğrenmeyin altv'de javascript ile çok daha işe yarar şekilde server oluşturabilirsiniz.
 
Yapılmaması gereken bir harekettir. MTA: San Andreas veya FiveM gibi bir platformda eklenti kodlamak istiyorsunuz sanırım. Yapmayın. Oturun Python öğrenin, JavaScript kabiliyetinizi geliştirin ama sarmayın Lua'ya. Ben yaptım bu hatayı.

Öncelikle dilde yazıp yazamamanın bir anlamı yok. Kullandığın oyuna aşina olup olmadığının önemi var. Yani MTA: San Andreas'da geçerli olan kodlar Garry's Mod üzerinde hiçbir etkiye sahip değil. Yani platform değiştirmek, Lua'yı baştan öğrenmek gibi oluyor.

İkinci olarak, optimize yazmak kadar sinir bozucu bir iş yok. Kısa da yazsan, uzun da yazsan, aynı veriyi çekmenin on dört yolu var ve senin en optimize olanı seçmen lazım. MTA üzerinde mesela, 'dbconnect' şeklinde bir eklenti yazarsan 'query' kullanan sunucular bunu kullanamaz. Veya Garry's Mod üzerinde MySQL'e aşırı bağlı bir eklenti yazarsan kullanılmaz. Bunun gibi, çok renkli bir dil ve bu renkler sadece kafa karıştırmaya yarıyor. Kendim MTA ve Garry's Mod üzerinde dile hakimim, ama FiveM kodlarına bön bön bakıyorum.

Anlayacağın, yapma. Yine de kaynakları vereyim.

MTA öğreneceksen kendi kendine öğren. Bir yerden sonra da zaten adını duyacağın adamlardan ders al ücretli.

Garry's Mod için, Code Blue'ya ait rehber serisine bakabilirsin.

Genel olarak hepsinde işime yarayacak bir şey istiyorum diyorsan, yine Code Blue'ya ait olan rehber serisine bakmanı öneriyorum.

Çok yanlış yönlendirme, Lua ilen Roblox üzerinden oyun yapması çok kolay olacaktır ve çocuklara odaklı bir platform olduğu için kısa yoldan binlerce dolar elde edebilir Lua en kolay yazılım dili üstelik.
 

Geri
Yukarı