MacOS'ta program yüklemek

TolgaUnal2002

Centipat
Katılım
31 Temmuz 2022
Mesajlar
7
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Herkese merhaba, ilk kez MacOS'lu bir cihaz yani MacBook almayı düşünüyorum. Bildiğiniz Windows kullanıcısıyım hiç macOS kullanmadım, sorumun birisi program indirirken Windows'a yüklediğim program dosyasının aynısını MacOS'a da kurabilir miyim örneğin FileZilla gibi. İkinci sorum macOS mühendislik programı kullanacak ve kodlamayla uğraşacak birisi için daha mı iyidir? Kullanımı daha mı kolaydır, teşekkürler.
 
Merhaba, uygulamaları marketten yükleyebilirsin (App Store), markette olmayan uygulamaları (buna warezlerde dahil) netten indirip kurabilirsin (genelde .dmg formatında olur çıkan ekranda uygulama ikonunu applications klasörüne sürüklemen yeterlidir). Gelelim ikinci konuya mühendislik konusu biraz karmaşık, bazı elektrik-elektronik simülasyon programları, bazı CAD programları MacOS'da native olarak yok. Bunun yerine sanal makineye Windows kurarak onun üzerinde çalıştırabilirsin. Programlama kısmına gelecek olursak uygulamaları hızlıca kurup erişmek bir avantaj, Linux altyapin varsa terminalin tıpkı Linux gibi birçok desteği var. Brew paket yöneticisini kullanabilirsin, bu bağlamda Windows'a kıyasla epey fayda sağlıyor. Sorun çıkarabilecek bazı kütüphaneler olabilir, örneğin bazı cpp kütüphaneleri sadece windowsda bulunuyor ne Linux tabanlı sistemlerde ne de MacOS'da kullanamıyoruz. Bunlar büyük kütüphaneler değil alternatif bir kütüphane ve kod değişikliği ile aşılabilir. C#, Visual Basic vs içinde mono gibi projelerle GUI kullanımı yapabiliyorsun (Linux'da da benzer destek var). Yani özetle genel olarak Windows'a kıyasla daha esnek ve kolay, Windows'dan eksik kalan kısımlarını da netten ufak bir araştırmayla halledebilirsin.
 
Merhaba, uygulamaları marketten yükleyebilirsin (App Store), markette olmayan uygulamaları (buna warezlerde dahil) netten indirip kurabilirsin (genelde .dmg formatında olur çıkan ekranda uygulama ikonunu applications klasörüne sürüklemen yeterlidir). Gelelim ikinci konuya mühendislik konusu biraz karmaşık, bazı elektrik-elektronik simülasyon programları, bazı CAD programları MacOS'da native olarak yok. Bunun yerine sanal makineye Windows kurarak onun üzerinde çalıştırabilirsin. Programlama kısmına gelecek olursak uygulamaları hızlıca kurup erişmek bir avantaj, Linux altyapin varsa terminalin tıpkı Linux gibi birçok desteği var. Brew paket yöneticisini kullanabilirsin, bu bağlamda Windows'a kıyasla epey fayda sağlıyor. Sorun çıkarabilecek bazı kütüphaneler olabilir, örneğin bazı cpp kütüphaneleri sadece windowsda bulunuyor ne Linux tabanlı sistemlerde ne de MacOS'da kullanamıyoruz. Bunlar büyük kütüphaneler değil alternatif bir kütüphane ve kod değişikliği ile aşılabilir. C#, Visual Basic vs içinde mono gibi projelerle GUI kullanımı yapabiliyorsun (Linux'da da benzer destek var). Yani özetle genel olarak Windows'a kıyasla daha esnek ve kolay, Windows'dan eksik kalan kısımlarını da netten ufak bir araştırmayla halledebilirsin.
Sanal makineye Windows yüklemek epey mantıklı geldi. Aynı anda normal işlerimi MacOS'ta, mühendislik programlarını vs. Windows'ta açarım. Peki her cihazda olur mu örneğin Macbook pro 2020 M1.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı