Maya rigging işlemi nasıl yapılmalı?

  • Konuyu başlatan HandK
  • Başlangıç Tarihi
  • Mesaj 4
  • Görüntüleme 201

HandK

Femtopat
Katılım
8 Ekim 2023
Mesajlar
22
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Herkese merhaba.

3D tasarım olarak maya programıyla ilgileniyorum. Kendimi YouTube üzerinden ilerlettim. Sormak istediğim soru şu;

Rigging işlemi yapılmış bir t POS'e karakter düşünün. Bu karakter için Marvel designer veya yine maya içerisinden üzerine kıyafet ürettiğinizi varsayın. Şimdi kıyafet rigging işlemi yaparken, copy skin weights ile bir nebze karaktere giydirilecek kıyafet düzeliyor. Fakat yine de manuel elle müdahale edilmesi gereklidir. Bu rigging işlemini yapan hiçbir eğitici videoda bulamadım. Hatta özel ders olarak vermek isteyen arkadaş olursa bile sırf bu işlem için ödeme bile yapabilirim. Çok fazla deneme yapmama rağmen kıyafeti vucuda yediremiyorum. Örneğin; etek ve uzun boy kıyafetler bacak hareketinde düzgün hareket etmiyor.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Herkese merhaba.

3D tasarım olarak maya programıyla ilgileniyorum. Kendimi YouTube üzerinden ilerlettim. Sormak istediğim soru şu;

Rigging işlemi yapılmış bir t POS'e karakter düşünün. Bu karakter için Marvel designer veya yine maya içerisinden üzerine kıyafet ürettiğinizi varsayın. Şimdi kıyafet rigging işlemi yaparken, copy skin weights ile bir nebze karaktere giydirilecek kıyafet düzeliyor. Fakat yine de manuel elle müdahale edilmesi gereklidir. Bu rigging işlemini yapan hiçbir eğitici videoda bulamadım. Hatta özel ders olarak vermek isteyen arkadaş olursa bile sırf bu işlem için ödeme bile yapabilirim. Çok fazla deneme yapmama rağmen kıyafeti vucuda yediremiyorum. Örneğin; etek ve uzun boy kıyafetler bacak hareketinde düzgün hareket etmiyor.
Vücutta vertices'e rig ve bone için weight tanımladığın gibi weight paint ile In Cloth uyguladıktan sonra weight düzenlemen gerekiyordu sanırım. 10 yıl oldu Mayaya bakalı, bu kadar geldi aklıma.
 
Vücutta vertices'e rig ve bone için weight tanımladığın gibi weight paint ile In Cloth uyguladıktan sonra weight düzenlemen gerekiyordu sanırım. 10 yıl oldu Mayaya bakalı, bu kadar geldi aklıma.

Cevaplamanız için bile teşekkür ediyorum. Evet copy skin yapıldıktan sonra weight düzenlemesi yapılması gerekiyor. Fakat o kadar hassas çalışılması gerekiyor ki, düzgün hareket ortaya çıksın. Kesin bir tekniği olduğunu düşünüyorum. Yoksa ortalık bug'dan geçilmezdi. Hala çözemedim .
 
Cevaplamanız için bile teşekkür ediyorum. Evet copy skin yapıldıktan sonra weight düzenlemesi yapılması gerekiyor. Fakat o kadar hassas çalışılması gerekiyor ki, düzgün hareket ortaya çıksın. Kesin bir tekniği olduğunu düşünüyorum. Yoksa ortalık bug'dan geçilmezdi. Hala çözemedim .
Malesef en kesin teknik, ince çalışmak oluyor weight paint söz konusu olunca. Zbrush'ta dünyanın en güzel varlığını çiz, başka programa çıkartıp iş rig'e gelince nasıl retopo yapılıyor maksimum dörtgen olsun bug azalsın diye, orada da aa... retopo yapsan rahatlayabilirsin. Burayı atlamış olabilirsin.
 
Malesef en kesin teknik, ince çalışmak oluyor weight paint söz konusu olunca. Zbrush'ta dünyanın en güzel varlığını çiz, başka programa çıkartıp iş rig'e gelince nasıl retopo yapılıyor maksimum dörtgen olsun bug azalsın diye, orada da aa... retopo yapsan rahatlayabilirsin. Burayı atlamış olabilirsin.

Aslında retopologiyi zbrush sonrası dedikleriniz çok doğru. Lakin low poly çalıştığım zamanda da aynı mevzu söz konusu. Belki Marvel Designerden sonra low poly olsa dahi bir kez daha retopo deneyebilirim. Vertex ve düzgün çizgi hatları her halükarda etkiliyor.
 

Geri
Yukarı