Minecraft dünyaları nasıl yaratılıyor?

RoKF0siC

Hectopat
Katılım
14 Mayıs 2018
Mesajlar
180
Merhabalar Minecraft hakkında araştırma yapıyordum ve aklıma bir soru takıldı. Minecraft dünyaları nasıl yaratılıyor diye. Dünyadan kat kat büyük bir harita, sürekli farklı yerler, madenler, vadiler var. Ben bu konuyu yazmadan önce 10 tane harita oluşturdum, koordinatlarla vs değişik testler yaptım haritalarda hiç benzerlik yok. Bu harita yaratma sistemi nasıl işliyor? Bilgisi olan varsa uzun veya kısa fark etmez açıklayabilirse sevinirim.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Chunk dedigimiz sistem biz bir kere yukledigimizde dunya haritasina kayit oluyor. Seedler bunun icin yaratilmis. Her versiyonda bu seedler farklidir. Dunyanin yaratilmasi her surumde degisiyor. Katman, biome, koordinat gibi ozelliklere gore toprak, tas ve madenleri belirliyor. Cok karisik aslinda ama en kolay sekilde boyle ozetlenebilir.
 
Tek seferde zaten dünyadan 10 kat büyük harita oluşturmuyor, mahalleniz kadar oluşturuyor. 10 kat büyük dediğimiz kısım, oyunun sınırları. Yani haritanın x veya z yönlerinden birine 3 milyon blok kadar giderseniz haritanın sınırına geliyorsunuz. Eğer tüm yönlere tüm şekillerde giderseniz, dünyadan 10 kat büyük oluyor.
Oluştururken bazı rastgele şeyler belirlenmiş, ve bazı her seferinde aynı oluşması gereken şeyler belirlenmiş, köyler gibi. Her zaman aynıdırlar.

Harita, siz gittikçe oluşturuluyor, tek seferde değil.
 
Peki ben şöyle bir soru yönelteyim. Hadi madeni, toprağı, ağacı anladım. Peki bu dungeonları nasıl birbirine bağlıyor? Her chunl 16x16x256 büyüklükte. Yeraltı mağaraları falan baya karışık ve birbirine bağlı.
 

Geri
Yukarı