Çözüldü Minecraft Forge ile sunucuya mod atarak eklenti benzeri sistem geliştirme

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Mucosoft

Megapat
Katılım
5 Mart 2014
Mesajlar
5.508
Makaleler
12
Çözümler
41
Ben herhangi ek bir yazılım kullanmadan yalnızca Forge ile birlikte mod kodlamayı düşünüyorum. Bilindiği üzere modlar hem sunucu hem oyun içerisinde yani kullanıcıda olmalı. Peki ya ben sunucuda çalışması için sunucuya mod eklemem mümkün mü? Yani mod sunucuda yer alacak ama amacı komut işlemlerini gerçekleştirmek olacak. Örneğin sunucuda eklediğim modda "/Para" komutu olacak ama oyuncu bu moda sahip olmayacak. Bu şekilde bir sistem mümkün mü? Dediğim gibi SpongeForge gibi yazılımları biliyorum fakat ek yazılım kullanmadan yapmak istiyorum.
 
Çözüm
Ben herhangi ek bir yazılım kullanmadan yalnızca Forge ile birlikte mod kodlamayı düşünüyorum. Bilindiği üzere modlar hem sunucu hem oyun içerisinde yani kullanıcıda olmalı. Peki ya ben sunucuda çalışması için sunucuya mod eklemem mümkün mü? Yani mod sunucuda yer alacak ama amacı komut işlemlerini gerçekleştirmek olacak. Örneğin sunucuda eklediğim modda "/Para" komutu olacak ama oyuncu bu moda sahip olmayacak. Bu şekilde bir sistem mümkün mü? Dediğim gibi SpongeForge gibi yazılımları biliyorum fakat ek yazılım kullanmadan yapmak istiyorum.
Tabi ki, "Server-Side only mode" yaparsanız bu sorun kolayca çözülebilir. En basitinden örnekleri vereyim.

-WorldEdit
-BucketMC
-ForgeEssentials
-Morpheus

Bu modlar oyuncuda olmasa bile sunucuda olabilen modlar.

Eğer modunuz ekstra blok veya eşya eklerse muhtemelen oyun çökecektir.
Mod'u oluştururken config bölümünü şu şekilde yaparsanız olacaktır.

@Mod(modid = SomeRandomMod.MODID, version = SomeRandomMod.VERSION, serverSideOnly = true, acceptableRemoteVersions = *)
Ben herhangi ek bir yazılım kullanmadan yalnızca Forge ile birlikte mod kodlamayı düşünüyorum. Bilindiği üzere modlar hem sunucu hem oyun içerisinde yani kullanıcıda olmalı. Peki ya ben sunucuda çalışması için sunucuya mod eklemem mümkün mü? Yani mod sunucuda yer alacak ama amacı komut işlemlerini gerçekleştirmek olacak. Örneğin sunucuda eklediğim modda "/Para" komutu olacak ama oyuncu bu moda sahip olmayacak. Bu şekilde bir sistem mümkün mü? Dediğim gibi SpongeForge gibi yazılımları biliyorum fakat ek yazılım kullanmadan yapmak istiyorum.
Tabi ki, "Server-Side only mode" yaparsanız bu sorun kolayca çözülebilir. En basitinden örnekleri vereyim.

-WorldEdit
-BucketMC
-ForgeEssentials
-Morpheus

Bu modlar oyuncuda olmasa bile sunucuda olabilen modlar.

Eğer modunuz ekstra blok veya eşya eklerse muhtemelen oyun çökecektir.
Mod'u oluştururken config bölümünü şu şekilde yaparsanız olacaktır.

@Mod(modid = SomeRandomMod.MODID, version = SomeRandomMod.VERSION, serverSideOnly = true, acceptableRemoteVersions = *)
 
Son düzenleme:
Çözüm
Tabi ki, "Server-Side only mode" yaparsanız bu sorun kolayca çözülebilir. En basitinden örnekleri vereyim.

-WorldEdit
-BucketMC
-ForgeEssentials
-Morpheus

Bu modlar oyuncuda olmasa bile sunucuda olabilen modlar.

Eğer modunuz ekstra blok veya eşya eklerse muhtemelen oyun çökecektir.
Teşekkürler. Minecraft Forge 1.12.2 sana göre güvenli mi? Ben MySQL kullanacağım. Güvenlik açığı olur mu? Bu konuda ek güvenlik önlemleri aldık fakat sunucu yazılımına yani Minecraft Forge'a sence güvenmeli miyim? Spigot'un güncel sürümündeyken bir sorun yaşamadığımı da belirteyim.
 
Teşekkürler. Minecraft Forge 1.12.2 sana göre güvenli mi? Ben MySQL kullanacağım. Güvenlik açığı olur mu? Bu konuda ek güvenlik önlemleri aldık fakat sunucu yazılımına yani Minecraft Forge'a sence güvenmeli miyim? Spigot'un güncel sürümündeyken bir sorun yaşamadığımı da belirteyim.
Tabi ki, Forge'da yaşanan herhangi bir güvenlik açığı fark edildiğinde düzenlenir. Şu an neredeyse tüm büyük sunucular Forge kullanıyor, bir sıkıntı olacağını hiç zannetmiyorum.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı