Minecraft'ta kaynak paketi ile eşya isimlerini değiştirmek

yusuf6554

Megapat
Katılım
17 Ekim 2013
Mesajlar
5.435
Makaleler
65
Çözümler
51
Yer
Sakarya
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
AMD Ryzen 5 3600
MSI B450 Tomahawk MAX
ADATA XPG Spectrix D60G 2x 8 GB DDR4 3000MHz CL16
MSI GTX 1660 Super Gaming X
Cooler Master ML240L V2
Kingston A2000 1 TB SSD
SanDisk Ultra 3D 500 GB SSD
Kingston UV400 240 GB SSD
Samsung 850 EVO 120 GB SSD (Harici)
Corsair 275R Airflow White
Cooler Master MWE 700W 80+
Windows 11 Pro 24H2 64 Bit (x64)
Windows 11 Enterprise (Windows To Go) 24H2 64 Bit (x64)
Monitör 1: AOC 24G2SPU
Monitör 2: AOC C24G1
Cinsiyet
Erkek
Merhaba arkadaşlar. Minecraft'ta kendime 1.8.9 sürümü için bir kaynak paketi yaptım. Kaynak paketimi Faithful x32 1.8 paketini düzenleyerek yaptım (çünkü görüntüsünü çok seviyorum). Elmas eşyaları kırmızıya çevirdim ve gayet de hoş oldu.

Dün aklıma yeni bir fikir geldi. Eskiden oynadığım modlu 1.12'de kullandığım kaynak paketine (Faithful x32 Modded, ayrıca bu pakette de bazı düzenlemelerim var) göz atarken Project Red modunun Ruby adlı madeni için yapılmış dokular buldum. İsimlerini düzenleyerek kendi 1.8.9 kaynak paketime entegre ettim. Elmas eşyasının dokusunu Ruby ile değiştirdim, benzer şekilde elmas cevheri ve bloğunun da dokularını Ruby Ore ve Ruby Block olarak değiştirdim. Sadece Ruby Ore dokusunu Project Red yerine Biomes O' Plenty modundan aldım ve biraz düzenledim. Buraya kadar her şey güzel oldu.

Oyunda bu dokular sorunsuzca görünüyor ve çok da hoş duruyor. Lakin her ne kadar dokular değişse de isimleri hala Diamond olarak kaldı. Mesela Ruby Ore yerine hala Diamond Ore yazıyor. Ya da diğer elmasla alakalı eşyaların isimleri de yine Diamond olarak görünmeye devam ediyor.

Bu isimleri kaynak paketi üzerinden (yani oyunun dosyalarını modifiye etmeden) nasıl Ruby olarak değiştirebilirim?
 
Şöyle bir link var fakat bazı kaynak paketlerinin dosyaları içinde "Lang" dosyası olmayabiliyor. Bu yüzden içinde "Lang" dosyası olan bir kaynak paketi ile kendi düzenlediğin kaynak paketini birleştirip teoride kullanabilmen gerekir.
 
Şöyle bir link var fakat bazı kaynak paketlerinin dosyaları içinde "Lang" dosyası olmayabiliyor. Bu yüzden içinde "Lang" dosyası olan bir kaynak paketi ile kendi düzenlediğin kaynak paketini birleştirip teoride kullanabilmen gerekir.
Çözümü buldum.
Benim kaynak paketimin düz hali (Faithful x32 1.8) eşya isimlerini değiştirmediği için lang klasörü yoktu. Ben de bunu oluşturmak istedim fakat en_US.lang dosyasına ihtiyacım vardı. Minecraft'ın 1.8.9 JAR dosyasını WinRAR ile açıp assets\minecraft\lang klasörüne gidip o klasörün içindeki en_US.lang dosyasını masaüstüne attım. Sonra ise o dosyayı standart Windows Not Defteri ile açtım ve başarımlar hariç bütün Diamond referanslarını Ruby olarak değiştirdim. Başarımlara ellemek istemedim çünkü zaten Singleplayer'da normal bir Survival yapmıyorum, hep Hypixel'de PvP odaklı mini oyunlar oynuyorum.
Burada dikkat edilmesi gereken nokta, eşittir (=) işaretinden önceki kısımdaki Diamond referansına ellenmemesi gerekiyor. Çünkü o aslında eşyanın görünen ismi değil, dil tanımlamasındaki dahili isim oluyor. Eşittir işaretinden sonraki kısımlarda Diamond referanslarını Ruby olarak değiştirdikten sonra dosyayı kaydettim.
Ardından bu en_US.lang dosyasını masaüstünde lang diye bir klasör oluşturup onun içine attım. Son olarak da kaynak paketimi WinRAR ile açıp assets\minecraft klasörüne gidip oluşturduğum lang klasörünü bu konumun içine attım ve mutlu son;
2020-11-10_10.20.52.png
Hepinize tekrar teşekkürler!
 

Geri
Yukarı