MSAA performansı çok düşürüyor

İşletim sistemi
Windows 10

aliovsky

Kilopat
Katılım
27 Haziran 2017
Mesajlar
75
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
RAM
GoodRam 16GB 3600MHz CL18 DDR4
SSD veya HDD modeli
GOODRAM 512GB PX500 2000/1600MB NVMe PCIe M.2 SSD
Ekran kartı
AMD RADEON RX 6650XT
Anakart
ASUS PRIME B450M-K II
İşlemci
AMD RYZEN 5 5600
Sistemim gayet iyi, RDR 2'de Ultra ayarlarda 1080P'de 60 FPS sabit oynuyorum. Fakat ne olursa olsun hangi oyun olursa olsun MSAA açınca yarı yarıya FPS düşüyor. RDR'de 60'dan 30'a, GTA V'de 110-120'den 60'a (bazen 40'a). Bu normal midir? Sırf MSAA açtım diye performansın ölmesini istemiyorum, ama FXAA da güzel gözükmüyor.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Teknik aciklama yapayim.

Multi-Sampling Anti-aliasing demektir.

Sampling nedir: Orneklemek, ornek almak demektir.

Kalin bir kalemle, kareli matematik defterine diagonal siyah bir cizgi cektiginizi dusunun. Cektiginiz cizgi, bazi karelerin icinden gececek. Bazi kareleri komple dolduracak, bazilarininsa sadece bir kismini dolduracak.

Bu ornekte her bir kare 1 pikseli temsil ediyor.

AA yoksa, cizginin temas ettigi her kare siyaha boyanacak. Bu da merdiven-vari bir goruntu olusturacak. Ornek:

Eki Görüntüle 418295

MultiSampling ile birlikte, her pikseli; yani kareli defterin her karesini analiz edersiniz. Karenin icerisindeki farkli noktalardan "ornekler" alirsiniz. Bu orneklerin renk metriklerinin ortalamasini alip, karenin tamamini o renge boyarsiniz. Ornegin bir kareyi 2 ye bolun kosegeninden diagonal olarak. Yarisi siyah, yarisi beyaz ise, bunun ortalamasi gri olacaktir.

Boylelikle, karelerin tamami siyah degil, cizginin az temaz ettigi yerler beyaza yakin gri, cok temas ettigi yerler siyaha yakin gri olacak. Gercege daha yakin yumusatilmis bir goruntu elde edeceksiniz. Ustteki resimde AA yapilmistaki farkliligin da sebebi bu.

MSAA x2 , x4, x8 denilmesinin farkli da, Sampling kaynakli. x2 olan versiyonda her pikselden 2 farkli noktadan ornekleme yapilir. x4 icin 4 farkli noktadan. Ne kadar fazla ornekleme yapilirsa o kadar guzel yumusama elde edersiniz. Ama unutmayin bu islemi her piksel icin yapiyor GPU ( bazi gelismis algoritmalarla aslinda sadece cizim yapildigi bilinen piksellere uygulanabilir ama burasi biraz konu disi olacak ) ve her piksel icin 2 , 4 ya da 8 farkli noktadan ornekleme almak da FPS kaybina sebep olacak.

Ayrica bu islem bir cesit post-processing'dir. GPU birbirinden bagimsiz calisan bir suru islemci cekirdeginden olusur ( stream processor ya da CUDA core ) , pikselleri dolduran cekirdekler yandaki pikselin nasil olacagini bilmezler. Piksellerin tamami dolduruldugunda, yani 1 frame olustugunda ancak bir pikselin yanindaki diger piksellerin renkleri belirlenebilir. Bu sebeple frame monitore gonderilmeden once bir daha "process" edilir. AA bu evrede yapilir. Cok saglam VRAM ister, cunku tum frame memory de tutulmalidir.
Bu üstteki açıklamayı oku. Özet geçmek gibi olursa örneğin 2X MSAA’da çözünürlüğü 2 katına çıkartıyorsun denebilir herhalde. Yani 1080p değil 2160p oynuyormuşsun gibi.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı