Haluk Sekendiz
Kilopat
Daha fazla
- Meslek
- Editör
Eğer videodaki kişinin söylediklerini dinlemiş olsaydınız Intel'e çevirdiğinde sistemi SLI'ın iptal (devredışı) olduğunu bilirdiniz. Sadece 'benchmark' verilerine değil de adamın söylediklerine de kulak verin.
Baştan söylemeliyim; sizin gibi araştıran insanları forumda görmekten gerçekten mutlu oluyorum.
Intel sistemde SLI'ı pasifize ettiğini iddia ediyor. İşin doğrusu arkadaşın Intel fanlığını bir yana bırakacak olursak, benchmark'ların, kişisel yorumlardan daha gerçekçi sonuçlar vereceği neticesine varırız.
Skorlar: en yüksek detay kalitesinde, sırasıyla; minimum, maksimum ve ortalama değerler şeklinde.
Tomb Raider ----------FX-8350 = 49.1 - 60- 58 - i7-4770K = 58 - 60 - 60
Batman AC -----------FX-8350 = 38 - 63 - 56 - i7-4770K = 38 - 62 - 58
Sleeping Dogs--------- FX-8350 = 43.1 - 71.8 - 59.6 - i7-4770K = 54.2 - 60 - 60
Battlefield 3------------FX-8350 = 121 - 179 - 160 - i7 4770K = 131 - 183 - 145
Crysis 3---------------- FX 8350 = 57- 190 - 100 - i7-4770K = 70 - 193 - 94
3DMARK---------------- FX-8350 = 5269 - i7-4770K = 5301
Resident Evil------------FX-8350 = 8282 - i7-4770K = 8618
Bu skorlara göre bir yerlerde hata var. Çünkü rakamlar neredeyse birbirinin aynısı ve testlerin tek veya çift kartla yapılmış olduğunu bize gösteriyor. Arkadaşın "tezini" şu şekilde çürütebilirim:
Oyunlarda frame sayısını belirleyen en önemli faktör GPU'dur. Tüm ekran kartları, yüksek çözünürlük ve detay kalitesinde minimum frame sayısını üretir.
Strateji oyunlarını bir kenara bırakıyorum.
Oyun sırasında ekran kartları; wireframe objelerin üzerini tessellation'dan tutunda ışık, doku, kaplama, yansıma, gölge birçok detayı inanılmaz bir hızda hesaplar ve monitöre aktarır. Bu arada işlemci, sadece sahne koordinatlarını ve yapay zekayı ekran kartına iletmekten sorumludur. Eğer ekran kartının üretebileceği maksimum frame sayısı 45 ise, siz bu sisteme 35 tane i7-3930K taksanız da, ekran kartı yine aynı frame'i üretmeye devam edecektir. Bizim jargonda bu: "ekran kartı limiti" olarak geçer. Arada oluşan 1-2 frame'i sadece sentetik testlerde görebiliriz. Zaten bu durumu gerçek hayat kullanımlarında hissedebilmek çok zordur.
Ancak SLI yada Crossfire'da durum değişir. Her ne kadar %100'e varan bir performans artışı sergilemiyor olsa da, çoklu ekran kartı kullanımında üretilen frame sayısı tek karta oranla artacaktır. Ekran kartına sahne yetiştirmek zorunda olan işlemcinin yükü de, doğal olarak artar. Eğer işlemci, ekran kartına sahne yetiştiremiyorsa, işlemci darboğazı oluşur.
Intel işlemciler, "işlemci performansı" adına kesinlikle iyiler, bunun aksini iddia edemem çünkü işlemci testi yapıyorum. Render, video kodlama ve profesyonel grafik uygulamalarında tepe seviyesi Intel modeller her zaman önde. Ancak; işlemci gücünü bağlamayan SATA, USB, LAN gibi yongaseti kaynaklı diğer konularda, yani endüstri standardı arayüzler devreye girince, Intel ve AMD arasında fark kalmaz.
Sonuç olarak: videoda verilen sonuçlar ve arkadaşın anlatımları birbirini tutmuyor. Çünkü: Intel sistemde SLI'yı devre dışı bırakırsa, benchmark'ların skorları arasındaki farklar bariz şekilde açılırdı.
AMD ve Intel sistemlere GTX 780 SLI taktıktan sonra, Intel işlemcinin performansı daha iyi deseydi, makul, mantıklı ve doğru ve bir tespit olurdu.
Sonra adama (videodaki arkadaştan bahsediyorum) sormazlar mı? Madem SLI'yı iptal ettin, neden 3DMARK sonuçları her iki sistemde de aynı diye