Niye herkes Godota geçiyor?

Öncelikle bir oyun geliştiricisiyim.
Unity'nin son olaylarından sonra (bir sürü video var bununla alakalı) insanların güveni bayağı kırıldı.
Low-end yani mobil veya basit oyun yapan geliştiriciler genelde Unity'yi bırakıp Godot'a geçiyor. Onların sebebi ise Unity yarın öbür gün yine saçma sapan bir şey çıkartır korkusuyla.
Buna ek olarak Godot'un Unity'ye karşı olan avantajları var. Yarın öbür gün Godot da saçma bir politika belirlerse insanlar açık-kaynak olduğu için Godot'u fork'layıp devam edebilirler.

Yanlış hatırlamıyorsam Unity her 1M indirmeyi geçen oyun için indirme başı para alacak sebebi bu olabilir.
O olay düzeltildi, artık %2.5 pay alacaklar 1 milyon/200k doları geçerse.
Ama yine de bu ani politika değişiklikleri vs. insanların güvenini kırdı.
 
Unity'nin son kararından sonra oyun dağıtımının çok karmaşıklaşması. Bağımsız geliştiriciler oyunlarını Game Pass gibi servislerden dağıtırken çok zorlanacaklar ve maliyetlerde karmaşa yaşanacak.
 
Son politikalardan sonra insanlar Unity'i bırakıp godota geçti. Ancak Unity sonradan pişman olup bu politikasını Unity personel ve Unity Plus sürümlerinden çekti. Politikayı üstte hocalarım belirtmiş zaten.
 

Geri
Yukarı