XPLSG
Megapat
- Katılım
- 2 Ekim 2020
- Mesajlar
- 8.337
- Makaleler
- 6
- Çözümler
- 130
Merhaba.
Biliyorsunuz ki NVIDIA yakın bir zamanda 4000 serisini tanıttı ve RTX 4090 isimli ekran kartını çıkardı.
Fakat aklıma takılan birkaç soru var öncelikle şunlar.
NVIDIA bu kartlarda olan DLSS 3.0 özelliğini getirdi fakat aşırı abartı bir performans gösteriyor gibi geliyor bana.
Yani, Microsoft Flight Simulator oyununda.
4K native, DLSS kapalı, frame generation kapalı, Ray Tracing kapalı, Ultra ayarlar.
Çıkan sonuç 50 FPS civarında.
Aynı ayarlarda ışın izleme açarsak.
20 FPS civarına düşüyor.
Bu gerçekten bana çok az bir performans değeri gibi geliyor şahsen.
Fakat.
4K çözünürlük.
DLSS 3.0 açık.
Frame generation açık.
Ray Tracing açık
Ultra ayarlarda yaklaşık 110 FPS veriyor.
Burada asıl şüphe duyduğum şey ışın izleme açık haldeyken neredeyse 6 kat performans artışı var bu çoğu oyunda böyle gerçekten bana aşırı fazla geliyor.
Yani daha düne kadar DLSS 2 teklonojisinde ghosting sorunları yeşil alanlarda pixelleşme yaşarken ne olduda donanımın gücü nereye geldide 6 kat performans artışı yaşandı.
Cyberpunk 2077 testine bakalım.
4K native, RTX açık, Ultra ayarlar, DLSS kapalı.
Çıkan sonuç aşağı yukarı 45 FPS civarında.
Fakat aynı şekilde DLSS 3.0 açarsak aşağı yukarı 140 FPS alıyoruz.
Velhasıl NVIDIA acaba DLSS'i öne çıkarmak için native çözünürlükte kartı kısıtlıyor olabilir mi upscaling methodunda ise tüm kısıtlamaları kaldırıyor kartın gerçek performansı aşağı yukarı ortaya çıkıyor olabilir mi?
Sizin düşüncelerinizi bekliyorum...
Biliyorsunuz ki NVIDIA yakın bir zamanda 4000 serisini tanıttı ve RTX 4090 isimli ekran kartını çıkardı.
Fakat aklıma takılan birkaç soru var öncelikle şunlar.
- DLSS 3.0 teklonojisi sadece frame generation teklonojisi ile bu kadar performans artışı yakalaması normal mi?
- Birçok kişi bu kartları 4K RTX açık bir şekilde native çözünürlükte 50 kare üstü performans vermesini beklerken çıkan performans sonuçları nasıl bu kadar berbat?
NVIDIA bu kartlarda olan DLSS 3.0 özelliğini getirdi fakat aşırı abartı bir performans gösteriyor gibi geliyor bana.
Yani, Microsoft Flight Simulator oyununda.
4K native, DLSS kapalı, frame generation kapalı, Ray Tracing kapalı, Ultra ayarlar.
Çıkan sonuç 50 FPS civarında.
Aynı ayarlarda ışın izleme açarsak.
20 FPS civarına düşüyor.
Bu gerçekten bana çok az bir performans değeri gibi geliyor şahsen.
Fakat.
4K çözünürlük.
DLSS 3.0 açık.
Frame generation açık.
Ray Tracing açık
Ultra ayarlarda yaklaşık 110 FPS veriyor.
Burada asıl şüphe duyduğum şey ışın izleme açık haldeyken neredeyse 6 kat performans artışı var bu çoğu oyunda böyle gerçekten bana aşırı fazla geliyor.
Yani daha düne kadar DLSS 2 teklonojisinde ghosting sorunları yeşil alanlarda pixelleşme yaşarken ne olduda donanımın gücü nereye geldide 6 kat performans artışı yaşandı.
Cyberpunk 2077 testine bakalım.
4K native, RTX açık, Ultra ayarlar, DLSS kapalı.
Çıkan sonuç aşağı yukarı 45 FPS civarında.
Fakat aynı şekilde DLSS 3.0 açarsak aşağı yukarı 140 FPS alıyoruz.
Velhasıl NVIDIA acaba DLSS'i öne çıkarmak için native çözünürlükte kartı kısıtlıyor olabilir mi upscaling methodunda ise tüm kısıtlamaları kaldırıyor kartın gerçek performansı aşağı yukarı ortaya çıkıyor olabilir mi?
Sizin düşüncelerinizi bekliyorum...