nvıdıda ımage scaling nedir?
NVIDIA'nın DLSS'e ek olarak sunduğu yeni özellik, ımage scaling adını taşıyor. AMD'nin FSR teknolojisine rakip olarak çıkartılan ımage scaling, Maxwell ve üstü bütün GeForce ekran kartlarında çalışıyor ve DLSS kadar iyi olmasa da görüntüyü ölçeklendirmeye yarıyor. NVIDIA bu görüntü ölçeklendirme özelliğini tüm GPU'larda platformlar arası çalışan açık kaynaklı SDK olarak oyun geliştiricilere sunuyor. Sebebi ise RTX ekran kartı olmayan kullanıcılar için DLSS'e bir alternatif sunmak. Açık kaynak olarak sunulan bu özellik, NVIDIA sunucularından veya
Github üzerinden indirilebiliyor. NVIDIA buna kısaca nıs 2.0 adını veriyor.
16 Kasım'da piyasaya sürülen en son
496.76 Game Ready Sürücüsü, sınıfının en iyisi uzamsal ölçekleme ve keskinleştirme algoritmasıyla bütün oyunlarda ve GeForce GPU'larda performansı artıran mevcut NVIDIA görüntü ölçekleme özelliğine bir güncelleme sunuyor. NVIDIA Image Scaling'e hem NVIDIA kontrol panelinden hem de GeForce Experience'dan erişilebiliyor. Yine NVIDIA'nın oyun içi arayüzünden oyuna özel keskinleştirme ayarı yapılabiliyor.
RTX olmayan ekran kartları için DLSS'e alternatif, AMD FSR rakibi ölçeklendirme özelliği diyebiliriz. Fakat DLSS gibi yapay zeka destekli olmadığı için iyi sonuç vermiyor. Yakında FSR vs DLSS videomuz gelecek