NVIDIA Ultra-Low Latency Mode nedir?

wibbly

Hectopat
Katılım
2 Ağustos 2019
Mesajlar
1.811
Çözümler
13
Yer
Ankara
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Selamlar herkese,

Bugün NVIDIA sürücü güncellemesini yaptım. Kontrol panelinde “Ultra-Low Latency Mode” diye yeni bir özellik gördüm. Tam olarak işlevi nedir acaba? Açık mı yoksa kapalı mı olmalı? Performansı ne derecede hangi yönde etkiler?
Teşekkürler.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bu ayarı açtığımda sanki oyun bana daha akıcı gibi geldi. Türkçeye çevirirsek, ultra düşük gecikme modu gibi bir şey çıkıyor zaten. Gecikmeyi falan azaltıyordur herhalde.
 
Bu ayarı açtığımda sanki oyun bana daha akıcı gibi geldi. Türkçeye çevirirsek, ultra düşük gecikme modu gibi bir şey çıkıyor zaten. Gecikmeyi falan azaltıyordur herhalde.
Önceden oluşturulmuş maksimum kare sayısı ayarı kalkmış, büyük ihtimal onun yerine bunu getirdiler.
 
Belki bu adres yardımcı olabilir. How to Enable Ultra-Low Latency Mode for NVIDIA Graphics
Yüksek kaliteli kare oyunların duyarlılığını grafiksel doğruluğu düşürmeden elde etmenizi sağlıyormuş. Fakat çok yüksek ve çok düşük FPS durumlarında pek işe yaramıyormuş. Forumda yazdıklarına göre 60-100 FPS aralığında işlevi çok daha iyiymiş.
Açıldığı taktirde FPS düşüşü yaşanabilirmiş. Henüz test etmedim ama akşam eve gittiğimde deneyeceğim.
 
AMD Anti lag ayarı gibi düşünebilirsin. Gecikmeyi %33 kadar azaltmaya yarıyor.
Bu ayar özellikle Çok oyunculu oyunlarda daha etkili oluyor. Açmanızı tavsiye ederim.
@wibbly Arkadaşımızın attığı bağlantıda detaylı bir şekilde açıklanmış.
 
Nvidia'nın yeni ultra düşük gecikme modu büyük yeni bir özelliktir ve akılda rekabetçi oyuncular için tasarlanmıştır. Gecikmeyi yüzde 33'e kadar azaltabilecek bir ayardır ve GPU’ya ihtiyaç duymadan hemen önce oluşturulacak kareleri gönderen “tam zamanında” bir teknik kullanır.

Nvidia, kontrol panelinde önceden oluşturulmuş maksimum çerçeve seçeneğine sahipti, ancak Eurogamer, bu yeni gecikme modunun, çerçevelerin hızlanmasını ihtiyaç duymadan hemen önce oluşturulduğunu değiştirdiğini açıklıyor.

Grafik motorları, GPU tarafından oluşturulacak çerçeveleri sıraya sokar, GPU bunları işler ve PC'nizde görüntülenir. NVIDIA'nın açıkladığı gibi, bu özellik on yıldan fazla bir süredir NVIDIA Kontrol Panelinde bulunan “Maksimum Önceden Oluşturulmuş Çerçeveler” özelliğini temel almaktadır. Bu, oluşturma sırasındaki kare sayısını korumanızı sağlar.

“Ultra-Low Latency” modunda, kareler GPU'ya ihtiyaç duymadan hemen önce oluşturma sırasına gönderilir. NVIDIA'nın dediği gibi bu “tam zamanında zaman çizelgesi programlaması” dır. NVIDIA, Maksimum Önceden Oluşturulmuş Çerçeveler seçeneğini kullanarak gecikmeyi% 33'e kadar daha da azaltacağını söyledi.

Bu, tüm GPU'larla çalışır. Ancak, yalnızca DirectX 9 ve DirectX 11 oyunlarıyla çalışır. DirectX 12 ve Vulkan oyunlarında “çerçevenin ne zaman sıralanacağına oyun karar veriyor” ve NVIDIA grafik sürücüleri bu konuda kontrol sahibi değil.

NVIDIA bu ayarı kullanmak isteyebileceğinizi söylüyor:

“Düşük Gecikmeli modlar, oyununuz GPU'ya bağlı olduğunda en yüksek etkiye sahip ve kare oranlar 60 ila 100 FPS arasında, yüksek kaliteli kare oyunların duyarlılığını grafiksel doğruluğu düşürmeden elde etmenizi sağlıyor. “

Başka bir deyişle, bir oyun CPU'ya bağlıysa (GPU'nuz yerine CPU kaynaklarınızla sınırlandırılmışsa) veya çok yüksek veya çok düşük FPS'niz varsa, bu çok yardımcı olmaz. Oyunlarda giriş gecikmesi varsa (örneğin fare gecikmesi), bu genellikle saniyede düşük karelerin (FPS) bir sonucudur ve bu ayar bu sorunu çözmez.

Uyarı : Bu, FPS'nizi potansiyel olarak azaltacaktır. Bu mod varsayılan olarak kapalıdır ve NVIDIA'nın “maksimum renderleme verimliliği” sağladığını söyler. Çoğu insan için bu daha iyi bir seçenektir. Ancak, rekabetçi çok oyunculu oyunlar için alabileceğiniz tüm küçük kenarları istersiniz - ve bu düşük gecikmeyi de içerir.

NOT: NETTE BU ŞEKİLDE AÇIKLAMASI VAR.
 

Geri
Yukarı