Oyunu bugün yaklaşık 1.5 saat oynadım ve pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim.
Her şeyden önce, bu bölüm bölüm ilerleme mantığını pek sevmedim. Payday'deki mantık gibi düşünün. Ama bunun bir korku gerilim oyununa uyacağını sanmıyorum ve görevleri ikinci veya üçüncü kere oynayınca asla bir korku hissetmiyorsunuz. Sonuçta, bu oyun insanı korkutamadıktan veya geremedikten sonra ne eğlencesi kalabilir ki? Kaliteli bir hikayeye, derin karakterlere ve çok kaliteli bir oynanışa mı sahip? Hayır. Düz, lineer bir hikayeye sahip olsaymış daha iyi olabilirmiş gibi. Ayrıca görevlerde kendimi amaçsız da hissettim.
Ayrıca Outlast ruhu da kalmamış, fakat bunun oyuncudan oyuncuya değişecek bir şey olmasından dolayı bu konuda bir yorum yapmanın pek doğru olmayacağını düşünüyorum.
Sonrasında gözüme çarpan başka bir konu, bu tür bir oyun için çok fazla arayüz içeriği bulunmasıydı. Aşağıda koskoca sağlık göstergesi, ortadaki göze aşırı çarpan büyük bir işaretçi, ayrıca bu işaretçinin etrafı da çizgilerle bakılan yerden gelen ses oranını belirtiyor. Bunu illa yapacaktıysanız Outlast 2'deki gibi kameraya özel mekanik ekleyebilirdiniz. Ayrıca bu oyun sırasında ekranda bulunan arayüz öğeleri oyunun temasına uygun da değil. Ayrıca birçoğunun kaliteli çizimler olduğunu da söylemek zor.
Animasyonlar genel olarak iyi olmuş. Bunların dışında bir sürü bug var ama kapalı beta sürecinde normal karşılıyorum. Elbette ki bunları oyunun ilerleyen zamanlarında görmeyeceğiz.
Oyunun kapalı betası hakkında genel görüşüm ise, bu oyunun beta sürecinde ciddi bir şekilde ele alınması ve çekidüzen verilmesi gerektiğidir. Şuan da oynaması keyifli geliyor, bu dediğim şeyler ile daha fazla uğraşılsa kendini oynatabilecek bir oyun olduğunu düşünüyorum.