Konuyu açıklamak için biraz detaya ihtiyaç var.
Gigahertz'teki Hertz nedir ile başlayalım.
Hertz ; saniye başına düşen devir sayısını ifade eder. 1 Hertz saniyede bir devir veya 1 MHz saniye başına bir milyon (
1,000,000/s) devir şeklinde tanımlanır. Bu durumda örnek işlemci i7 6700K için 4 GHz saniye başına dört milyar (
4,000,000,000/s) devir olarak tanımlanır.
Gigahertz'deki Giga nedir ile devam edelim.
Metrik sistemdeki sembolü G olan birimdir. Karşılığı
10^9'dur.
Diğer metrik sistem birimleri gibi önüne gelen sayı ile çarpılır. (Örnek;
9 GHz = 9*1,000,000,000)
Alt gereksinimleri tamamladığımıza göre sonuca ulaşalım.
Örnek işlemciye sahip bilgisayardaki alt programların ve işletim sisteminin işlemciyi kullanmadığını ve işlemciye "2+3 = ?" şeklinde bir sorgu gönderdiğimizi varsaysak. İşlemci 5 cevabını bize 4 milyar kere gönderir ve bu tam 1 saniye sürer. 1 saniyede almak istediğimiz sonuç
4,000,000,000 + 1 (
dört milyar artı bir) olduğunda işlemciyi mecburen
Overclock yapmamız yani saat hızını arttırmamız gerekecek çünkü elimizde yeterli iş gücü yok, takviye eleman almamız gerekiyor gibi de düşünebilirsiniz.
Düşük sistemlerde AAA oyunları oynayamama sorunun temelinde bu yatmaktadır. Sisteminiz 5 birimlik bir iş gücü varken, oyun sizden 16 birimlik iş gücü ister bu durumda bu oyunu oynayabilmek için en az 11 birimi(
16-5) karşılamanız gerekecektir. (
Gerçekte GPU+CPU değişkenlik göstereceğinden konuyu daha kolay anlatmak için hayali bir birim olduğunu varsaydım.)
Kısacası, halihazırda aldığınız performansı yükseltmeye yarıyor.