Oyun geliştirme için Adobe Illustrator vs. Photoshop

Oyuna göre değişir. Nasıl bir grafik verisine ihtiyacın varsa bu durumu o belirler. Pixel tabanlı bir tasarım yapacaksan Photoshop zaten tek alternatif. Onun dışında arkaplan ya da tileset tasarımları için de photoshop önce taslağı karalayıp daha sonra onu görsel grafik haline getirmek için sıklıkla tercih edilen bir program.

UI tasarımları için vektörel tasarımlar her zaman daha estetik geliyor bana. Profesyonel oyunların hemen hepsinde de görürüz bunu zaten. Aynı zamanda level tasarımında da tercih edilebiliyor. Dediğim gibi bu durum nasıl bir oyun ortaya çıkarma hedefiniz varsa ona göre ihtiyaç haline geliyor.
 
Oyuna göre değişir. Nasıl bir grafik verisine ihtiyacın varsa bu durumu o belirler. Pixel tabanlı bir tasarım yapacaksan Photoshop zaten tek alternatif. Onun dışında arka plan ya da tileset tasarımları için de Photoshop önce taslağı karalayıp daha sonra onu görsel grafik haline getirmek için sıklıkla tercih edilen bir program.

UI tasarımları için vektörel tasarımlar her zaman daha estetik geliyor bana. Profesyonel oyunların hemen hepsinde de görürüz bunu zaten. Aynı zamanda Level tasarımında da tercih edilebiliyor. Dediğim gibi bu durum nasıl bir oyun ortaya çıkarma hedefiniz varsa ona göre ihtiyaç haline geliyor.

Şu anlık piksel oyun yapma planım yok, illustrator kullanacağım. İleride Photoshop kullanacağım zaman zorlanır mıyım?

 
Şu anlık piksel oyun yapma planım yok, illustrator kullanacağım. İleride Photoshop kullanacağım zaman zorlanır mıyım?

Zorlanmazsınız. Mantık olarak farklı programlar ama birine alışırsanız diğerini kavramanız daha kolay olur. Bu arada Pixel oyun yapmasanız dahi kaliteli görsel oyun öğeleri oluşturabilirsiniz Photoshop ile. İsterseniz ikisini de deneyin. Hatta Photoshop ile önce taslağı çalışıp daha sonra Illustrator ile görseli vektörel çevirmeye çalışabilirsiniz. En mantıklısı bu şekilde olacaktır.
 

Geri
Yukarı