PlayStation ve Xbox'ların işletim sistemleri "Real Time Operating System" kategorisindedir. Sadece o iş için özel tasarlanmıştır dediğiniz gibi. Bilgisayar için yazılmış işletim sistemlerinden, veya onların çekirdeklerinden gereksiz şeyler atılarak oluşturulmuştur ve sadece o belirli donanıma desteği bırakmışlardır, ve özel bir grafik API'leri vardır. Windows'un oyunlarda güçlü performans vermesi mesela DirectX API'si sayesindedir. OpenGL mesela DirectX kadar hızlı değil bildiğim kadarıyla.
Bilgisayar için ise herhangi bir RTOS yoktur, PC işletim sistemleri sadece mimariye göre yapılır, ve küresel olarak kullanılabilir. Mesela aynı Windows'u eski bir 64 bit işlemci de çalıştırabiliyor, modern bir işlemci de. Fakat PS3 sistem yazılımını PS4'te çalıştıramazsınız mesela. Çünkü sadece PS3 için tasarlanmıştır.
Sözün özü, hedef kitlesi sadece düşük özellikli bilgisayarlar, gömülü sistemler vs. değil genel kullanım olan işletim sistemlerinde, En güçlü bilgisayarlar da aynı işletim sistemini kullanabilir. Çalışması donanıma özel değildir.
Belirli kernel türleri vardır. Araştırmanızı tavsiye ederim.