İsimler doğru ancak bu tam olarak böyle değil. Xbox aslında Windows'un bir katmanıdır, dolayısıyla mimarisi çok benzerdir ki Windows daha doğrusu Microsoft bu konuda atılımlar yapmıştır ve sonucunda çok uyumlu sistemler ortaya çıkmıştır. (Xbox One ve üstü nesiller Windows 10 ile tam uyumlu.)
PS konusu ise çok daha karışık bir mevzu. PS3 ve önceki sistemlerde Sony tamamen farklı bir mimari kullanmaktaydı, ancak PS4/5 sistemlerinde x86 yani şu an kullandığımız bilgisayarlardaki mimari kullanılmaktadır.
Unutmayın, Orbis OS bir Unix dağıtımıdır. Keza Android de bir Unix dağıtımıdır, iOS'da.. Ancak fark burada ortaya çıkmaz. Windows'da herkesin bildiği üzere DirectX, Vulkan gibi Render API bulunmaktadır. PS sistemlerinde bu API oldukça farklıdır, bu yüzden bunları emüle etmek gerekir. Kapalı bir sistemin içinde olsaydınız bunu yapmanız çok kısa sürerdi, eğer elinizde bir kit olsaydı bu kit ile Windows üzerinde PS oyunu oynayabilirdiniz.
Ancak bu kit sadece Sony de vardır, o da varsa tabii. O yüzden gönüllü yazılımcılarımız "Emülatör" adını verdiğimiz daha doğrusu "Reverse Engineering" yani ters mühendislik ile bunları simüle, taklit ederler. Dolayısıyla bir taklit, hesaplamaları fazlalaştırır. Bir işi 3-4 defa yapar. Dolayısıyla kapalı kaynak sistemi çözene kadar seneler geçer. (Bkz: RPCS3)
Yani, her iki sistem de özelinde aynıdır. Ancak Orbis'i PC'ye kuramazsınız, ancak Windows'u PS cihazlarına kurabilirsiniz. Burada kilit nokta tamamen işletim sistemi ve Rendering API.