Oyun yapımı programı önerisi

Unitiy kullanma arayüz öğğğğğğğ.

Godot Engine veya Unity öneririm. Yeni başlayan için Unreal Engine zor deniliyor. Ben de 5 gün önce başladım bu işlere. Unity bence çok ideal. Hem kodlama pratiği yaparsınız hem de motora hakim olduktan Unity cidden basit geliyor. Godot kullanmadım ama biraz bakındım. Gayet hoşuma gitti o da. Unity gibi C# kullanmıyor. Kendi programlama dilini kullanıyor ama gayet basit bir dil.
Hocam benim 0 programlama bilgim var işini çözüp basit birşey yapabilir miyim?
 
Unitiy kullanma arayüz öğğğğğğğ.

Hocam benim 0 programlama bilgim var işini çözüp basit bir şey yapabilir miyim?

Hocam aslında başlangıç için kod yazması o kadar zor değil. Sadece YouTube veya çeşitli kaynaklardan eğitimlere bakarak çok rahat yaparsınız. Hatta sadece yarım saatinizi anca alır. Ben mesela karakter hareketlerini kodlama işini 30 dakikada yaptım en başta. Tabii izlediğim adamı kopyalayarak. Şu an birkaç daha proje açtım ve karakter hareketlerini az çok kodlayıp yoluma devam edebiliyorum. Hatta double jump gibi eklentileri bile koyabiliyorum. Bunları yapmam ise sadece 5 günümü aldı. Her gün sadece 1 saat bakıyorum bir de. Hobi amaçlı yapıyorum çünkü tamamen. Sizin benden bir eksiğiniz olmaz. Yani sıfır programlama bilerek başladım ben de. Şu an az çok denklemler oluşturabiliyorum. C# zor bir dil değil. Bunu ben de anlamış oldum şu an. Godot kullanırsanız başka tabii. Farklı bir programlama dili kullanıyor Godot. Fakat o da gayet basit. Bence Unity ile başlayın. Hem Unity öğrenme vesilesiyle bir yandan da C# hakimiyeti edinmiş olursunuz. Başlangıç için de 2D ve mobil oyun yapmanızı tavsiye ederim. 3D yaparak başlarsanız zor gelebilir ve hevesiniz çabuk kırılabilir. Ayrıca kafanıza bir şeyler takılırsa Sosyal'de bu işlerle ilgilenen bilgili insanlar var. Size her türlü yardımcı olurlar. Son olarak, bence "Başlasam mı?" demeyin. Ertelemeyin. Başlayın. :)
 
Hocam aslında başlangıç için kod yazması o kadar zor değil. Sadece YouTube veya çeşitli kaynaklardan eğitimlere bakarak çok rahat yaparsınız. Hatta sadece yarım saatinizi anca alır. Ben mesela karakter hareketlerini kodlama işini 30 dakikada yaptım en başta. Tabii izlediğim adamı kopyalayarak. Şu an birkaç daha proje açtım ve karakter hareketlerini az çok kodlayıp yoluma devam edebiliyorum. Hatta double jump gibi eklentileri bile koyabiliyorum. Bunları yapmam ise sadece 5 günümü aldı. Her gün sadece 1 saat bakıyorum bir de. Hobi amaçlı yapıyorum çünkü tamamen. Sizin benden bir eksiğiniz olmaz. Yani sıfır programlama bilerek başladım ben de. Şu an az çok denklemler oluşturabiliyorum. C# zor bir dil değil. Bunu ben de anlamış oldum şu an. Godot kullanırsanız başka tabii. Farklı bir programlama dili kullanıyor Godot. Fakat o da gayet basit. Bence Unity ile başlayın. Hem Unity öğrenme vesilesiyle bir yandan da C# hakimiyeti edinmiş olursunuz. Başlangıç için de 2D ve mobil oyun yapmanızı tavsiye ederim. 3D yaparak başlarsanız zor gelebilir ve hevesiniz çabuk kırılabilir. Ayrıca kafanıza bir şeyler takılırsa Sosyal'de bu işlerle ilgilenen bilgili insanlar var. Size her türlü yardımcı olurlar. Son olarak, bence "Başlasam mı?" demeyin. Ertelemeyin. Başlayın. :)
1689690861062.png
 
Unitiy kullanma arayüz öğğğğğğğ.

Hocam benim 0 programlama bilgim var işini çözüp basit bir şey yapabilir miyim?

Yavaş yavaş öğreniyorsun rehberlere bakmaktansa Unity üzerinden kırmızı top yapımı, Flappy Bird yapımı gibi şeylere bakarak öğrendim ben hatta kendimi denemek için at yarışı yapıp arkadaşlarla oynamıştım bu tarz şeylere bak zaten arayüz rehberi izledikten sonra hakim olabilirsin programa ama basit bir şey değil 5-6 günde kendi başına bir şeyler yapmaya başlarsın.
 
Yavaş yavaş öğreniyorsun rehberlere bakmaktansa Unity üzerinden kırmızı top yapımı, Flappy Bird yapımı gibi şeylere bakarak öğrendim ben hatta kendimi denemek için at yarışı yapıp arkadaşlarla oynamıştım bu tarz şeylere bak zaten arayüz rehberi izledikten sonra hakim olabilirsin programa ama basit bir şey değil 5-6 günde kendi başına bir şeyler yapmaya başlarsın.
Öğrenirken sence mantıklı olan tutorialler izlemek yerine bir projeye girişim kodları vs anlamaya çalışmak mı?
 
  • GameMaker Studio 2 (2D - 3D deneysel diye hatırlıyorum.)
  • Godot Engine (2D - 3D)
  • Unity (2D-3D)
  • Unreal Engine (3D - 2D)
  • Construct (2D)
  • RPG Maker (2D)
Unreal Engine'ın 2D'si, 3D içinde 2D gibi diyeyim çok sağlıklı ve pratik değil. Bana göre başlangıç için en ideal olanı GMS2. Hem kullandığı GML dili yazı ve blok olarak kullanılabiliyor hem de C#'a çok yakın bir dil. Arayüzü ve eğitimleri de gayet anlaşılır.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı