Oyunlarda Hile Kullananların Amaçları ne?

Hilelere o kadar tepki yağmasına rağmen çok komik bir şekilde Facebook, Instagram gibi sosyal ağlarda karşıma oyun hilelerinin tanıtımları çıkıyor.
 
Singleplayer'da arada kullanılması işe yarayan, dozunu kaçırmayınca daha iyi bir oyun deneyimi veren hileleri sevin ama multiplayerda hile kullanmak geri kafalılıktan başka bir şey değildir. Sen bir kere oyundan keyif alamıyorken başkalarının da tadı kaçıyor.
 
Oyunun kurallarini baskasinin belirlemesinden rahatsiz olabilir oyuncu. Bunun oyunun zorlugu ya da kolayligi ile alakasi yok. Caba gostermemekle de hic alakasi yok. Hic oyun test ettin mi ya da beta-tester olarak bulundun mu bilmiyorum ama senin oyundaki farkli konseptleri test etmen ya da ogrenmen icin "hile" cok yararlidir. Gecemedigin, zorlandigin bir seyi gecmek icin hile yapmaktan bahsetmiyorum. Karakterini hizlandirir, guclendirir, gucsuzlestirir, konumunu degistirir ve bir seyleri test edersin, ogrenirsin. Su durumu dusun, menajerlik oyununda forvet oyuncun kaleciyle karsi karsiya atamadi. Oyuncunun ozellikleri de finishing x, composure y, bilmemne z seklinde olsun. Merak etmez misin, ayni pozisyonda hangi skill'i ne kadar farkli olsaydi bunu atacakti? Bazi insanlar oyunlarla bu sekilde mudahale ederek oynamaktan hoslanir, burada amac kendine supersonik bir futbolcu yapip her seyi kazanmak degil, oyunu "anlamak" tir. Zaten bu yuzden cogu oyun da icinde cheat kodlari ile birlikte geliyor. Oyunu yapanlar bunu kullaniyor belli seyleri test edebilmek icin zaten. Sandbox oyunlarda hele ki limit olmasi insanin hic hosuna gitmez, insanlar farkli farkli senaryolarda farkli ozelliklerle bir seyleri test etmek isterler. Hile her zaman kotu degildir, aksine gayet faydalidir.
Ustte bir arkadas daha ne dedigimi algilayamamis. Multiplayer competitive oyunlarda hile yapilmasinin anlamsizligini ben de soyluyorum. Sartlar esit olmali ve ona gore oynanmali. Ama para verip aldigim oyunun her seyini, her ozelligini ben kurcalamak isterim, limitlenmek istemem.
Daha detaylı yazmanız benim açımdan faydalı oldu. İlginç bir bakış açısı. Zannedersem sizinki biraz zevk meselesi. Yine de benim oyun doğama aykırı bu durum. Doğal yollarla denemek ve uğraşmak daha tatmin edici oluyor. Deneyerek başarısız olduğum yerlerde ise videolardan yararlanıyorum. Şahsen bir oyuna müdahale edildiği anda en fazla 1 saat dayanabiliyorum. Bahsi geçmişten verdiğiniz örnekteki menejerlik oyununda şans faktörü var. Güçlü bir takıma karşı 9.0 üzeri puan alarak maçın adamı olan bir oyuncu. Güçsüz bir takıma karşı vasat derecede oynayabiliyor. Dolayısıyla oyuncu yetenekleri bir yere kadar. Oyunun doğasında olan bir şeyi değiştirmeye gerek yok. Zaten kağıt üzerinde herşey çözülseydi en güçlü kadroyu kuran sürekli tüm kupaları alırdı. Fakat onun arkasında yatan başka nedenler var. İşte ben bunlara takılmayı daha doğru buluyorum.
 
Daha detaylı yazmanız benim açımdan faydalı oldu. İlginç bir bakış açısı. Zannedersem sizinki biraz zevk meselesi. Yine de benim oyun doğama aykırı bu durum. Doğal yollarla denemek ve uğraşmak daha tatmin edici oluyor. Deneyerek başarısız olduğum yerlerde ise videolardan yararlanıyorum. Şahsen bir oyuna müdahale edildiği anda en fazla 1 saat dayanabiliyorum. Bahsi geçmişten verdiğiniz örnekteki menejerlik oyununda şans faktörü var. Güçlü bir takıma karşı 9.0 üzeri puan alarak maçın adamı olan bir oyuncu. Güçsüz bir takıma karşı vasat derecede oynayabiliyor. Dolayısıyla oyuncu yetenekleri bir yere kadar. Oyunun doğasında olan bir şeyi değiştirmeye gerek yok. Zaten kağıt üzerinde herşey çözülseydi en güçlü kadroyu kuran sürekli tüm kupaları alırdı. Fakat onun arkasında yatan başka nedenler var. İşte ben bunlara takılmayı daha doğru buluyorum.
Anlastigimiza sevindim. Ben bilmek isterim oyunda arka planda donen meseleyi. Sans faktoru nasil hesaplaniyor, hangi ozellikler hangi alanlarda daha onemli. Yine menajerlikten ornek vereyim, kafa golu atmasi icin finishing mi daha onemli heading mi, boyunun uzunlugu mu mesela. Boyle seyleri tek tek deneyerek hile kullanamdan kesfetmek yillarini alir insanin. Ama bir kere anladiktan sonra, iste o zaman en zorda en gucsuz takimla oynamak insana haz verir. Oteki turlu ben oyunla oynuyormusum degil de , oyun benimle oynuyormus gibi bir his kaplar icimi : ) Yani mesele "hile" yapip sanal bir zafer kazanmak degil, oyunla cidden oynamak. Surasi soyle olsaydi nasil olurdu, bu burda dursa nasil olacakti gibi. Diablo oynuyorum, son talent taki ozellik nasil cok merak ediyorum. Neden acip videolardan izleyeyim ki, oyun bende var. Varsa hilesi yaparim, denerim ogrenirim ona gore bir plan yaparim. Yeniden karakter acarim ama hile yapmadan normal normal oynarim. Benim felsefem budur : )
 
Güzel bir oyun geçirmek istiyorsun. Girdin dota 2 ye en sevdiğin heroyu aldın ve farm yapıyorsun. Karşı tarafta hile var. Normalde kesemeyeceğini bildiğin halde seni hile kullanarak sürekli kesiyor. Bu durumda ne hissedersin? Üzülmez misin? Bunun sürekli olduğunu düşün. Kaybetmek bana koymaz ama hileye kaybetmek koyuyor. Ben o kadar emek verirken karşımdaki hile ile kazanmasını sevmiyorum. Kendini geliştirsin ve beni öyle yensin. Sonuçta herkes dota 2 hemen oynayamıyor belli bir zaman oynaması lazım.
 
Kolay yoldan bölüm geçmekten ne diye zevk alırsın ki, bütün tuşlara basarak bölüm geçmek varken?


Bazı oyunlar cidden sıkıyor, Metro oynuyordum kütüphane bölümünde ne filtre ne mermi vardı hile aradım ama bulamadım. Tekrar başladım sonra. Olsaydı hile kullanırdım.
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı