PC oyunları mobil oyunların ardından ikinci en büyük gelir kaynağıyken konsollar son sırada yer aldı

Katılım
19 Eylül 2021
Mesajlar
13.822
Makaleler
2
Çözümler
89
Yer
Ankara
50 yıllık video oyunu geliri(1970-2022)

PC:

Fortnite-PUBG, CS-Valorant, LoL-DotA, GTA Online, Minecraft, Steam'in hayatımıza girmesi derken 45 milyar dolar ile PC oyun gelirleri en çok para kazandıran 2. oyun alanı.
Mobil:
IPhone'un çıkarak mobil alanda devrim niteliği taşıması, mobil cihazların günlük hayatta standartlaşması ve gittikçe güçlenmesi(Günümüzde Ray Tracing kullanarak mobil oyun oynamaktan Resident Evil 4 Remake(2023) oynamaya kadar bayağı bir gelişti), insanların beleş, ücretli(1-20 dolar arası) demeden her oyunu oynaması ve reklam+ oyun içi alışveriş derken 2022 içerisinde 101 milyar dolar kazandırarak mobil oyunlar birinci sıraya yerleşmiş.
Konsollar:
NES ile ön plana çıkıp Atari 2600 ile patlama yaşayan ve PS1 ile iyice popülerleşip PS2 ile zirveye ulaşan konsol oyunculuğu ise PS5- Xbox Series X/S ve Nintendo Switch ile hayatına devam ederken sadece 30 milyar dolar kazandırarak 3. sırada yer alıyor.
Grafik:

asd.jpg


Kaynak:
 
Mobil oyunların sıralamada tepede olmasını beklemiyordum, o kadar fazla para yatırılacak oyun mu varmış? Belki para aklıyorlardır.
Clash Royale, Clash of Clans, PUBG Mobile, CoD Mobile gibi oyunlara para harcayan çok. Üstüne yolculuk esnasında 5 dakikalığına oynayıp çıkayım denilen ücretsiz oyunlarda sürekli reklam çıkıyor. Reklam gelirleri de dahildir o listeye.
 
Clash Royale, Clash of Clans, PUBG Mobile, CoD Mobile gibi oyunlara para harcayan çok. Üstüne yolculuk esnasında 5 dakikalığına oynayıp çıkayım denilen ücretsiz oyunlarda sürekli reklam çıkıyor. Reklam gelirleri de dahildir o listeye.
O kısımların farkındayım da 100 milyar dolar da boru değil şimdi, illaki birileri bir şeyler yapmıştır.
 
Bu kaynak o kadar gerçekçi gelmedi bana yurt dışında konsol genellikle kullanılıyor. Sektör konsollar üzerine kurulu.
 
Bu kaynak o kadar gerçekçi gelmedi bana yurt dışında konsol genellikle kullanılıyor. Sektör konsollar üzerine kurulu.
Aksine mobil aygıtlar tüm dünya genelinde en popüler oyun aracı konumunda. PC oyunculuğunun ise 2012'den itibaren oyuncu sayısının arttığı ve hatta dönem dönem konsolu bile geçtiği geçmiş zamanlarda yapılmış farklı farklı listelerde de görülüyor.
 
Clash Royale, Clash of Clans, PUBG Mobile, CoD Mobile gibi oyunlara para harcayan çok. Üstüne yolculuk esnasında 5 dakikalığına oynayıp çıkayım denilen ücretsiz oyunlarda sürekli reklam çıkıyor. Reklam gelirleri de dahildir o listeye.
Hepsi de parayı gördüğü için şu anda günümüzde çöpten başka bir şey değil. PUBG Mobile ve COD Mobile hariç tutuyorum çünkü zaten kötüydü çinliler işte.
Bir çevrimiçi PC oyununun mobil portu çıkıyor ama çok kötü oluyor artık. Sırf efekt süs püs uğruna insanlar neden tonlarca para yatırıyor anlayamıyorum. Hep kozmetik, kozmetik, kozmetik...
 
50 yıllık video oyunu geliri(1970-2022)

PC:

Fortnite-PUBG, CS-Valorant, LoL-DotA, GTA Online, Minecraft, Steam'in hayatımıza girmesi derken 45 milyar dolar ile PC oyun gelirleri en çok para kazandıran 2. oyun alanı.
mobil:
IPhone'un çıkarak mobil alanda devrim niteliği taşıması, mobil cihazların günlük hayatta standartlaşması ve gittikçe güçlenmesi(günümüzde Ray Tracing kullanarak mobil oyun oynamaktan Resident Evil 4 remake(2023) oynamaya kadar bayağı bir gelişti), insanların beleş, ücretli(1-20 dolar arası) demeden her oyunu oynaması ve reklam+ oyun içi alışveriş derken 2022 içerisinde 101 milyar dolar kazandırarak mobil oyunlar birinci sıraya yerleşmiş.
konsollar:
NES ile ön plana çıkıp atari 2600 ile patlama yaşayan ve PS1 ile iyice popülerleşip PS2 ile zirveye ulaşan konsol oyunculuğu ise PS5- Xbox series X/S ve Nintendo Switch ile hayatına devam ederken sadece 30 milyar dolar kazandırarak 3. sırada yer alıyor.
grafik:

Eki Görüntüle 2076481

kaynak:

Tencent'in yaptıkları nedeniyle bu hale geldi mobil oyun sektörü. Tabii bu iyi bir şey değil. Büyük markaların oyunlarını Mobile çıkartarak Battle Pass ve makro ödemelerle her oyunu peşinden takip ettirdi. Sonunda geriye küçük büyük demeden Battle Pass dolu oyun ve gelir elde edemediği için sahte reklamlar yapan küçük oyunlar kaldı. Çoluk çocuğun erişebileceği bir platformda bunlar olunca bu kadar para kazanılması da normal. Tencent'in Riot'u da para makinesine çevirme çabaları ve oyunları mahvetmesi, sadece mobil sektörde çöküş yapmadığının göstergesi. Sözde dünyanın en büyük oyun firmalarından ama bırakın Activision, Rockstar gibi firmaları EA veya Ubisoft'un yaptıkları kadar konuşulacak bir yapımı yoktur.
 
@ZwiReK, artık çoğu kişi konsolu alternatif olarak tercih ediyor. Yurt dışında da durum böyleyken bu iki yaverin sırf para hırsı yüzünden bunu yapmaları da oldukça can sıkıcı. Rockstar aynısını GTA V'e de yapmıştı. 2013'de çıkan oyun, 2015'de PC'ye çıkmıştı.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı