PCSX2 emülatorde grafiklerin yanında gölgelenme oluyor

Specialagent58

Hectopat
Katılım
5 Temmuz 2020
Mesajlar
889
Çözümler
4
Arkadaşlar merhaba. Özledim ve PCSX2 indirip GoW 2 oynayayım dedim. Ancak ayarlardaki gördüğünüz ınternal resolution yazan kısımdan çözünürlüğü arttırdıkça Kratos'ûn yanındaki gölgelenme artıyor. Native (PS2) olan varsayılan seçeneğinde de grafikler çok kötü oluyor. Bunu hangi ayardan düzeltebilirim bileniniz var mı?

1668359087086.png


1668359110290.png


1668359154169.png
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Orda OpenGL yazan yerde Vulkan varsa Vulkan'ı seç yoksa D3D11 seç.
Öyle bir şey yok, D3D11'de de aynı.
Bu emulator OpenGL ile oldukça uyumlu ama bir o kadar yavaş çalışıyor. Sarı ile işaretli ayarları yap.

Eki Görüntüle 1571598
Deneyeceğim sağolun.

Bu emulator OpenGL ile oldukça uyumlu ama bir o kadar yavaş çalışıyor. Sarı ile işaretli ayarları yap.

Eki Görüntüle 1571598Eki Görüntüle 1571605
Hocam ekrandaki her ayar mı resminizdeki gibi olacak? Ve de Advanced settings and hack bölümünden half pixel ayarlarını değiştiremiyorum ben. Benim Arayüz böyle. Emulator sürümüm 1.6.0 son sürüm.
1668361206552.png


1668361191544.png


Bu emulator OpenGL ile oldukça uyumlu ama bir o kadar yavaş çalışıyor. Sarı ile işaretli ayarları yap.

Eki Görüntüle 1571598Eki Görüntüle 1571605
Tamamdır çözünürlüğü değiştirmeyi unutmuşum. Şu anda ana menüde düzeldi çok sağolun sorun olursa bildiririm.

Bu emulator OpenGL ile oldukça uyumlu ama bir o kadar yavaş çalışıyor. Sarı ile işaretli ayarları yap.

Eki Görüntüle 1571598Eki Görüntüle 1571605
1668361831812.png

Şimdide oyun içinde bu mavi gölgeler çıkıyor.
 
Son düzenleme:
Sağolun daha iyi oldu özel çözünürlük yapınca o sorun çözülmüyor maalesef. Native seçeneklerinden yararlanıyorum zaten pek bi fark yok. Bir de OpenGL Hardware ile Direct 3D11 Hardware'nin farkını biliyor musunuz? Aynı ayarları hangisinde kulansam OpenGL deyken bazen oyun içinde anlık şeylerde donma oldu performansla ilgisi var mı?
 
Şöyle anlatayım bu emulatorü yazan kişiler OpenGL API'si üzerine yoğunlaşarak grafik hatalarını çözme gayretinde bulundular bu yüzden OpenGL gölge, sis, yağmur vb. efektleri gösterebilir. OpenGL'de Performans düşüktür (tabii İyi bir ekran kartın varsa iş değişir). Direct 3D11 API'si oyundan oyuna değişmek ile birlikte bunları yapamıyor (Direct 3D11 Software render modu hariç) çünkü bu API üzerine yoğunlaşmadılar. Direct 3D11 Hardware Render da performans yüksektir.
 
Şöyle anlatayım bu emulatorü yazan kişiler OpenGL API'si üzerine yoğunlaşarak grafik hatalarını çözme gayretinde bulundular bu yüzden OpenGL gölge, sis, yağmur vb. efektleri gösterebilir. OpenGL'de Performans düşüktür (tabii İyi bir ekran kartın varsa iş değişir). Direct 3D11 API'si oyundan oyuna değişmek ile birlikte bunları yapamıyor (Direct 3D11 Software render modu hariç) çünkü bu API üzerine yoğunlaşmadılar. Direct 3D11 Hardware Render da performans yüksektir.
O donmalar çok işlemcili MCU mudur tam hatırlamıyorum o ayarı açmıştım hızlandırmak için sanırım ondanmış. Direct Hardware modunda görüntüde hafif kararma oluyor o yüzden kullanmadım. 1050 Ti ekran kartım yani orta segmentin altı oluyor artık heralde.
 
MTVU'yu açmaz isen sadece işlemcinin 2 çekirdeğini kullanabilirsin. Sorun yoksa MTVU'yu açmana gerek yok. Emulatorun yeni sürümlerinde özellikle God of War serisinde objelerin kenarlarında yeşillenmeler ve yeşil yağmur taneleri görür isen şu sürümü kur Automated Pcsx2 builds
 

Yeni konular

Geri
Yukarı