PC'ye oyun çıkaramayan Rockstar nasıl GTA 5 yaptı?

William Crusader

Hectopat
Katılım
11 Kasım 2020
Mesajlar
5.359
Makaleler
1
Çözümler
14
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Yok
Sorduğum soru içerik anlamında değil, teknik anlamda. Biliyorsunuz GTA serisi GTA 5'e kadar optimizasyondan mahrumdu. Hele hele GTA 4. peki nasıl oluyor da hiçbir oyunda olmayan hayvan gibi optimizasyonu yapıyor Rockstar?
 
GTA 4 ile GTA 5 arasında 4-5 sene var. GTA 5'in çalışmaları GTA 4 çıkmadan önce başlamış. 7-8 sene çalıştıklarını varsayalım. GTA 4'ten derslerini almışlardır. Rockstar Games bu, küçük görmeyin yani. Basit bir oyun geliştiricisi değil.

Dünya çapında 5-6 ofisleri ve 5.000'e yakın çalışanları var. Bu kadar geliştiricinin, mühendisin iyi bir optimizasyon ortaya koyabileceğini düşünüyorum. GTA San Andreas ile parayı bulduktan sonra GTA 5'i geliştirecek paraya sahip oldu zaten. GTA 4 çok popüler değil.

Teknik anlamı yok bunun maalesef. Ne yaptıklarını bilemeyiz.
 
Ben bunun sebebini 8. nesil konsollarda daha samimi oldukları ve bildikleri x86 donanım kullanılmasına bağlıyorum. 7. nesil ve öncesi genelde PowerPC falandı hep, x86 olarak bir tek OG Xbox vardı. 8. nesil x86 donanım, o yüzden PC'ye çok benzer geliştirmesi. Bence 8. nesil konsollara portlayınca işleri kolaylaştı tabii PC tarafında.
 
Ben bunun sebebini 8. nesil konsollarda daha samimi oldukları ve bildikleri x86 donanım kullanılmasına bağlıyorum. 7. nesil ve öncesi genelde PowerPC falandı hep, x86 olarak bir tek OG Xbox vardı. 8. nesil x86 donanım, o yüzden PC'ye çok benzer geliştirmesi. Bence 8. nesil konsollara portlayınca işleri kolaylaştı tabii PC tarafında.
Alakası yok. 2020'de çıkan bazı oyunlar optimizasyon konusunda kötüler. Bu teknolojileri kullanmayı bilmiyorlar mı? GTA V 2012 veya 2013'te çıkmasına rağmen çoğu orta düzey sistem tarafından rahatça bir sorun olmadan çalıştırılabiliyor.

Teknolojiler değişse de bazı kişilerin ekran kartları, işlemcileri, kısaca donanımları değişmiyor. O zaman 2012 sonrası çıkan tüm ekran kartlarıyla GTA 5 oynayabilmemiz lazımdı.
 
Ben bunun sebebini 8. nesil konsollarda daha samimi oldukları ve bildikleri x86 donanım kullanılmasına bağlıyorum. 7. nesil ve öncesi genelde PowerPC falandı hep, x86 olarak bir tek OG Xbox vardı. 8. nesil x86 donanım, o yüzden PC'ye çok benzer geliştirmesi. Bence 8. nesil konsollara portlayınca işleri kolaylaştı tabii PC tarafında.

x86 ya da Power PC (RISC) olması pek bir etmen değil. Grafik temelleri aynı sonuçta. Buradaki durum, zaman geçtikçe ve gelişen render teknolojileri sayesinde daha refine bir fizik, grafik motoru elde etmeleri.

GTA 4 ve 5'in fizik motorları çok ayrı bir yerdedir. Belli başlı oyunlarla karşılaştırıldığında, en küçük ayrıntılara bile fizik eklendiği görülür. Bu motor ne kadar rafine yani uyumlu çalışan bir yapıda olursa, optimizasyon da artar. Aynı şey grafik motoru için de geçerli.
 

Geri
Yukarı