Philips 242E1GAJ monitör incelemesi

Günlerdir yaptığım araştırmalar ile aldığım bu monitör üzerinden sizlere yazıyorum. Herkese merhabalar. Forumda açılan bir sürü konu ve monitörün yeni çıkmış olması sebebiyle inceleme yazmaya karar verdim. Bu modelin Philips markasının ilk VA panel monitörü olduğunu sanıyorum. Yaklaşık 1 sene önce İPS panel monitörlerini piyasaya sürmüştü ve geri dönüşleri olumluydu. Şimdi bu monitörün geri dönüşünü, avantaj ve dezavantajlarını paylaşıcam.
Öncelikle kutusu ve içeriğinden bahsedeyim.
20201107_114232.jpg

Sade, minimal bir kutuya sahip. İçerisinden bildiğimiz şeylerin dışında, bir HDMİ kablosu ve bir DP kablosu çıkıyor ki bu bir artı. Kablosu da ideal uzunlukta.
20201107_114302.jpg

Her neyse gelelim asıl odaklandığımız yere. Monitörün VA panel olduğundan bahsettim. İlk kez VA panel kullanıyorum. Panelin mükemmel olduğunu söyleyemicem fakat TN panelden geçerek kendime büyük bir iyilik yaptığımı fark ettim. Yani monitörünüz ile CS:GO oynamak dışında hiçbir şey yapmıyorsanız TN alınabilir ama bunların dışında film, dizi izlemek gibi şeyler de yapıyorsanız ben VA paneli öneriyorum. Bu monitör kontrast olarak zirvede olan standart VA monitörlerden daha fazla kontrast oranına sahip. 3500:1 çok iyi bir değer.Renk gamutları da bayağı yüksek ve gerçek 8 bit renk derinliğine sahip. Renk kalitesi olarak şahane gözüküyor.
20201107_114525.jpg


Özetle iyi bir görüş açısı olsun, kaliteli renkler olsun, görüntü canlı olsun derseniz Philips, ghosting vs. çok az olsun gecikme daha düşük olsun derseniz TN. Ghosting olayı bu monitörde en çok kafa karıştıran konulardan biri. Fakat şunu unutmayın ki İPS ve VA paneller ghosting sorunu olan monitörler. Yani alıp da yaşamama ihtimaliniz zaten sıfır. Bu konuda yapabileceğiniz tek şey ghosting sorununu azaltmak. Ben monitörün ayarlarını kurcalamadan CS:GO oyununa girdiğimde, dust2 tünelinde siyah renklerin çok olması sebebiyle ghosting olayını direk fark ettim. Siyah, gri renk ne kadar çok olursa ghosting de o kadar fazla olur.
Bu olayın ardından yaptığım birkaç arayüz ayarı ile bu sorunu azalttım.
20201107_114649.jpg

Ek olarak Smartimagine kapalı.
20201107_114714.jpg

Monitörde Freesync Premium mevcut. Monitör arayüzünde bunu etkinleştirip devredışı bırakamıyorsunuz. Radeon ayarlarından açıp kapamak gerekiyor. Bir dezavantaj olarak MPRT açıkken Freesync açamıyorsunuz. Yani online oyunlarda MPRT açık, singleplayer oyunlarda ise kapalı ve Freesync açık şekilde oynamanızı tavsiye ederim. Böylece 1ms özelliğinden feragat etmemiş olursunuz. Monitörü almış olan diğer forum kullanıcılarının da bir şeyler eklemesi çok iyi olur. Bu monitörün alacak insanlar adına en büyük sorunu, yeni çıkması sebebiyle kullanıcısının az olması ve yorumlarından mahrum kalmaları. Youtube aramalarında bile yalnızca iki tane incelemesi çıkıyor. Bu incelemeler de yabancı kanallara ait. Her neyse bu yazı umarım almak isteyip de kararsız kalanlara ışık tutabilir. Hepiniz bol teknoloji ile sağlıcakla kalın.
 

SkyRose

Megapat
Katılım
26 Haziran 2019
Mesajlar
6.390
Makaleler
3
Çözümler
54
Beğeniler
8.867
Siz bu monitörü kendiniz denediniz mi ? Konuda daha önceden söylediyseniz kusura bakmayın, kaçırmışımdır.
Denemedim ama 10'larca yorum okudum. Sosyal'de bile bir sürü ghosting şikayeti var.

Hikayeli oyunlarda rahatsız etmeyeceğini düşünüyorum ama CS:GO'da üzebilir.

Yine de herkesin ghosting'e duyarlılığı farklı, %100 bir şey diyemem.
 

SH4D0W

Centipat
Katılım
21 Aralık 2018
Mesajlar
37
Beğeniler
5
Denemedim ama 10'larca yorum okudum. Sosyal'de bile bir sürü ghosting şikayeti var.

Hikayeli oyunlarda rahatsız etmeyeceğini düşünüyorum ama CS:GO'da üzebilir.

Yine de herkesin ghosting'e duyarlılığı farklı, %100 bir şey diyemem.
Benim okuduklarıma göre cs oynayanı da var ve ghosting rahatsız etmiyormuş, azaltmanın da yolur varmış. Uzun süredir kullandığım monitör zaten çöp, gözüme batmayacağını düşünüyorum.
 
KS
towboatery

towboatery

Decapat
Katılım
9 Ekim 2018
Mesajlar
678
Makaleler
2
Çözümler
3
Beğeniler
423
Benim okuduklarıma göre cs oynayanı da var ve ghosting rahatsız etmiyormuş, azaltmanın da yolur varmış. Uzun süredir kullandığım monitör zaten çöp, gözüme batmayacağını düşünüyorum.
Olay tamamen bütçe ve kullanıcı ile alakalı. Daha fazla bütçe ekleyip daha iyi bir monitör alamıyorsanız, bu monitör F/P açısından en iyi monitörler arasında. Ghosting olayı da kullanıcı deneyimi ile ilgili. Bakın defalarca söyledim, sizin için tekrar söyleyeyim, donanımsal cihazların handikaplarına takıntılı derece dikkat ederim. Sürekli dikkatimi çeker, sorunu çözmeye odaklanırım. Ghosting de bir handikap. Fakat aldığımdan beri 2-3 sefer ayar yapma ihtiyacı duydum. Çünkü unuttum. Unutma sebebim ise tamamen alışmış olmamdan dolayı. Oynadığım oyunlar ise şu ana kadar şöyle; CS:GO, RDR2, COD:WZ, Assasins Creed 4, Metro Exodus. Dikkatimi ghosting sebebiyle 1 veya 1'den fazla çeken oyunlar ise CS:GO ve Metro Exodus oldu. Diğerlerinde fark etmedim.
 

SH4D0W

Centipat
Katılım
21 Aralık 2018
Mesajlar
37
Beğeniler
5
Anladım teşekkürler, bana ghosting azaltmak için ayarlarınız yazabilir misiniz. Şu anda monitör elimde.
 
KS
towboatery

towboatery

Decapat
Katılım
9 Ekim 2018
Mesajlar
678
Makaleler
2
Çözümler
3
Beğeniler
423
Anladım teşekkürler, bana ghosting azaltmak için ayarlarınız yazabilir misiniz. Şu anda monitör elimde.
Konunun en başında yazıyor. Ek olarak tamamen azaltmak için kendi ayarlarını paylaşan bir arkadaş vardı. Şu an müsait değilim kusura bakmayın. Yorumlarınızı da yazmayı unutmayın.
 
KS
towboatery

towboatery

Decapat
Katılım
9 Ekim 2018
Mesajlar
678
Makaleler
2
Çözümler
3
Beğeniler
423
Hocam ghosting her monitör de var mı_? Yoksa sadece seninkinde mi var?
TN panel dışında, VA ve İPS panelllerin çoğunluğunda ghosting olur. Olmayanlar ise pahalı olan GTG seviyesi 1ms olan monitörler.
 
Yukarı