PHP ile online oyun sistemi geliştirme

Mucosoft

Megapat
Katılım
5 Mart 2014
Mesajlar
5.514
Makaleler
12
Çözümler
41
Bu konuda PHP ile online oyun sistemi geliştirme hakkında bilgi vermek istiyorum. Daha iyisi var ise belirtebilirsiniz. Ayrıca sistem hakkında yorumlarınızı da istiyorum. Özellikle optimizasyon konusunda.

Client yerine kullanıcı, server yerine sunucu ismini kullanacağım. Örneğin koordinatlı bir sunucu olsun. Kullanıcı sunucuya bağlantı gönderdiğinde sunucu kullanıcıyı kayıt edip koordinat verecek. Kullanıcıya giden bu bilgi kullanıcının o bölgede ışınlanmasını sağlayacak. Eğer kullanıcı hareket ederse sunucuya veri gidecek ve sunucu harekete göre kullanıcının koordinatını güncelleyecek ve veriyi kullanıcıya gönderecek. Bu sayede kullanıcının olduğu konum güncellenecek.

Yeni bir kullanıcı geldiğinde sunucu bu kullanıcıya da veri gönderecek. Kullanıcılar belirli sürelerle sunucuya kontrol bağlantısı gönderip güncel paketleri alacak. Bu da tüm kullanıcıların hangi konumda olduğunu belirtecek.

Değişkenleri kayıt etmek için dizin ve dosya sistemi olacak. Dizin kullanıcı ismi olurken dizindeki her dosya kullanıcının değişkenleri olacak. Daha öncesinde @TerabyteForever adlı üyenin önerdiği gibi "Entity Component System" yani parça parça değişkenleri kullanmak düşük dosya boyutu oluşturacağı için daha hızlı yüklenme işlemi gerçekleşecek. Bu dosyalar kullanıcı çıkınca silinecek. Eğer gerekli ise bazı veriler kayıt edilebilir.

Böyle bir fonksiyon sistemi geliştirmek sizce mantıklı mı? Yorumlarınızı ve farklı sistem fikirlerinizi bekliyorum.
 

Geri
Yukarı