Physx Nedir?

onurr

Hectopat
Katılım
18 Temmuz 2014
Mesajlar
472
Yer
Adana
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba arkadaşlar, Physx nedir? Ayrıca HBAO+, TXAA bu terimlerin ne anlama geldiğini bilmiyorum. Yani farklı sorular sormuş olabilirim. Her halde sorduğum 3 soruda ekran kartı ile ilgilidir. Terimlerin ne anlama geldiğini ve bir birine yakın terim olup olmadıklarını bilmiyorum. Eğer birden fazla bir birine yakın soru sormuş isem affola.
 
Fazla bilmiyorum ama Physx, Nvıdıa'nın bir oyun yüklediğimizde oyun grafiklerini sistem özelliklerine göre hazırlayan araç diye tahmin ediyorum. Daha İntel ekran kartı kullandığım için bilmiyorum malesef :D.
 
Physx oyunlarda hareketli şeylerin daha gerçekci durmasını sağlar. Hareketli derken duvara çarpan mermilerin sıçrattığı parçacıkların, yada bir patlama sonrası etrafa yayılan parcaların falan. Görüntü olarak yararı var yani. Ama bunu kullanabilmek için iyi bir ekran kartı şart. Zira kartı çok zorlar.
 
Physx oyunlarda hareketli şeylerin daha gerçekci durmasını sağlar. Hareketli derken duvara çarpan mermilerin sıçrattığı parçacıkların, yada bir patlama sonrası etrafa yayılan parcaların falan. Görüntü olarak yararı var yani. Ama bunu kullanabilmek için iyi bir ekran kartı şart. Zira kartı çok zorlar.
Benim dediğimle alakası varmı? Yani oyun grafiklerini sistem özelliklerine göre ayarlayan araç hangisi?
 
TXAA:

Bilgisayarla geliştirilen filmler, gerçekçi olmayan çentikli çizgilerle izleyicilerin dikkatini dağıtmamak için kenar yumuşatma için önemli miktarlarda kaynak harcamaktadır. Oyunların da bu gerçeğe uygunluk seviyesine yaklaşması için geliştiriciler, performanstan ödün vermeden yalnızca kusurlu çizgileri değil, aynı zamanda kusurlu titrek ışıkları da azaltan yeni kenar yumuşatma tekniklerine gereksinim duymaktadır.

NVIDIA, gerçeğe uygunlukta bu gelişmeyi kolaylaştırmak için oyun motorlarına doğrudan entegre edilmek üzere tasarlanan, TXAA adını verdiği daha da yüksek kalitede bir kenar yumuşatma modu tasarladı. TXAA, MSAA’nın ham gücünü bilgisayarla geliştirilen filmlerde kullanılan karmaşık çözümleme filtreleri ile birleştirerek kıyaslanabilecek tüm tekniklerin çok daha ötesinde daha akıcı bir görüntü sağlar. TXAA ayrıca, titreşmeyi azaltmak için teknik olarak geçici kenar yumuşatma olarak bilinen yöntemle, titreşmeyi azaltmak için kareler arasındaki tüm sahneyi inceleyerek düzeltir.

Şu anda TXAA iki şekilde kullanılabilir: TXAA 2x ve TXAA 4x. TXAA 2x, 8xMSAA ile eş düzeyde görsel uygunluk ve 2xMSAA benzeri performans sunarken, TXAA 4x ise 8xMSAA üzerinde görsel uygunluk ve 4xMSAA ile karşılaştırılabilir bir performans sunar.

HBAO+ bilmiyorum..
 
Uyarı! Bu konu 10 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı