TXAA:
Bilgisayarla geliştirilen filmler, gerçekçi olmayan çentikli çizgilerle izleyicilerin dikkatini dağıtmamak için kenar yumuşatma için önemli miktarlarda kaynak harcamaktadır. Oyunların da bu gerçeğe uygunluk seviyesine yaklaşması için geliştiriciler, performanstan ödün vermeden yalnızca kusurlu çizgileri değil, aynı zamanda kusurlu titrek ışıkları da azaltan yeni kenar yumuşatma tekniklerine gereksinim duymaktadır.
NVIDIA, gerçeğe uygunlukta bu gelişmeyi kolaylaştırmak için oyun motorlarına doğrudan entegre edilmek üzere tasarlanan, TXAA adını verdiği daha da yüksek kalitede bir kenar yumuşatma modu tasarladı. TXAA, MSAA’nın ham gücünü bilgisayarla geliştirilen filmlerde kullanılan karmaşık çözümleme filtreleri ile birleştirerek kıyaslanabilecek tüm tekniklerin çok daha ötesinde daha akıcı bir görüntü sağlar. TXAA ayrıca, titreşmeyi azaltmak için teknik olarak geçici kenar yumuşatma olarak bilinen yöntemle, titreşmeyi azaltmak için kareler arasındaki tüm sahneyi inceleyerek düzeltir.
Şu anda TXAA iki şekilde kullanılabilir: TXAA 2x ve TXAA 4x. TXAA 2x, 8xMSAA ile eş düzeyde görsel uygunluk ve 2xMSAA benzeri performans sunarken, TXAA 4x ise 8xMSAA üzerinde görsel uygunluk ve 4xMSAA ile karşılaştırılabilir bir performans sunar.
HBAO+ bilmiyorum..