GececikurtTR1234
Picopat
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
Github???Yap cengaver, kim tutar seni!
GitHub'a yüklemeyi veya blog girdisi oluşturmayı unutma ki değerlendirelim seni, kolay gelsin paşam.
Github???Yap cengaver, kim tutar seni!
GitHub'a yüklemeyi veya blog girdisi oluşturmayı unutma ki değerlendirelim seni, kolay gelsin paşam.
Senin yerinde olsam C++ ile pek uğraşmam çünkü başlangıç için zor bir dil olur. Python öğren ve geliştir. Her yönü ile geliştir yani web olsun yapay zekası olsun veya uygulama geliştirme olsun öğrenin. C++ eğer hoşunuza gitti ise geliştirin. Yeni başlamışsınız sürekli dil değiştirmeyin. Üzerine ekleyerek gidi.
Değil hatta avantaj.Ben daha 7. sınıfım ve programlamaya 7. sınıfın başından beri uğraşıyorum C++'ı temelini kavradım (başlangıç seviyesinde) ve şu anda C# üzerinde uğraşıyorum. Peki ben erken mi davranıyorum? Şu anda yaptıklarım boşa sarf mı? İleride işime bu bilgiler yarayacak mı diye sürekli aklıma sorular geliyor.
Daha çok mu erken?
Erken ya da geç olması ilgiyle ilgili bir durum. Eğer kod yazmaktan zevk alıyorsanız erken değil demektir. Kod yazmaya erken yaşlarda Commodore 64'te yanlışlıkla başlamıştım . Kullanım kılavuzundaki kodları yazıp çalıştırıp anlamaya çalışıyordum. Oyun gibi geliyordu. Oyun oynama yerine yaptığım bir şeydi. Eğer kod yazmada oyun oynarken aldığınız zevki, ilgiyi buluyorsanız erken değildir. Ama Yok geç kalmayayım diye kendinizi zorlaya zorlaya bakıyorsanız programlamaya hiç bakmayın. Onun yerine oyun modlamaya vs. bakabilirsiniz. Sevdiğiniz oyunları düzenleyin, elinde sonunda işin ucu koda çıkacaktır o zaman daha seve seve bakarsınız . Daha da ilginizi çeker.
Bence önemli nokta programlamanın iş olarak değil sevilen bir uğraş olarak düşünülmesi. Yoksa nasıl matematik sevmeyen nesiller yetiştirildiyse programlama sevmeyen nesiller karşımıza çıkabilir. Bu nedenle Unity'de küp çevirmeyi destekliyorum. Unity özellikle programlamaya adım adım giriş için çok uygun bir motor. Scratch ile falan karşılaştırılmaması gerekiyor. Kod yazmak bir kenara Unity Bolt ile görsel programlama yaparak yani hiç kod yazmadan küpleri birbirine bağlayarak bile temel programlama yapılarını öğrenebilirsiniz. Oradan C#'a geçmek kolay olur. C# zaten çok genel bir dil, uygulama geliştirme, uygulama mimarileri hakkında size birçok şey öğretecektir. Ondan sonra bu bilgisayar nasıl çalışıyormuş bellek yönetimi vs. nasıl oluyor diye detayları merak ederseniz C, C++'a bakmak daha mantıklı olur bence. Hiç kod yazmamış birine heap, stack, smart_pointer falan öğretmeye çalışmak programlamadan soğutur gibi geliyor. Küp çevirerek başlamaları daha motive edici olabilir.
En büyük tuzak şu. Unity'de küp çeviren kendini oyun geliştirici oldum sanabiliyor . Demek ki bu işler böyle oluyormuş deyip kestirip atabiliyor. "Abi alırım asset Store'dan 3-5 asset, FPS Controller zaten hazır var hemen bir şeyler yapar atarım Steam'e oh mis" derseniz belki iş insanı olabilirsiniz ama programcı olmanız zor. O hazır FPS Controller'ın kodlarını satır satır inceleyip nasıl çalıştığını anlamaya çalışırsanız ve bu site yük olarak değil güzel bir uğraş olarak geliyorsa o zaman programlamaya ilginiz var ilerleyebilirsiniz demektir.
Buradaki birçok kişi şu an senin yaşında olup başlamak için neler yapar vallaha bak yardıra yardıra çalış. Tabii ki zevk alıyorsan
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.