Programlamayla İlgili Matematik Ve Fizik Konuları

Fenas

Decapat
Katılım
28 Mart 2019
Mesajlar
68
Yer
İstanbul
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Selamlar.

Programlama için araştırma yaparken Türkçe kaynaklarda matematik bilinmesi gerekiyor deniyordu.
Dün biraz daha düzgün bir araştırma yaptım ve üst düzey matematik bilgisinin yanı sıra fizik de gerekiyormuş.

Kodlama yapabilmek için matematik ve fizikte hangi konuları iyi bilmem lazım, doğrudan yazılımı etkileyen konular neler?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Biraz da çalıştığın konuya bağlı gereken bilgiler. Genel olarak klasik web/masaüstü/mobil programlama yapılacaksa temel matematik yeterli olacaktır. Fakat iş bilgisayar grafikleri ve oyun programlama olduğunda ortalama bir fizik, iyi derecede trigonometri ve analiz bilgisi gerekecek. Onun harici bilgisayarlı görü veya makine öğrenmesi gibi konuları çalışıyorsanız iş tamamen analiz ve istatistiğe dönecektir. Şu youtube kanalına bakarsan kafanda herşey daha netleşecektir.
 
Biraz da çalıştığın konuya bağlı gereken bilgiler. Genel olarak klasik web/masaüstü/mobil programlama yapılacaksa temel matematik yeterli olacaktır. Fakat iş bilgisayar grafikleri ve oyun programlama olduğunda ortalama bir fizik, iyi derecede trigonometri ve analiz bilgisi gerekecek. Onun harici bilgisayarlı görü veya makine öğrenmesi gibi konuları çalışıyorsanız iş tamamen analiz ve istatistiğe dönecektir.
Oyun yapmakla ilgileniyorum. Trigonometri, hmm... Uzun zamandır adını duyuyorum, bakalım neymiş.
Fizik'im maalesef berbat. Öyle ki son sınavdan 22 aldım. Çalışmak şart.
 
Biraz da çalıştığın konuya bağlı gereken bilgiler. Genel olarak klasik web/masaüstü/mobil programlama yapılacaksa temel matematik yeterli olacaktır. Fakat iş bilgisayar grafikleri ve oyun programlama olduğunda ortalama bir fizik, iyi derecede trigonometri ve analiz bilgisi gerekecek. Onun harici bilgisayarlı görü veya makine öğrenmesi gibi konuları çalışıyorsanız iş tamamen analiz ve istatistiğe dönecektir. Şu youtube kanalına bakarsan kafanda herşey daha netleşecektir.

Yapacagin ise gore degisir. Her programmerin bilmesi gereken temel logaritmik ve kesikli matematiksel hesaplamalar var, algoritma dizayn etmek icin. Ornegin n uzunlugundaki bir listenin en kucuk ikinci elemanini bulmak icin minimum kac tane elemani birbiriyle karsilastirmalisin sorusunun cevabi gibi. Ayrica mantik, kumeler ve temel cebir de gerekli. 12.34353 sayisinin memory de nasil tutuldugunu bilmek gerekiyor. Ya da satranc tahtasindaki oyunun herhangi bir anini 1 ve 0 lar ile nasil reprezente edebilecegini kestirebilmesi gerekiyor.

Onun disinda eger oyun programlayacaksan ve oyun motorunun derinliklerine dalacaksan 3D uzay cebirini bilmek gerekiyor. Yapay zeka isine girmek icin de yine istatistik ve olasilik hesaplamalari konusunda bilgili olmak sart. Ornegin daha once hic bulunmadigi bir ortamda cok kisitli bir kamerayla hareket etmek zorunda kalan robotun dogru yolu kestirebilmesi icin gerekli yapay zeka icin kullanilabilecek modellemelerden biri olan "Hidden Markov Model" , bu modeli anlayabilecek istatistik ve matematiksel nosyona sahip olmali. Hidden Markov model - Wikipedia

Ama hobi olarak ugrasacaksan, aslinda zaten ihtiyacin olan cogu algoritma ve modelleme senin icin yapilmis durumda. Oyun motorlarini hic matematik temeli olmayan biri de kullanip iyi kotu bir seyler ortaya koyabilir. Fakat esas mesele, optimize edip hic kimsenin daha once ortaya koymadigi bir seyler ortaya koymaksa matematiksiz olmaz.

Not: Yanlis insani quote etmisim, ilk mesaja cevabim, kusura bakmayin.
 
Yapacagin ise gore degisir. Her programmerin bilmesi gereken temel logaritmik ve kesikli matematiksel hesaplamalar var, algoritma dizayn etmek icin. Ornegin n uzunlugundaki bir listenin en kucuk ikinci elemanini bulmak icin minimum kac tane elemani birbiriyle karsilastirmalisin sorusunun cevabi gibi. Ayrica mantik, kumeler ve temel cebir de gerekli. 12.34353 sayisinin memory de nasil tutuldugunu bilmek gerekiyor. Ya da satranc tahtasindaki oyunun herhangi bir anini 1 ve 0 lar ile nasil reprezente edebilecegini kestirebilmesi gerekiyor.

Onun disinda eger oyun programlayacaksan ve oyun motorunun derinliklerine dalacaksan 3D uzay cebirini bilmek gerekiyor. Yapay zeka isine girmek icin de yine istatistik ve olasilik hesaplamalari konusunda bilgili olmak sart. Ornegin daha once hic bulunmadigi bir ortamda cok kisitli bir kamerayla hareket etmek zorunda kalan robotun dogru yolu kestirebilmesi icin gerekli yapay zeka icin kullanilabilecek modellemelerden biri olan "Hidden Markov Model" , bu modeli anlayabilecek istatistik ve matematiksel nosyona sahip olmali. Hidden Markov model - Wikipedia

Ama hobi olarak ugrasacaksan, aslinda zaten ihtiyacin olan cogu algoritma ve modelleme senin icin yapilmis durumda. Oyun motorlarini hic matematik temeli olmayan biri de kullanip iyi kotu bir seyler ortaya koyabilir. Fakat esas mesele, optimize edip hic kimsenin daha once ortaya koymadigi bir seyler ortaya koymaksa matematiksiz olmaz.

Not: Yanlis insani quote etmisim, ilk mesaja cevabim, kusura bakmayin.
Daha 9. sınıfa gidiyorum ve şimdiden ağır gelmeye başladı. Eğer programlamayı öğrenirsek dediklerini de öğrenmiş sayılmıyor o muyuz?
 
Daha 9. sınıfa gidiyorum ve şimdiden ağır gelmeye başladı. Eğer programlamayı öğrenirsek dediklerini de öğrenmiş sayılmıyor o muyuz?

Yavas yavas ogrenirsin hepsini, ben de 9. sinifta baslamistim.

Hic bir zaman tam olarak ogrenmis olmuyorsun, olene kadar devam yeni seyler ogrenmeye.

Oncelikle cok iyi bir universiteye git, iyi degil cok iyi; orada ogrenirsin.
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı