Genelde 4K'da vermez. Oyunların çoğu dinamik çözünürlük kafasıyla çalışır. Birçok oyunda 1080p-1440p arası çözünürlüklerde dolaşır. RDR2'de oyunun %70'inde 1080pdeydi. Arada 1440p texturelar renderlanınca "haha hayret" nidaları çekiyordum. Bir de aleti 4K diye satarlar. Eh.
Nasıl anlıyorsun diye söylemeyin, ekrana çok yakın mesafeden oynayan biriyim. Ayrıca da yıllardır çözünürlükler ve oyunlarla haşır neşirim. Çok bariz. Zaten youtubeda da buna dair videolar bulabilirsiniz.
4K kısacası yalan dolan. Bazı platform oyunlarda 4K'ta tutunabiliyor. Bir de bazı açık bölgelerde (AC Odyssey'de 1440p'ye çıkabildiği tek yer açık deniz, örneğin).
Asıl PS4 de tam takır bir 1080p aleti değil. O da 900p'ye arada düşen bir alet.
Biri HD 7870 yongası, öbürü RX 570. Mucizeler beklemeyin, ancak bu kadar oluyor.
60 FPS durumu da aynı şekilde. PS4 ve PS4 Pro CPUları arasında %5-10luk bir IPC farkı var. Neredeyse aynılar, sadece saat hızı biraz yüksek.
RDR 2 ve AC Odyssey sabit 30 FPS bile veremiyor, ne PS4'de ne de Pro'da.
Ha oynatıyor mu oynatıyor, oynayıp geçeceksin. Fazla kafana takmayacaksın.
Ama PC'de oynayacağın native 4K keyfini vermez.
Öbür yandan da PC'de "oynayabileceğin" God of War, Horizon Zero Dawn gibi oyunların olmaz.
Benzer şekilde PS5'den de native 4K beklemeyin. Yine dinamik çözünürlük muhabbeti gelir. Fakat yeni Ryzen mimarili güçlü bir işlemciyle geleceği için 45-60 FPS oyunlar daha yaygınlaşacaktır.
PS4'ü 30 FPS'ye zulmeden tek şey işlemcisi. O kadar zayıf bir mimari ki, aklın durur.
Konsollar doğaları gereği ucuz maliyetli şeylerdir. Bugün Nintendo Switch alırsın, Zelda Breath of Wild'ı 30 FPS'den 20 FPS'ye droplarla, 900pden 720'pye düşüşlerle oynatır. Bu iş böyle olmuştur.