Sonuçta o da bir bellek türü. Gidip tüm sistemi Intel 10. nesil bir i7 işlemcinin L1 önbelleği ile yapabilirsiniz. Ama cüzdanınız yok olur. Hatta eviniz falan da yok olur.
Şu an pek müsait değilim. İlk mesajım tam açık olmamış olabilir. Bir şeyler yazacağım.
Reddit linkinde PS4'ün tek bellek havuzu ile hem işlemci hem de ekran kartını yönettiği söylenmiş. Bu durumda DDR4 RAM kullanılabilirdi ama ekran kartı yavaş kalırdı. Bu yüzden GDDR5 bellekleri kullanmışlar. Mantıklı.
Zaten mesajın devamında da bundan bahsedilmiş.
İşlemci belleği için erişim hızı o kadar da önemli olmadığı için daha ucuz ve kalitesiz/yavaş olan DDR3/DDR4 bellekler kullanılıyor.
Bellekler günümüzde gayet hızlı. İşlemcilerdeki L1, L2 ve L3 önbellekler muazzam hızlara ve erişim sürelerine sahip. Ama çok pahalılar. O bellekten gibip GB'larca kullanamıyorsun. Değmiyor. PS4 ve PS5'te ise değmiş.
Ama GDDR'ların başındaki G çeşitli farklılıklar yapıyor. Aslında işlemcide kullanmak için mükemmel değiller. Ama tek parça, standart bir üretimde yapılabilecek şeyler bunlar. Mesela DDR4 64 bit olması lazım ama PS4 ve PS5'teki GDDR bellekler 256 bit veriyolu genişliğine sahip.
Keza bellek bant genişliği de ortada. PS4'te 178 GB/s, PS5'te 448 GB/s. DDR4 4000 MHz bir RAM için 32 GB/s olur.
Derdimi anlatabilmişimdir umarım. Yani olay PlayStation'ın tercihi. Gerek performans gerekse maddi olarak iş yapıyor ki kullanmışlar. Xbox falan da öyle şeyler yapıyordur muhtemelen.
İlk mesajıma bakacak olursak GDDR'daki G grafikle alakalı olduğum için mesajın yanlış olduğunu düşünmüyorum. Genel mantık ve üretim amacı olarak ekran kartlarında kullanılmak için üretiliyorlar.
Bilgisayarlarda maliyet, çok gerek olmaması, modülerliğin sıkıntı olabileceği gibi durumlar nedeniyle bu şekilde kullanım söz konusu. Gerektiği yerde kullanılıyor, gerekmediğinde kullanılmıyor.