bethyybethh
Decapat
- Katılım
- 1 Aralık 2021
- Mesajlar
- 58
- Çözümler
- 1
Daha fazla
- Cinsiyet
- Kadın
Oluşturulması gereken şey resimdeki. Tüm bilgiler var, Canvas kütüphane ile oluşturulacak. Bilgisi olan lütfen yardım edebilir mi? Gerçekten çok önemli ama bir türlü yapamadım. Bir de bu konuyu anlayabilmem için önerileriniz var mı? Çok teşekkür ederim şimdiden.
ARABA_EN = 40
ARABA_BOY = 80
CANVAS_EN = 1400
CANVAS_BOY = 800
YOL_EN = CANVAS_EN // 2
OYUN_SKORU = 0
# arabaların baştaki pozisyonları
# sarı arabanın sağ ve sol şeritteki pozisyonları
SARI_ARABA_SAG_POZISYON = CANVAS_EN // 2 + YOL_EN // 4 - ARABA_EN // 2
SARI_ARABA_SOL_POZISYON = SARI_ARABA_SAG_POZISYON - YOL_EN // 2
# sarı
SARI_ARABA_X_BASLANGIC = SARI_ARABA_SAG_POZISYON
SARI_ARABA_Y_BASLANGIC = CANVAS_BOY - ARABA_BOY - 20
# mavi
MAVI_ARABA_X_BASLANGIC = CANVAS_EN // 2 + YOL_EN // 4 - ARABA_EN // 2
MAVI_ARABA_Y_BASLANGIC = 0
# gri
GRI_ARABA_X_BASLANGIC = CANVAS_EN // 2 - YOL_EN // 4 - ARABA_EN // 2
GRI_ARABA_Y_BASLANGIC = 0
# skor metni x, y pozisyonları
SKOR_X_POZISYON = CANVAS_EN - 100
SKOR_Y_POZISYON = 20
AGAC_YARICAP=20
SOL_AGAC_MAX=CANVAS_EN//2 - YOL_EN//2 -2*AGAC_YARICAP
SOL_AGAC_MIN=0
SAG_AGAC_MIN=CANVAS_EN//2 +YOL_EN//2
SAG_AGAC_MAX=CANVAS_EN-2*AGAC_YARICAP
MIN_BASLANGIC_HIZ = 15
MAX_BASLANGIC_HIZ = 20
YENILEME_SURESI = 0.01
##################################### SABİTLER #####################################
# oyun pencerisini oluşturalım
oyun = Canvas(CANVAS_EN, CANVAS_BOY)
oyun.set_canvas_title("Final Projesi")
# oyun penceresinin arka planını rengini seçelim
oyun.set_canvas_background_color(oyun.COLORS.Bisque2)
# oyun skorunu gösterecek yazıyı oluşuturup pencerenin köşesine koyalım.
oyun.create_text(SKOR_X_POZISYON, SKOR_Y_POZISYON, f"SCORE: {OYUN_SKORU}")
def yol_cizgilerini_olustur():
"""
Oyun penceresine 3 tane yol çizgisi koyalım.
Çizgileri oluşturmak için yukarıda belirlediğimiz sabitleri kullanabiliriz.
"""
pass
def arabalari_olustur_ve_pozisyonlarini_belirle():
"""
Oyun penceresine 3 tane araba ekleyelim.
Arabaların konumlarını yukarıda belirlemeyip daha sonra
burada kullanabiliriz kolay olmasını istersek
Arabaları oluşturduktan sonra return edelim ki daha sonra
arabaları hareket ettirmek için kullanabilelim.
Arabaları oluşturduktan sonra
car_yellow, car_blue, car_green = arabalari_olustur_ve_pozisyonlarini_belirle()
satırındaki comment işaretini (#) silmeyi unutmayalım!
"""
pass
def soldaki_agacları_olustur(oyun):
pass
def sagdaki_agacları_olustur(oyun):
pass
# yol çizgilerini oluştur
yol_cizgilerini_olustur()
# arabaları oluştur ve geri dönder daha sonra kullanmak için
#car_yellow, car_blue, car_green = arabalari_olustur_ve_pozisyonlarini_belirle()
agaclar = []
hizlar = []
while True:
# Ağaçları oluşturalım.
# Ağaçları hareket ettirelim
# Pencere dışına çıkan ağaçları silelim
oyun.update()
time.sleep(YENILEME_SURESI)
ARABA_EN = 40
ARABA_BOY = 80
CANVAS_EN = 1400
CANVAS_BOY = 800
YOL_EN = CANVAS_EN // 2
OYUN_SKORU = 0
# arabaların baştaki pozisyonları
# sarı arabanın sağ ve sol şeritteki pozisyonları
SARI_ARABA_SAG_POZISYON = CANVAS_EN // 2 + YOL_EN // 4 - ARABA_EN // 2
SARI_ARABA_SOL_POZISYON = SARI_ARABA_SAG_POZISYON - YOL_EN // 2
# sarı
SARI_ARABA_X_BASLANGIC = SARI_ARABA_SAG_POZISYON
SARI_ARABA_Y_BASLANGIC = CANVAS_BOY - ARABA_BOY - 20
# mavi
MAVI_ARABA_X_BASLANGIC = CANVAS_EN // 2 + YOL_EN // 4 - ARABA_EN // 2
MAVI_ARABA_Y_BASLANGIC = 0
# gri
GRI_ARABA_X_BASLANGIC = CANVAS_EN // 2 - YOL_EN // 4 - ARABA_EN // 2
GRI_ARABA_Y_BASLANGIC = 0
# skor metni x, y pozisyonları
SKOR_X_POZISYON = CANVAS_EN - 100
SKOR_Y_POZISYON = 20
AGAC_YARICAP=20
SOL_AGAC_MAX=CANVAS_EN//2 - YOL_EN//2 -2*AGAC_YARICAP
SOL_AGAC_MIN=0
SAG_AGAC_MIN=CANVAS_EN//2 +YOL_EN//2
SAG_AGAC_MAX=CANVAS_EN-2*AGAC_YARICAP
MIN_BASLANGIC_HIZ = 15
MAX_BASLANGIC_HIZ = 20
YENILEME_SURESI = 0.01
##################################### SABİTLER #####################################
# oyun pencerisini oluşturalım
oyun = Canvas(CANVAS_EN, CANVAS_BOY)
oyun.set_canvas_title("Final Projesi")
# oyun penceresinin arka planını rengini seçelim
oyun.set_canvas_background_color(oyun.COLORS.Bisque2)
# oyun skorunu gösterecek yazıyı oluşuturup pencerenin köşesine koyalım.
oyun.create_text(SKOR_X_POZISYON, SKOR_Y_POZISYON, f"SCORE: {OYUN_SKORU}")
def yol_cizgilerini_olustur():
"""
Oyun penceresine 3 tane yol çizgisi koyalım.
Çizgileri oluşturmak için yukarıda belirlediğimiz sabitleri kullanabiliriz.
"""
pass
def arabalari_olustur_ve_pozisyonlarini_belirle():
"""
Oyun penceresine 3 tane araba ekleyelim.
Arabaların konumlarını yukarıda belirlemeyip daha sonra
burada kullanabiliriz kolay olmasını istersek
Arabaları oluşturduktan sonra return edelim ki daha sonra
arabaları hareket ettirmek için kullanabilelim.
Arabaları oluşturduktan sonra
car_yellow, car_blue, car_green = arabalari_olustur_ve_pozisyonlarini_belirle()
satırındaki comment işaretini (#) silmeyi unutmayalım!
"""
pass
def soldaki_agacları_olustur(oyun):
pass
def sagdaki_agacları_olustur(oyun):
pass
# yol çizgilerini oluştur
yol_cizgilerini_olustur()
# arabaları oluştur ve geri dönder daha sonra kullanmak için
#car_yellow, car_blue, car_green = arabalari_olustur_ve_pozisyonlarini_belirle()
agaclar = []
hizlar = []
while True:
# Ağaçları oluşturalım.
# Ağaçları hareket ettirelim
# Pencere dışına çıkan ağaçları silelim
oyun.update()
time.sleep(YENILEME_SURESI)
Son düzenleme: