Python vs C++

Bwerken

Hectopat
Katılım
26 Ocak 2020
Mesajlar
1.791
Makaleler
2
Çözümler
3
Arkadaşlar selam, yaklaşık 2 yıldır dynamo üzerinde Python ile script yazıyorum, yaptığımız mimari projeleri Unreal Engine üzerine taşıyıp orada müşteriye oyun gibi sunmak gibi bir düşüncem var ancak C++ kullanıyor bildiğiniz üzere. Biraz baktım farklarına veya benzerliklerine ama aşağı yukarı temeller aynı gibi. Şimdi işi bilen kişilere soruyorum coding değil de scripting üzerinden ilerlesem Unreal Engine üzerinde eksiklik yaşar mıyım veya C++ öğrenmeye başlasam ne kadar farkları var dürüst olmak gerekirse aşırı üşendim öğrenmeye ama gerekirse ilerleyeceğim tabii ki. Tecrübelerini nedeni ile söylerseniz sevinirim. Bir de illa öğren derseniz öğrenebileceğim temiz bir kaynak paylaşır mısınız?
 
2 seneden sonra bir dili bir kaç doküman ile yazabilecek hale gelmiş olmanız lazım. Oyun yapacaksanız ve UE'yi seçtiyseniz önce C++. Şimdi "Bluprint sistemi var! Gerek yok!" diyen arkadaşlar gelmeden söyleyeyim: Bluprint sistemi de aslında C++'tan geçer. Tek fark blueprint sisteminin arkaplanda blueprinti koda dökmesidir ki C++'tan anlamayan biri blueprint ile bu algoritmayı yazamaz. Yazsa bile ezberden öteye geçemez.

Hemen UE'yi açayım, oyun yapayım şeklinde düşünmeyin. Oyun motorları GUI(PyGame, LibGDX gibi rakiplerine göre yüzeysel kalan bazı oyun motorları içermez ki bunlara oyun motoru demek bana göre yanlış olur.) ve kendi librarysini içerir. Yani C++'ın mantığını bilmeden herhangi kütüphaneyi kullanamayacağınız için önceliğiniz C++ öğrenmek olmalı.
 
2 seneden sonra bir dili bir kaç doküman ile yazabilecek hale gelmiş olmanız lazım. Oyun yapacaksanız ve UE'yi seçtiyseniz önce C++. Şimdi "Bluprint sistemi var! Gerek yok!" diyen arkadaşlar gelmeden söyleyeyim: Bluprint sistemi de aslında C++'tan geçer. Tek fark blueprint sisteminin arkaplanda blueprinti koda dökmesidir ki C++'tan anlamayan biri blueprint ile bu algoritmayı yazamaz. Yazsa bile ezberden öteye geçemez.

Hemen UE'yi açayım, oyun yapayım şeklinde düşünmeyin. Oyun motorları GUI(PyGame, LibGDX gibi rakiplerine göre yüzeysel kalan bazı oyun motorları içermez ki bunlara oyun motoru demek bana göre yanlış olur.) ve kendi librarysini içerir. Yani C++'ın mantığını bilmeden herhangi kütüphaneyi kullanamayacağınız için önceliğiniz C++ öğrenmek olmalı.
Dynamoda aslında aynısı blueprint sistemi kullanılıyor ancak daha parametrik çalışmalar için zaten phyton üstünden ilerledim ve scriptleri oluşturdum. UE içinde kesinlikle öyle olduğuna eminim ama genede sormak istedim sonuçta benim oyun yapmaktan ziyade oluşturacağım sistemde modeli ve kaplamaları yükleyip, basit bir kamera hareket sistemi koyup müşterilere işte atıyorum duvar veya mobilya rengi değiştirme özellikleri ekleyip bunu sunmak gibi düşünün yoksa öyle aşırı yüksek donanımlı oyunlar vs. gibi bir düşüncem yok. C++ için elinizde öğrenim kaynağı varsa atabilirseniz sevinirm örneğin; Python Programlama Dili — Yazbel Python Belgeleri
gibi.
 
UE4 mimari tasarım için proje desteği sunuyor. Eğer oyun olarak yapmak istersen de C++ veya BP kullanabilirsin. PyScript destekliyor UE ama tam olarak sınırları nedir bilmiyorum.
 

Geri
Yukarı