Çözüldü R5 3600 ve 1660S sistemde Minecraft 1.17 kasıyor

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
İşletim sistemi
Windows 10

yusuf6554

Megapat
Katılım
17 Ekim 2013
Mesajlar
5.435
Makaleler
65
Çözümler
51
Yer
Sakarya
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
AMD Ryzen 5 3600
MSI B450 Tomahawk MAX
ADATA XPG Spectrix D60G 2x 8 GB DDR4 3000MHz CL16
MSI GTX 1660 Super Gaming X
Cooler Master ML240L V2
Kingston A2000 1 TB SSD
SanDisk Ultra 3D 500 GB SSD
Kingston UV400 240 GB SSD
Samsung 850 EVO 120 GB SSD (Harici)
Corsair 275R Airflow White
Cooler Master MWE 700W 80+
Windows 11 Pro 24H2 64 Bit (x64)
Windows 11 Enterprise (Windows To Go) 24H2 64 Bit (x64)
Monitör 1: AOC 24G2SPU
Monitör 2: AOC C24G1
Cinsiyet
Erkek
Merhaba arkadaşlar. Az önce Minecraft 1.17'nin Release Candidate 2 sürümünü yükleyip oynamaya başladım. Esasında 1.16.5'ten beri nelerin değiştiğini görmek istiyordum, o yüzden bakmak istedim.

Fakat Minecraft 1.17'de FPS gerçekten çok düşük. 1.8.9'da Render Distance ayarı 16 chunk iken rahatlıkla 300-450 FPS alabiliyorum. Fakat 1.17'de sadece 100 FPS alıyorum. Üstelik bazen 80-90'a kadar düşüyor.
Bazılarınız "yahu 60 FPS'in üstünde zaten, niye bu kadar kafayı takıyorsun ki?" diyebilir fakat ben 144 Hz monitör kullanıyorum ve herhangi bir oyunu 90-100 FPS ile oynarken oyun tam yağ gibi akıcı olmuyor, çok hafiften bir kasma hissediyorum.

Sistemim şu şekilde;
  • AMD Ryzen 5 3600 işlemci (4.2 GHz Overclock yapılı)
  • MSI B450 Tomahawk MAX anakart (en son çıkan 3.B0 sürüm BIOS kurulu)
  • ADATA XPG Spectrix D60G 2x8GB DDR4 3000MHz CL16 bellek kiti
  • MSI GTX 1660 SUPER Gaming X ekran kartı
  • Kingston A2000 1TB SSD (Windows ve Minecraft bu SSD'ye kurulu)
  • Kingston UV400 240GB SSD
  • Samsung 850 EVO 120GB SSD
  • Corsair 275R Airflow kasa
  • Cooler Master MWE 700 White V2 güç kaynağı
  • Cooler Master ML240L V2 RGB sıvı soğutma
İşletim sistemi olarak Windows 10 Pro 21H1 Build 19043.1023 kullanıyorum. Ekran kartı sürücüsü olarak da NVIDIA Game Ready 461.92 kullanıyorum.

Sizce 1.17 neden bu kadar kötü çalışıyor? Bu sorunu biraz olsun azaltmak için ne yapabilirim?
 
1.17 sürümü daha geliştirilme aşamasında ve en son çıkan deneme sürümleri çok sorunlu. Acayip bir optimizasyon sorunu var o sürümlerde. 1.16 vb sürümlerde FPS normal seviyelerdeyse hiçbir sıkıntı yok demektir. 1.17 Tamamen çıktığında FPS sorunu kalacağını sanmıyorum.
 
1.17 sürümü daha geliştirilme aşamasında ve en son çıkan deneme sürümleri çok sorunlu. Acayip bir optimizasyon sorunu var o sürümlerde. 1.16 vb sürümlerde FPS normal seviyelerdeyse hiçbir sıkıntı yok demektir. 1.17 Tamamen çıktığında FPS sorunu kalacağını sanmıyorum.
1.16.5 sürümünde de OptiFine yüklü bir şekilde rahatlıkla Singleplayer'da yine 16 chunk ayarlı iken 200-300 FPS alabiliyorum. Yani 1.8.9'dan çok da aşağı kalır bir durum yok. Sorun sadece 1.17'de var dediğim gibi.
Daha "tam olarak" yayınlanmamış bir sürümün çok iyi optimize edilmiş olması beklenemez yani, değil mi? Resmi olarak çıktığında düzelecektir.
Ancak Release Candidate aşamasına geçmiş bir sürüm bu. Hatta RC aşaması da bitmek üzere. Yani tam olarak çıkmasa da RC aşamasında iken sorunların büyük oranda çözülmüş olması ve artık yayınlanmadan önce sadece son ufak rötuşların atılması gerekiyor.
Zaten bu sürümün planlanan resmi çıkış tarihi ise 8 Haziran 2021 yani bugün olarak görünüyor. O yüzden RC2'de FPS bu kadar düşük iken final sürümde pek bir şeyin değişeceğini sanmıyorum.
 
Az önce Minecraft Wiki'den Java Edition 1.17 sayfasına tekrar baktığımda sürümün şimdi çıktığını gördüm. Ben de 1.17 final sürümü ile girdim ve tekrar denedim. Maalesef sonuç aynı. :(

Bu 1.17 RC2 sürümünde aldığım FPS değeri;
2021-06-08_18.05.01.png


Bu da 1.17 final sürümünde aldığım FPS değeri;
2021-06-08_18.28.12.png


Burada 1.17 final sürümü 10 FPS daha düşük alıyor gibi görünebilir fakat bu FPS değeri anlık olarak denk geldi. Normal oynarken FPS değerleri tamamen aynı, iki sürümde de 80-100 FPS alıyorum.

Bu arada şunu da belirtmeyi unuttum, Minecraft 1.17 için artık Java 16 gerekiyor. Ben ilk olarak Java 8 ile girmeyi denediğimde hata verdi. Hatta tam bununla alakalı konu açacaktım, sistemimde kurulu Java 8'i göstermek yerine "Use bundled Java runtime" seçeneğini seçtim ve sorun çözüldü. Artık oyun çalışıyor. Fakat dediğim gibi FPS düşük. Acaba Java 16'nın optimizasyonu ile de alakalı olabilir mi?
 
Az önce Minecraft Wiki'den Java Edition 1.17 sayfasına tekrar baktığımda sürümün şimdi çıktığını gördüm. Ben de 1.17 final sürümü ile girdim ve tekrar denedim. Maalesef sonuç aynı. :(

Bu 1.17 RC2 sürümünde aldığım FPS değeri;
Eki Görüntüle 1060777

Bu da 1.17 final sürümünde aldığım FPS değeri;
Eki Görüntüle 1060778

Burada 1.17 final sürümü 10 FPS daha düşük alıyor gibi görünebilir fakat bu FPS değeri anlık olarak denk geldi. Normal oynarken FPS değerleri tamamen aynı, iki sürümde de 80-100 FPS alıyorum.

Bu arada şunu da belirtmeyi unuttum, Minecraft 1.17 için artık Java 16 gerekiyor. Ben ilk olarak Java 8 ile girmeyi denediğimde hata verdi. Hatta tam bununla alakalı konu açacaktım, sistemimde kurulu Java 8'i göstermek yerine "Use bundled Java runtime" seçeneğini seçtim ve sorun çözüldü. Artık oyun çalışıyor. Fakat dediğim gibi FPS düşük. Acaba Java 16'nın optimizasyonu ile de alakalı olabilir mi?

Oyunda şu ana kadar Java 8 kullanıldı. Java 16 ya geçiş etkilemiş olabilir bir ihtimal.
 
Az önce 1.17 ile uyumlu OptiFine Preview (1.17 G9 pre17) kurdum. Sonra ise OptiFine ile Minecraft'a girdim ve nihayet sorun çözüldü;
2021-06-09_16.42.12.png


Artık 200-250 FPS alabiliyorum. Yine 1.8.9'da aldığım FPS kadar yüksek değil ama en azından artık hiçbir kasma hissetmiyorum. Bu FPS değerleri zaten OptiFine yüklü 1.16.5'te aldığım FPS ile neredeyse aynı. Yani sorun çözüldü.

Bu OptiFine önizleme sürümünde henüz Shader desteği yok, o yüzden Shader kullanılamıyor. Fakat benim için Shader falan önemli değil, önemli olan 1.17'de kasma sorunu yaşamamak :D

Yani sorunu OptiFine ile çözdüm. Hepinize teşekkür ediyorum. :D
 

Yeni konular

Geri
Yukarı