Ray Tracing ve DLSS nedir?

serhtaltn

Femtopat
Katılım
2 Ekim 2020
Mesajlar
14
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Selam arkadaslar bu DLSS ve DLSS 2.0 ve Ray Tracing nedir hepsini özetle açıklayabilir misiniz? Ne işe yararlar?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ray Tracing ışın izleme teknolojisidir. Işıkı ve gölgeleri gerçek hayattakine çok yakın bir şekilde randerler. Bu şekilde çok performans kaybeder ve bu kaybedilen performansı da DLSS ile toparlar. DLSS ise bazı pixelleri yapay olarak kendi üreterek FPS'den kazanç sağlar görüntüde ise gözle görülecek bir fark oluşturmaz.


Özet? :D.
 
Ray Tracing'den başlayalım: bu özellik bir ışığı çok güzel yansıtıyor, gölgeleri yumuşatıyor, adeta yaşadığımız yerden daha gerçekçi ve göz kamaştıran bir görüntü sunuyor. Bana kalırsa sırf bu özellik için 500TL vermem ama bu tercih meselesi.
 
DLSS ise bazı pixelleri yapay olarak kendi üreterek FPS'den kazanç sağlar görüntüde ise gözle görülecek bir fark oluşturmaz.
Death Stranding'i DLSS olmadan oynamaya kalkın. Çöp gibi bir görüntü oluyor. Kesinlikle fark var.
 
  • Ray Tracing: Oyunlardaki aydınlatmayı gerçek dünyaya yakınlaştırma teknolojisidir. Tek bir kaynaktan gelen ışık, bütün nesnelere çarpar ve hem gölgeleri hem de diğer yansımaları oluşturur. Bu sayede güneş ışığı dünyayı nasıl aydınlatıyorsa oyunda da benzer bir aydınlatma sistemi amaçlanır. Lakin btün bu yansıma hesabını yapmak, grafik işlemciye çok yük bindirir.

  • DLSS: Yapay zeka destekli kenar düzeltme teknolojisidir. Oyunlardaki rahatsiz edici keskin köşeleri yumuşatmayı amaçlar. Bunun için yayap zeka, görüntünün olması gerektiği gibi gözüken örnekleri ile beslenir. Sistem bu sayede oyun içinde gerçeğe en yakın kenar düzeltme efektini uygular. Bu işlem düşük çözünürlükte yapılıp görüntü daha yüksek çözünürlüğe ölçeklenir.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı