Çözüldü RDR 2 bulutlardaki bozuk dokular nasıl giderilir?

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Luser 2

Hectopat
Katılım
20 Şubat 2021
Mesajlar
632
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
rdrrr.png


İşaretlediğim alandaki bulutların kenarları ve içi çok değişik ve bozuk (blurlu) gibi görünüyor bunu sorunu nasıl çözebilirim?
Sistem: RTX 3060 Ti, R5 5600, 16 GB RAM.
Ayarlarım bu şekilde;

rdr12.png


rdr13.png


rdr14.png
 
Çözüm
DLSS açıkken bu değerleri aldığını fark ettim :D bu arada DLSS kalite ve dengeli arasında çok bir bozulma farkı var mı? Ayrıca işlemcin nedir? Konuyla ilgili olarak ise dediğim gibi, kenar yumuşatma ayarları genelde bu tür şeylerde etkili olabiliyor.

1686699268644.png


Hocam bu fotoğrafı az önce çektim. DLSS dengelide, yakın ve uzak hacimsel çözünürlüğü ultraya aldım ardından TAA keskinleştirme ayarını Full'den 30'a çektim. Şu anlık görüntü böyle düzeldi galiba :)
İşlemcim: R5 5600.
Bu herkeste böyle diye biliyorum bende en azından böyle yani.
 
Eki Görüntüle 1820040

İşaretlediğim alandaki bulutların kenarları ve içi çok değişik ve bozuk (blurlu) gibi görünüyor bunu sorunu nasıl çözebilirim?
Sistem: RTX 3060 Ti, R5 5600, 16 GB RAM.
Ayarlarım bu şekilde;

Eki Görüntüle 1820054

Eki Görüntüle 1820055

Eki Görüntüle 1820058

Ben bir anormallik göremedim hocam.

Yakın ve uzak hacimsel çözünürlük ayarlarıyla oynayın.


Benzer bir sorunu böyle çözen olmuş.
 
Dostum DLSS ayarını kapat ve TAA keskinliğini de düşür. Mümkünse TAA orta da oyna. Bu arada konudan bağımsız ama 3060Ti ile bu ayarlarda hangi fps ile oynuyosun?
 
Dostum DLSS ayarını kapat ve TAA keskinliğini de düşür. Mümkünse TAA orta da oyna. Bu arada konudan bağımsız ama 3060 Ti ile bu ayarlarda hangi FPS ile oynuyosun?

Ara sahnelerde 180-130 civarı oyunda ise 120 105 falan çok ağır yerlerde 80'i görebiliyor. Tabii DLSS açık iken bu FPS'leri alıyorum.
 
Ara sahnelerde 180-130 civarı oyunda ise 120 105 falan çok ağır yerlerde 80'i görebiliyor. Tabii DLSS açık iken bu FPS'leri alıyorum.

DLSS açıkken bu değerleri aldığını fark ettim :D Bu arada DLSS kalite ve dengeli arasında çok bir bozulma farkı var mı? Ayrıca işlemcin nedir? Konuyla ilgili olarak ise dediğim gibi, kenar yumuşatma ayarları genelde bu tür şeylerde etkili olabiliyor.
 
DLSS açıkken bu değerleri aldığını fark ettim :D bu arada DLSS kalite ve dengeli arasında çok bir bozulma farkı var mı? Ayrıca işlemcin nedir? Konuyla ilgili olarak ise dediğim gibi, kenar yumuşatma ayarları genelde bu tür şeylerde etkili olabiliyor.

1686699268644.png


Hocam bu fotoğrafı az önce çektim. DLSS dengelide, yakın ve uzak hacimsel çözünürlüğü ultraya aldım ardından TAA keskinleştirme ayarını Full'den 30'a çektim. Şu anlık görüntü böyle düzeldi galiba :)
İşlemcim: R5 5600.
 
Çözüm
DLSS'i kapatmak, bulut ve uzaktaki cisimlerin çizim kalitesi ile ilgili grafik ayarlarını yükseltmek işe yarayacaktır. Blurlu görüntü için keskinlik ayarlarını düşürmek yerine yükseltmek çok daha mantıklı olur. DLSS ve FSR gibi teknolojilerin blurlu görüntüyü düzeltmek için kullandığı yöntemlerden biri de aşırı keskinleştirme yöntemidir.
 

Geri
Yukarı