RDR2 kalitesinde oyun önerisi

Bir RDR2 değil ama belki Cyberpunk 2077.

Kendini çok tekrar eden bir yapısı olduğunu duydum, bana 2077 de yaşadığım hissini verebilir mi?

Witcher 3 ona yakın bir deneyim sunabilir. Dediklerinize uyuyor ve kaliteli bir oyun.

Benim de aklımda Witcher 3 vardı fakat çok fazla diyalog olması sıkılacağımı düşündürttü. Hikaye ilgimi çekerse diyaloglar da hoşuma gider aslında.

Far Cry 3.Far Cry serisinin bana göre en iyi oyunu. Eğer daha önce oynamadıysanız açık dünyasında gezinmek çok keyiflidir. Ayrıca yan görevleri de mevcuttur.

Far Cry 3 tekrar tekrar başladığım ama Ubisoft oyunu olduğu için sonunu getiremediğim bir oyun. Hikayesi falan her şey iyi hoş ama oyundaki bütün her yan görevleri hiçbirini atlamadan yapmak isteyen bir oyuncuysanız Ubisoft oyunların oyunun sonunu göremeden doyuyorsunuz.

Skyrim'ya da Starfield.(Starfield çok da AAA bir oyun değil ama yine de yan görev dolu.

Skyrim denedim fakat çok eski olduğu için kendimi oyuna kaptırmadım, yeni oyunu çıktığı zaman evrenine detaylıca giriş yapmak istiyorum. Starfield ise ilgimi çekmeyen bir yapım.

Witcher 3 ama artık GoW'lar Sekiro'lar kombatıyla cirit atarken çok eski gekecektir kombat sistemi. Yine de bir RDR2 olamaz oda.

İkisi de RDR2'nin yanına yaklaşamaz.

Sekiro da GoW da oynamadım, ikisi de hiç ilgimi çekmedi. Ama witchera göz atmayı düşünüyorum şu an.

Witcher 3 en yakını sanırım. Bir RDR2 hiç değil ama Final Fantasy 15 belki seveceğiniz bir oyun olabilir.

Final Fantasy 15'ten biraz bahsedebilir misiniz?

Genelde bunu diyenler hayatında hiç RDR2 bitirmemiş kişiler oluyor. Neyse önyargımı bir kenara bırakayım. Skyrim muhtemelen görebileceğiniz en bol yan görevli oyundur. Keza Starfield onun kadar olmasa da yan görev konusunda gayet tatmin edici bir oyun. RDR2 oyunların tanrısı falan değil bu kadar el üstünde tutmayın. Tabii yazdıklarımdan daha iyi bir öneriniz varsa buyurun dinleyelim.

Dediğinize katılıyorum Skyrim gerçekten başarılı bir oyun, her taşın altından kendi hikâyesi ve iç görevleri olan yan görevlerin çıkması da çok hoşuma giden bir olay. Fakat eskidi artık mekanikleri zevk vermedi.
Ayrıca RDR2 bence dünyanın en iyi oyunu. Çünkü kişisel görüşler bir yana, oyun gerçekten kaliteli. Her işi çok başarılı yapmış. Bence kusursuz.
 
Final Fantasy 15'ten biraz bahsedebilir misiniz?

Oyun ilk 2006 da Final Fantasy Versus 13 olarak duyuruldu ve ondan sonra çok fazla değişim geçirerek ismi FF15 oldu ve 2016'da ilk çıkışını yaptı. Sancılı bir geliştirme sürecinden geçti yani. Her şeye rağmen kötü değil.
Oyun bir prens ve yanındaki 3 korumasının yolculuk hikayesini anlatıyor. Hikayesi keyifli, karakterleri harika, combatı güzel. Ama açık dünyası çok boş. Yan görevler de genelde birbirini tekrar ediyor. Severseniz en az 60 70 saat oynarsınız.
İndirimlerde %50 indirimle 80 lira civarına düşüyor.
 
Oyun ilk 2006 da Final Fantasy Versus 13 olarak duyuruldu ve ondan sonra çok fazla değişim geçirerek ismi FF15 oldu ve 2016'da ilk çıkışını yaptı. Sancılı bir geliştirme sürecinden geçti yani. Her şeye rağmen kötü değil.
Oyun bir prens ve yanındaki 3 korumasının yolculuk hikayesini anlatıyor. Hikayesi keyifli, karakterleri harika, combatı güzel. Ama açık dünyası çok boş. Yan görevler de genelde birbirini tekrar ediyor. Severseniz en az 60 70 saat oynarsınız.
İndirimlerde %50 indirimle 80 lira civarına düşüyor.

Önce Witcher'a bir şans vereceğim teşekkürler.
 
Prodüksiyonel anlamda RDR2'nin yanına yaklaşabilecek oyun sayısı epey sınırlı, mekanik olarak eğer erişebiliyorsanız The Last of Us Part 2 en çok yaklaşan yapım, hatta mekaniklerin RDR2'den çok daha sıkı olduğunu söyleyebilirim. Çok daha akıcı, çok daha tepkisel ve çok daha versatil; bayıldım oyunun mekaniklerine.

The Last of Us Part 2 açık dünya bir rol yapma oyunu değil ama, zaten Red Dead Redemption 2 de bir rol yapma oyunu değil, rol yapma oyunu olarak adlandırılacak son oyundur herhalde RDR2.
 
Prodüksiyonel anlamda RDR2'nin yanına yaklaşabilecek oyun sayısı epey sınırlı, mekanik olarak eğer erişebiliyorsanız The Last of Us Part 2 en çok yaklaşan yapım, hatta mekaniklerin RDR2'den çok daha sıkı olduğunu söyleyebilirim. Çok daha akıcı, çok daha tepkisel ve çok daha versatil; bayıldım oyunun mekaniklerine.

The Last of Us Part 2 açık dünya bir rol yapma oyunu değil ama, zaten Red Dead Redemption 2 de bir rol yapma oyunu değil, rol yapma oyunu olarak adlandırılacak son oyundur herhalde RDR2.

Arthur Morgan'ı nasıl oynadığınız bence RDR2'yi rol yapma oyunu yapıyor. Belki ne olacağını ve kim olacağını seçemiyorsun, ama nasıl biri olacağını seçebiliyorsun ve o dünyada dilediğin gibi rol yapabilirsin, ana hikaye sadece oyunun ilerlemesini sağlıyor RDR2'nin dünyası bütün oyunlar arasında gördüğüm en canlı dünya. Bazen kendini yaşayan bir dünyada NPC gibi hissediyorsun. NPC'ler senin için oraya konulmamış, sen onlar için oraya gidiyorsun. Bu gibi bir oyunda Arthur Morgan ile oynamak değil Arthur Morgan'ın kendisi olmak bence çok güzel bir rol yapma örneği.
 
Arthur Morgan'ı nasıl oynadığınız bence RDR2'yi rol yapma oyunu yapıyor. Belki ne olacağını ve kim olacağını seçemiyorsun, ama nasıl biri olacağını seçebiliyorsun ve o dünyada dilediğin gibi rol yapabilirsin, ana hikaye sadece oyunun ilerlemesini sağlıyor RDR2'nin dünyası bütün oyunlar arasında gördüğüm en canlı dünya. Bazen kendini yaşayan bir dünyada NPC gibi hissediyorsun. NPC'ler senin için oraya konulmamış, sen onlar için oraya gidiyorsun. Bu gibi bir oyunda Arthur Morgan ile oynamak değil Arthur Morgan'ın kendisi olmak bence çok güzel bir rol yapma örneği.
Oyun immersive bir açık dünya oyunu olduğu için sana öyle geliyor, rol yapma olabilecek hiçbir mekanik barındırmıyor RDR2. Aksine kötü hazırlanmış game design'ı sebebiyle rol yapma olmamak için çırpınan bir oyun RDR2. Hiçbir rol yapma oyunu RDR2 kadar lineer olmaz, bir aksiyon & macera oyununun bile RDR2 kadar lineer olması şaşırtıcı geliyor bana.

Arthur Morgan'ı istediğin şekilde yönetme şansın yok, Dutch'ın emirlerinin dışına çıkabilme şansın yok, yaptığın eylemlerin oyunun dünyasına veya hikayeye herhangi bir etkisi yok, karakter geliştirme yok, yapmak istediğin bir karakterin oyunda mekaniksel bir karşılığı yok. Ben Arthur Morgan'ı gizlilik kullanarak avlanan bir karakter yapmak istiyorum dediğinde oyunun sana cevabı "yoo, ben istemiyorum" olacak ve izin vermeyecek. Uzatılır gider, kısacası bir oyunun immersive olması onu bir rol yapma oyunu yapmaz.
 
Oyun immersive bir açık dünya oyunu olduğu için sana öyle geliyor, rol yapma olabilecek hiçbir mekanik barındırmıyor RDR2. Aksine kötü hazırlanmış Game Design'ı sebebiyle rol yapma olmamak için çırpınan bir oyun RDR2. hiçbir rol yapma oyunu RDR2 kadar lineer olmaz, bir aksiyon & macera oyununun bile RDR2 kadar lineer olması şaşırtıcı geliyor bana.

Arthur Morgan'ı istediğin şekilde yönetme şansın yok, Dutch'ın emirlerinin dışına çıkabilme şansın yok, yaptığın eylemlerin oyunun dünyasına veya hikayeye herhangi bir etkisi yok, karakter geliştirme yok, yapmak istediğin bir karakterin oyunda mekaniksel bir karşılığı yok. Ben Arthur Morgan'ı gizlilik kullanarak avlanan bir karakter yapmak istiyorum dediğinde oyunun sana cevabı "yoo, ben istemiyorum" olacak ve izin vermeyecek. Uzatılır gider, kısacası bir oyunun immersive olması onu bir rol yapma oyunu yapmaz.

Dediğin hikaye için geçerli evet, ama karakterini bir scout gibi giydirip sadece sessiz saldırı silahlarıyla oynayarak o dediğini yapabilirsin, evet hikaye çok lineer özellikle görevler film gibi. Ama hikayeye etkisi olmadığı konusuna katılmıyorum.
Örneğin oyunu düşük onur ile bitirip, paraya bazı şeylerden daha çok değer verirsen hikayenin sonunda vahşice "geberiyorsun". Onurlu bir kovboy olursan da son nefesini hak ettiğin gibi veriyorsun.
Evet bir RPG oyunu olarak tanımlamak için yeterli değil. Ama aradığım rol yapma öğelerini barındırıyor. Genel olarak da oyunun benim elimden tutup ne yapacağımı söylemesi hoşuma gidiyor. İlk oynadığımda hikayeyi merak ettiğim için sadece ana görevleri kovaladım, 50 saatte oyun bitti. Daha sonra oyunu baştan sona her şeyiyle oynadım ve aynı hikayeyi ağlayarak tamamladım. Çünkü bu sefer Arthur Morgan ile oynamadım bizzat kendim Arthur Morgan oldum ve bunu yapmamı sağlayan karakterin tutumunu tamamen kendi kararlarımla belirlemem oldu.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı