Render sonucu nasıldır?

pr1me

Hectopat
Katılım
14 Ocak 2021
Mesajlar
353
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba. Blender'le uğraşıyorum da. Sizce bu sonuç 10 üzerinden kaç puan?

Ekran_goruntusu_2023-07-13_114738.png
 
Öncelikle elinize sağlık. Eğer eleştirmek gerekirse,

Komposizyon ve kadraj olarak daha iyi olabilir. Fotoğrafçılık kaynakları 3d ile meşgul olan herkes için çok güzel yol gösterici tavsiye ederim. Mesela Google'dan hemen bir arama yaptım.


Blenderda şuradan

1689302989815.png


Kameranızla ilgili ihtiyacınız olan göstergeleri açıp bu kuralları deneyebilirsiniz.

Bunun dışında yerdeki parke çok hoşuma gitti, sandalye de güzel fakat pencere pervazı ve içerisindeki çıtaların aynı materyal olması benim hoşuma gitmedi ayrıca pencerede bir cam da yok.

Sahnenin sol kısmındaki çember fisheye lens distortion mı değil mi çözemedim rahatsız etti ama bu komple zaten kompozisyon ve kadrajla alakalı bir konu.

Işık ve kompozisyondan 4 puan (2/2) kırdım benim puanım 6.

Fakat belirteyim amatörüm, görsel sanatlarla hobim olması dışında herhangi bir ilişkim yok.
 
Öncelikle elinize sağlık. Eğer eleştirmek gerekirse,

Komposizyon ve kadraj olarak daha iyi olabilir. Fotoğrafçılık kaynakları 3d ile meşgul olan herkes için çok güzel yol gösterici tavsiye ederim. Mesela Google'dan hemen bir arama yaptım.


Blenderda şuradan

Eki Görüntüle 1861191

Kameranızla ilgili ihtiyacınız olan göstergeleri açıp bu kuralları deneyebilirsiniz.

Bunun dışında yerdeki parke çok hoşuma gitti, sandalye de güzel fakat pencere pervazı ve içerisindeki çıtaların aynı materyal olması benim hoşuma gitmedi ayrıca pencerede bir cam da yok.

Sahnenin sol kısmındaki çember fisheye lens distortion mı değil mi çözemedim rahatsız etti ama bu komple zaten kompozisyon ve kadrajla alakalı bir konu.

Işık ve kompozisyondan 4 puan (2/2) kırdım benim puanım 6.

Fakat belirteyim amatörüm, görsel sanatlarla hobim olması dışında herhangi bir ilişkim yok.
Öncelikle eleştirin için çok teşekkürler. Bende amatörüm çok bilgili değilim. Hatta kameranın öyle özellikleri olduğunu senden öğrendim teşekkürler onu da öğrenmem lazım. Cam konusunda da nasıl yapılıyor bilmiyorum birkaç vidyo görmüştüm ama onu da öğrenicem. Sol taraftaki şeyi bende fark ettim ama ne olduğunu anlamadım. Tekrar eleştirin için teşekkürler.
 
Bilerek mi yaptınız bilmiyorum ama pencerenin karşısına duvar koyarsanız karanlık kısımlar da ışık yansımasından faydalanarak biraz aydınlanacaktır. Ama özellikle karanlık kalmasını istediyseniz, çalışmanız gayet güzel. Elinize sağlık.
 
Bilerek mi yaptınız bilmiyorum ama pencerenin karşısına duvar koyarsanız karanlık kısımlar da ışık yansımasından faydalanarak biraz aydınlanacaktır. Ama özellikle karanlık kalmasını istediyseniz, çalışmanız gayet güzel. Elinize sağlık.
Mesajın için teşekkürler. Karanlık olsun istedim ama dediğini denicem.
 
Merhaba,
Blender kullanmıyorum ama 3DS Max kullanıyorum önceden belirteyim. Yorumlarımı bu bakış açısıyla yaptım.

Öncellikle modellemeniz hakkında pek yorum yapamıyorum çünkü ortam çok karanlık ve kamerayı çok uzakta kullanmışsınız (Blender'da kamera ile mi yoksa viewporttan mı render alınıyor bilemiyorum, 3DS Max'te kamera ile alınıyor.) Ancak pencere, sandalye vs. modellemeniz fena görünmüyor yine aynı sebepten tekstürler hakkında yorum yapamıyorum. Pencerenizde bir geometri hatası var gibi Pinterest'ten arattığınızda daha doğru referans modeller bulabilirsiniz. Pinterest'ten bol bol interior renderlara bakın çünkü balıksırtı parkeler genelde bu kadar büyük olmaz sandalye ile biraz orantısız görünüyor, parkelerin daha küçük olması gerekiyor. dimensions.com'da modelleme alıştırmaları için kullanabileceğiniz ölçülü çizimler var.

Oyun amaçlı mı oluşturdunuz bu sahneyi bilmiyorum (yani dış ortam için nasıl bir konseptiniz var bilemiyorum.) Ama realistik bir ortam düşündüydeniz gece de olsa gündüz de olsa dış mekandan gelen ışık yeşil olmaz (HDR'i rengine bağlı olarak kısmen yeşil olabilir.) Oyun amaçlı fantastik bir ortam düşüdüyseniz diyeceğim bir şey yok. Ben dış ortam için HDRI+sunlight kullanıyorum. Polyhaven'dan güzel HDRI'lar bulabilirsiniz. Sunlight için renk kullanmıyorum temperature kullanıyorum (Google'dan araştırıp bulabilirsiniz.) Biraz loş bir ortam yaratmaya çalışmışsınız ama yine de tekstürlerin biraz ortaya çıkması gerekiyor. Blender'dan nasıl aydınlatma yöntemleri kullanıyorsunuz bilemiyorum ama eminim güzel YouTube videoları vardır, sahneyi biraz aydınlatın. Kamera kullanıyorsanız ve kameranın ışık ayarları varsa oradan da düzenlemeler yapabilirsiniz.

En sıkıntılı konu kompozisyon, "product rendering composition" veya "rule of thirds for product photography" olarak Google'dan aratırsanız bu konuda hem blog yazıları hem de videolar bulabilirsiniz.
 
Merhaba,
Blender kullanmıyorum ama 3DS Max kullanıyorum önceden belirteyim. Yorumlarımı bu bakış açısıyla yaptım.

Öncellikle modellemeniz hakkında pek yorum yapamıyorum çünkü ortam çok karanlık ve kamerayı çok uzakta kullanmışsınız (Blender'da kamera ile mi yoksa viewporttan mı render alınıyor bilemiyorum, 3DS Max'te kamera ile alınıyor.) Ancak pencere, sandalye vs. modellemeniz fena görünmüyor yine aynı sebepten tekstürler hakkında yorum yapamıyorum. Pencerenizde bir geometri hatası var gibi Pinterest'ten arattığınızda daha doğru referans modeller bulabilirsiniz. Pinterest'ten bol bol interior renderlara bakın çünkü balıksırtı parkeler genelde bu kadar büyük olmaz sandalye ile biraz orantısız görünüyor, parkelerin daha küçük olması gerekiyor. dimensions.com'da modelleme alıştırmaları için kullanabileceğiniz ölçülü çizimler var.

Oyun amaçlı mı oluşturdunuz bu sahneyi bilmiyorum (yani dış ortam için nasıl bir konseptiniz var bilemiyorum.) Ama realistik bir ortam düşündüydeniz gece de olsa gündüz de olsa dış mekandan gelen ışık yeşil olmaz (HDR'i rengine bağlı olarak kısmen yeşil olabilir.) Oyun amaçlı fantastik bir ortam düşüdüyseniz diyeceğim bir şey yok. Ben dış ortam için HDRI+sunlight kullanıyorum. Polyhaven'dan güzel HDRI'lar bulabilirsiniz. Sunlight için renk kullanmıyorum temperature kullanıyorum (Google'dan araştırıp bulabilirsiniz.) Biraz loş bir ortam yaratmaya çalışmışsınız ama yine de tekstürlerin biraz ortaya çıkması gerekiyor. Blender'dan nasıl aydınlatma yöntemleri kullanıyorsunuz bilemiyorum ama eminim güzel YouTube videoları vardır, sahneyi biraz aydınlatın. Kamera kullanıyorsanız ve kameranın ışık ayarları varsa oradan da düzenlemeler yapabilirsiniz.

En sıkıntılı konu kompozisyon, "product rendering composition" veya "rule of thirds for product photography" olarak Google'dan aratırsanız bu konuda hem blog yazıları hem de videolar bulabilirsiniz.
Öncelikle yorumun için teşekkürler.dıştan gelen ışığın renk sebebi ise bende biraz renk körlüğü var ve sarı yapmak isterken yeşil yapabilmişim galiba, kimsede uyarmamıştı :D yakın renkler karışıyor bu arada bende. yani renkli görüyorum.resimde aslında pcden bakınca daha aydınlık gözüküyordu.dediklerini dikkate alıcam.
 
Öncelikle yorumun için teşekkürler. Dıştan gelen ışığın renk sebebi ise bende biraz renk körlüğü var ve sarı yapmak isterken yeşil yapabilmişim galiba, kimsede uyarmamıştı :D yakın renkler karışıyor bu arada bende. Yani renkli görüyorum. Resimde aslında PC'den bakınca daha aydınlık gözüküyordu. Dediklerini dikkate alacağım.

Monitörlerin renk balans ve gamma/LUT ayarlarında değişiklikler olabiliyor. Bundan dolayı daha aydınlık görmüş olabilirsiniz veya renkler farklı görünmüş olabilir.
 

Geri
Yukarı