Sürprizbozan içine koydum, konunun upuzun durmasını istemem.
@OMFG EPIC selam, size danışmak isterim. Eklemem gereken bir açıklama veya eksiğim var mı?
DCI P3 ve Rec. 2020'yi de açıklamak isterdim fakat ihtiyacı olan kullanıcının hangi monitörü aradığını iyi bildiğini düşünüyorum.
@OMFG EPIC selam, size danışmak isterim. Eklemem gereken bir açıklama veya eksiğim var mı?
Burada sRGB ve Rec. 709 gamutları önemlidir.
Buraya baktığımızda sRGB'nin oldukça küçük olduğunu ve diğer gamutlara göre önemsiz olduğunu düşünebilirsiniz. Elbette öyledir fakat bir standart olarak kabul edebiliriz. Farz edelim ki %125 sRGB monitörümüz var ve dijital dünya için bir video/görsel işleyeceğiz. İşte burada oversaturrated dediğimiz; yani aşırı doygun, umduğumuz ile hiçbir alakası olmayan bir görüntü elde ederiz ki bunu hiçbir renk doğruluğu arayan kullanıcı istemez.
Rec. 709 sRGB ile yakın bir kapsamaya sahiptir ama elde etmesi biraz tuzludur. Kabaca sRGB için denilenleri örnek alabilirsiniz.
Buraya baktığımızda sRGB'nin oldukça küçük olduğunu ve diğer gamutlara göre önemsiz olduğunu düşünebilirsiniz. Elbette öyledir fakat bir standart olarak kabul edebiliriz. Farz edelim ki %125 sRGB monitörümüz var ve dijital dünya için bir video/görsel işleyeceğiz. İşte burada oversaturrated dediğimiz; yani aşırı doygun, umduğumuz ile hiçbir alakası olmayan bir görüntü elde ederiz ki bunu hiçbir renk doğruluğu arayan kullanıcı istemez.
Rec. 709 sRGB ile yakın bir kapsamaya sahiptir ama elde etmesi biraz tuzludur. Kabaca sRGB için denilenleri örnek alabilirsiniz.
ARGB ve NTSC gamutu yeşili daha çok kapsadığı için doğal olarak cyan ve magentayı da kapsar.
CMYK için doğruluk payı yüksektir. Matbaa, kartvizit veya freelance olarak çalışan kullanıcılar için önemli bir gamutdur.
CMYK için doğruluk payı yüksektir. Matbaa, kartvizit veya freelance olarak çalışan kullanıcılar için önemli bir gamutdur.
Türkiye'de kanal yayınları NTSC üstünden yapıldığından haliyle bu gamut önemlidir.
Görselde görüldüğü üzere ARGB ile yakın olduğundan %100 NTSC veya %100 ARGB olan bir monitörü %92<NTSC/ARGB<%100 olarak kabul edebiliriz. Ancak bunu her zaman kesinlikle verecek değildir. Monitörünüzü araştırmanızı öneririm.
Görselde görüldüğü üzere ARGB ile yakın olduğundan %100 NTSC veya %100 ARGB olan bir monitörü %92<NTSC/ARGB<%100 olarak kabul edebiliriz. Ancak bunu her zaman kesinlikle verecek değildir. Monitörünüzü araştırmanızı öneririm.
DCI P3 ve Rec. 2020'yi de açıklamak isterdim fakat ihtiyacı olan kullanıcının hangi monitörü aradığını iyi bildiğini düşünüyorum.
Ekranın Renk Gamı Değeri - Sektörel Haberler - Haberler - PANASYS
Bir Ekranın Renk Gamı Değeri, endüstri haberleri
tr.panasyslcd.com
Colors are over saturated after export
Hi! I love Affinity Designer, BUT this problem is a HUGE headache to me I set a color that looks great in the workspace (within Affinity Designer) to my text, objects, etc. I export it and ALL THE COLORS are extremely OVERSATURATED, a moderate yellow looks like a highlighter yellow, Please fix th...
forum.affinity.serif.com
Color Management for 3DCG | EIZO
EIZO is a visual technology company that manufactures high-end monitors and display solutions for business, graphics, home entertainment, healthcare, maritime, security/surveillance, ATC and defense/aerospace.
www.eizoglobal.com
Son düzenleme: