RPG tabanlı bir oyunu oynar mısınız?

iambmys9

Hectopat
Katılım
24 Ağustos 2019
Mesajlar
2.406
Makaleler
3
Çözümler
22
Yer
Samsun
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
Case: Xigmatek Venom X | MBO: Asus TUF B450-PRO GAMING | CPU: AMD Ryzen™ 5 3600X , @ 3.8GHz | CPU Cooler: Stock | RAM: Crucial 16GB (2x8GB) Ballistix Sport LT Gray DDR4 @ 3000MHz | GPU: ASUS RADEON™ RX 5700XT 8GB GDDR6 @ 1905 MHz 256-bit | PSU: XIGMATEK X-POWER 650W 80+ | SSD: Kingston 480GB HyperX Fury 3D | M.2 SSD : 1 WD 240GB Sata Green M.2 SSD | Display: AOC Q3279VWFD8 |
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Üniversite Öğrencisi
Merhaba, oyun yapmayı düşünüyoruz fakat bu oyun oldukça geniş bir hikâyeye sahip olan bir oyun olacak. Şimdilik işe birkaç arkadaş olarak başladık ve Discord üzerinden oyunun ilerleyişi, hikâye hakkında oyunun genel tasarımını yapma amaçlı fikirler üretiyoruz.

Bir değişiklik olmazsa karakter hikâyelerinin ve oyun hikâyelerinin ortalama 1 yıl gibi sürede tamamlanacağını düşünüyoruz. Karakterler arası bağlar, Krallıklar, klanlar, düşmanlıklar, aşklar, karakter seviye mekanikleri, büyü mekanikleri, ilişkiler, demircilik, olmak üzere oyuna çok fazla mekanik eklemek istiyoruz. Bu mekanikleri ise oyuna yedirmeyi düşünüyoruz. Oyun RPG tabanlı olacağı için her seçim gerçek anlamda oyunun hikâyesini farklı bir yöne uzatacak. Hikâye farklı bir yöne uzarken bile oyuna başladığınız ırkın bile oyuna bir etkisi olacak örnek vermek gerekirse; seçtiğiniz ırk farklı bir ırk tarafından soykırım ediliyor diyelim. Kendi ırkınızı ve geleceğinizi korumak adına normal olarak kendi ırkınıza yardım edeceksiniz eğer yardım etmemeyi seçerseniz ırkınızın geleceği büyük bir tehlike alına girecek ve zaman ilerledikçe kendi ırkınızdan olan kişileri daha az görmeye başlayacaksınız. Bu örnekten anlayacağınız üzere oyunun sizin üzerinizde büyük bir etkisi var fakat merak etmeyin, tüm oyunun geleceği sizin elinizde değil. Zaman zaman sizin gibi güçlü kahramanlar ile karşılaşacaksınız fakat bu kahramanların bir olay üzerinde başarı ya da başarmama şansı olacak buna göre hikâyenin akışı etkilenecek. Tekrardan bir örnek vermek gerekirse soykırım altında olan ırktan olmazsanız eğer, hikâyede farklı bir karakter var olacak ve düşman ile savaşacak eğer kaybederse tekrardan soykırım altındaki ırktan daha az göreceksiniz. Hikâye mekaniğine örnek verdikten sonra biraz da karakter mekaniği hakkında bir şeyler anlatmak istiyorum.

Karakter mekaniği ise oyuna çok farklı bir oynayış tarzı katmak adına düşündüğümüz bir yöntem. Klasik bir RPG oyunu olarak hatta daha doğrusu klasik bir oyun mekaniği olarak şunu yapmak istemiyoruz: Öl ve tekrar dene.

Bundan ziyade istediğimiz daha çok: Risk al, kaybedersen aldığın riskin bedelini ağır şekilde öde.


Peki aldığın riskin bedeli ne olacaktır? Eğer olur da herhangi biri ile bir aile kurmadıysanız maalesef tekrardan oyuna başlıyorsunuz. Aile kurmanız karşılığında öldüğünüzde eşinizin ya da çocuğunuzun yerine oynuyorsunuz fakat önceki geliştirdiğiniz karakter seviyeleri ve yetenekleri çocuğunuza ya da eşinize geçmiyor. Depoladığınız silahlar, iksirler, parşömenler evinize güveli bir şekilde duruyor. Savaşta kaybettiğiniz eşyaları tekrar kazanma şansınız bulunmuyor. Bunun sert bir kural olduğunu biliyoruz fakat artık insanların RPG oyunları ciddiye almasını gerektiğini düşünüyoruz. Günümüzde baktığımızda sanki oyunlar, çocuk oyunlarına çevrilmiş durumda. Yaptığınız hatanın bedelini neredeyse ödemiyorsunuz bile, bu da bizim adımıza oldukça üzücü bir durum. (Minecraft Hardcore zorluğunda oynayan oyuncular için iyi bir haber.) Karakter geliştirmelerini ise şimdilik şu şekilde düşünüyoruz: Bir yetenekte kendinizi ne kadar çok geliştirirseniz, o yetenek ondan sonraki yeteneği açıyor. Örnek vermek gerekirse bir A yeteneğini çok kullanırsanız o konuda ustalaşabileceksiniz, bu ustalaşmanın sonucunda ise B yeteneğini kullanabilir hale geleceksiniz. Oyuna herhangi bir yetenek ağacı eklemeyi düşünmüyoruz, insanların yeteneklerini geliştirmek için büyük bir çaba saf etmesini istiyoruz.

Klasik bir RPG oyunu gibi karakter ekranını açtıktan sonra sevdiğiniz yetenekleri açmak yerine bir yeteneği çok kullandıktan sonra size getirisinin ne olacağını beklemenizi istiyoruz. Şimdilik yazımı burada sonlandırıyorum belki ilerde bir blog haline getirebilirim. Sizin bu oyun hakkında düşünceleriniz nelerdir?
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Geri
Yukarı