Ekran 60 Hz, 120-130 Hz yenilenme hızında, bir karenin yenilenmesi daha bitmeden tam ortasındayken ekranınız bir sonraki kareye geçtiği, kısaca oyun ile sizdeki ekran ile bilgisayardan gelen görüntü senkronize hızda yenilenmediği için yırtılmalar oluyor, bu da tabii dropumsu bir görüntü yaratıyor, ama V-Sync açınca ikisi senkronize ediliyor, oyun 60 FPS'e çekiliyor ve ekran yenilenme amanına göre ayarlanıyor, bu da yırtılmaları ve drop görünümünü ortadan kaldırıyor. Bir de FPS ne kadar yüksek olursa işlemciye binen yük o kadar artar, bu da bir drop sebebidir.
İşlemci neyin nereye çizileceğini söyler, ekran kartı çizer, eğer işlemci bunu 60 yerine 130 kez söylerse yorulur, ve yerini belirlemesi gerekn çok fazla nesne versa oyun işlemciye yüklenir, işlemciye yüklenen bir oyunda 130 kez söylemeside ısındırır ve işlemcide belli eşiğin üstünde ısınınca yavaşlama ya gider, bu da dropları oluşturur.