RTX 3060 Ti ve i3 13100F darboğaz oluyor mu?

AMr.TalhaA

Hectopat
Katılım
10 Aralık 2020
Mesajlar
181
Merhaba, dün darboğazın nasıl anlaşılacağına baktım ve Fortnite da CPU ve GPU kullanım yüzdelerini test ettim sonuçlarda şöyle;

CPU: 100%
GPU: Düşük ayalarda 50%-60%.en yüksek ayalarda ise 80%-90%

Sizce bu büyük bir darboğaz mı?

Ekran kartım, RTX 3060 Ti.
İşlemcim, i3 13100F.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ayarlar yüksekte iken de mi CPU yüzde yüz ?
Zaten 13100F - 12100F'ten farkı olmayan bir işlemci. Her türlü darboğaz yapar, özellikle Fortnite gibi CPU ağırlıklı olabilen çok oyunculu bir Unreal Engine oyununda da.
Sizce bu büyük bir darboğaz mı?
Çok aşırı bir darboğaz değil ama göz ardı edilmeyecek kadar önemli. 3060 Ti için minimum 12400F ve üzeri işlemciler alın mümkünse soketiniz için, bu işlemci ve üstü işlemciler 3060 Ti'yı besleyecektir.
 
Zaten 13100F - 12100F'ten farkı olmayan bir işlemci. Her türlü darbaoğaz yapar, özellikle Fortnite gibi CPU ağırlıklı olabilen çok oyunculu bir Unreal Engine oyununda da.

Çok aşırı bir darboğaz değil ama göz ardı edilmeyecek kadar önemli. 3060 Ti için minimum 12400F ve üzeri işlemciler alın mümkünse soketiniz için, bu işlemci ve üstü işlemciler 3060 Ti'yı besleyecektir.
Fornite ekran kartı ağırlıklı yalnız kanka. Ayrıca ayarlar yüksekte iken CPU 100 mu diye sordum. Bu kadar yük binmemesi gerek.
 
Fornite ekran kartı ağırlıklı yalnız kanka. Ayrıca ayarlar yüksekte iken CPU 100 mu diye sordum. Bu kadar yük binmemesi gerek.
Unreal Engine kullandığım için Fortnite'ın da nasıl çalıştığını biliyorum kankacım. Ki Unreal Engine'de de CPU kullanımı bazen dengesiz olabiliyor, tamamen optimizasyon kaynaklı. Fortnite optimizasyon sorunu olan bir oyun ve CPU - GPU dengesini tam tutturamıyor, %1 low değerleri genelde düşük, DirectX12, DirectX 11 ya da performans modunda olsun fark etmiyor. Optimizasyon sorunu olan bir oyunda GPU kullanımı her zaman %100 olmaz. PUBG ve Insurgency Sandstorm'da da kısmen böyle.
 
Unreal Engine kullandığım için Fortnite'ın da nasıl çalıştığını biliyorum kankacım. Ki Unreal Engine'de de CPU kullanımı bazen dengesiz olabiliyor, tamamen optimizasyon kaynaklı. Fortnite optimizasyon sorunu olan bir oyun ve CPU - GPU dengesini tam tutturamıyor, %1 low değerleri genelde düşük, DirectX12, DirectX 11 ya da performans modunda olsun fark etmiyor. Optimizasyon sorunu olan bir oyunda GPU kullanımı her zaman %100 olmaz. PUBG ve Insurgency Sandstorm'da da kısmen böyle.
Oyunun çöp optimizesi ile alakalıdır o zaman. Hadi ayarlari düşüğe çekersin çözünürlük dusurursun eyvallah. Ama yüksektede böyle ise, CPU nun 100 olması anormal geldi sadece.
 
Oyunun çöp optimizesi ile alakalıdır o zaman. Hadi ayarlari düşüğe çekersin çözünürlük dusurursun eyvallah. Ama yüksektede böyle ise, CPU nun 100 olması anormal geldi sadece.
Doğrudur, her türlü o işlemci o ekran kartına darboğaz yapabilir tabii, 4 çekirdekli olması ve çekirdek gücünün 3060 civarı kadar kartları besleyebilecek kadar olduğu için.
 
Doğrudur, her türlü o işlemci o ekran kartına darboğaz yapabilir tabii, 4 çekirdekli olması ve çekirdek gücünün 3060 civarı kadar kartları besleyebilecek kadar olduğu için.
İyi de aynı nesil i5 kullandığını düşünelim, ayarlar düşük olduğu sürece aman aman fark olmayacaktır.

i7 hariç tekli çekirdek performansında ciddi fark yok. Bu tip durumlarda ayarları düşük değil yüksekte tutarak darboğaz kontrolü yapılmalı...
 
Bu arada ne yaparsam yapayım zaten hep Fortnite da işlemci 100% çalışır durumdaydı.

Mesela 50% de çalışıyorsa GPU ben 50% daha düşükmü FPS almış oluyorum çünkü eğer böyle ise dev gibi fark olmaz mı?
 
İyi de aynı nesil i5 kullandığını düşünelim, ayarlar düşük olduğu sürece aman aman fark olmayacaktır.
Oyunun optimizasyonu ile alakalı tabii ama ben işlemcilerin çoklu çekirdek gücünden bahsetmiştim. Elbette tekli çekirdek performansında zaten daha iyi kartları besleyebilir ama CPU etkinliği yüksek olabilen oyunlarda bu darboğaz normal bence.
 

Geri
Yukarı